Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er jeg blevet snydt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

EDIT: Jeg har ikke ment på noget tidspunkt, at sælger med vilje har fuppet mig. Men man føler sig alligevel lidt røvrendt når man kommer hjem, og det så alligevel ikke fungerer
EDIT: Har omformuleret mig til datid. Det skete én gang, og siden har venstre kanal været tavs.
Nu troede jeg lige, jeg skulle være den lykkelige ejer af en luxman sq507x med tilhørende L550 tuner.
Hos sælger spiller sættet dejligt og fungerer fint - minimal skratten på volumen og alle kontakter fungerer uden problemer.

Nu kommer problemet: Venstre kanal satte ud efter ca. 10 minutters aktivitet. Jeg nåede knap nok at teste alle indgange, før venste kanal forsvandt. På grund af panik og forvirring er jeg ikke sikker på hvordan, men jeg mener, den skruede langsomt ned med lidt skrat for så at forsvinde helt.

Hvad kan problemet være og kan det fikses?

HJÆLP!!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Skriver du i henført fremtid datid når du skriver at den sætter ud efter ti minutter - mener du at den satte ud og så slut finale -- elller kommer den igen hver gang du tænder apparatet for så at gå ud efter 10 minutter

jeg spurgte di i pm om du havde byttet rundt på ht kabler og det havde du prøvet - har du prøvet at bytte rundt på signal kablerne ? har du prøvet forskellig signal kilde ??

Jeg tro ikke du er blevet snydt for så havde den ikke spillet hos sælger men jeg tror du har været uheldig som jeg var det med noget af mit revox grej!

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Det kan meget vel være, at det vil være godt med en gedigen rensning af alle kontakter - potmetre, herunder ikke mindst evt. tape-mon - omskiftere. Dette med generalrensning er næsten en fast procedure med alt vintagegrej. Før dette er sket, kan man ikke rigtigt bedømme øvrige fejlmuligheder skulle jeg mene. Jeg har gennem årene anskaffet mig en hulens masse vintagegrej. Meget af det har udvist div. uregelmæssigheder - periodiske fejl osv. Nogle gange har der været et reeelt problem -andre gange var det lige den berømte rensning, der skulle til.

Meld tilbage!

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Jeg tro ikke du er blevet snydt for så havde den ikke spillet hos sælger men jeg tror du har været uheldig som jeg var det med noget af mit revox grej!

Nej, det regner jeg heller ikke med. Jeg tror mere på det sidste.

fredmarantz skrev:

Det kan meget vel være, at det vil være godt med en gedigen rensning af alle kontakter - potmetre, herunder ikke mindst *klip*... *klip*reeelt problem -andre gange var det lige den berømte rensning, der skulle til.

Meld tilbage!

Venligst

Freddy

Uanset hvad har jeg ikke det fornødne udstyr, så der kan gå en rum tid før jeg får det renset

Guide til billedupload

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Men den fungerede fint hos sælger? Jeg går ud fra at du lyttede i mere end 10min. hos ham.

Ved du om han spillede på sættet regelmæssigt indtil du købte det eller har det været pakket væk over en lang periode?

Har du kontaktet sælger igen og fortalt om problemet? Jeg siger ikke han har snydt og det er vel heller ikke hans problem men jeg ville da ihvertfald kontakte ham. Bare for lige at høre...

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 August 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Det kan meget vel være, at det vil være godt med en gedigen rensning af alle kontakter - potmetre, herunder ikke mindst evt. tape-mon - omskiftere. Dette med generalrensning er næsten en fast procedure med alt vintagegrej. Før dette er sket, kan man ikke rigtigt bedømme øvrige fejlmuligheder skulle jeg mene. Jeg har gennem årene anskaffet mig en hulens masse vintagegrej. Meget af det har udvist div. uregelmæssigheder - periodiske fejl osv. Nogle gange har der været et reeelt problem -andre gange var det lige den berømte rensning, der skulle til.

Helt enig. Hvis det er det der er problemet burde han dog kunne få lyden frem igen ved at skifte på omskifterne og dreje på potentiometrene. Højttalerrelæer kan også lave samme fejl.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Men den fungerede fint hos sælger? Jeg går ud fra at du lyttede i mere end 10min. hos ham.

Desværre ikke meget
Måske endda mindre end ti minutter. men jeg tror ikke, det kan have nogen betydning? Lyden er jo ikke kommet igen. Jeg har haft kontakt til ham, og han foreslår et par ting bl.a. at kigge fter en sprungen sikring

Guide til billedupload

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 28 August 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige bringe et par links på bane:

KK-Teknik.

og

High End Musikservice.

KK-Teknik er jeg selv blevet anbefalet tidligere. De skulle være dygtige. Det kan selvfølgelig hurtigt blive en dyr affære og så er det spørgsmålet om det kan betale sig. Men måske de har nogle brugbare råd hvis du skyder dem en mail? De ligger jo lidt langt væk (Roskilde).

High End Musikservice kender jeg ikke noget til men de ligger i Vanløse.

Der er da også en del teknik-eksperter og Luxman ditto her på siden? Sikkert også nogle der er begge dele. Måske der er nogen der gerne vil tjene en kasse kolde øl eller to? (hint: evt. søgefunktion + p.b.)

Men forhåbentlig er det noget der er forholdsvis nemt at fikse som f.eks. den sikring sælger nævner. Held og lykke Anders - det lækre sæt skal da op og synge!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 August 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret  

SVESKE:
Jeg har fået lavet følgende hos High ENd Musik Service

revox A77 justering ad tonehoveder  -rep af VU metre m.m.
revox B77 ny tæller rem, justering af tonehoveder og tilpasning til bånd
Revox B 760 tuner - noget dybtliggende
Revox B 710 mk II - større og omfattende rep
Tandberg 310 mk II rep udskiftning af capstan lejer m.m

Jeg vil ikke sige at det var billigt - deres timeløn er et sted mellem 5 og 600 kr. men jeg synes at de virker meget reelle og er søde nok at tale med.

Det er Per tror jeg der ejer biksen og i mit tilfælde en gammel knark der hedder frank som reparere navnlig revox (han har stået for rep af al DRs revox da de brugte dem - men faktisk måtte de have B 710 kasettebåndoptagren ud til Kinovox da det var omfattende et der skulle laves

Det koster kr. 191 at få et tilbud på en rep - det betalte jeg på en anden Tandberg 310 MK II der ville have kostet 3000 at reparere - der sagde jeg nej tak.

Flød jeg i penge ville jeg hver gang mit hjerte faldt på et stakkels forældreløst stykke vintage grej sende det ud til High End Musikservice og få det bragt op til fordums tiders stotlhed - men ak - men ak

Det næste jeg skal have fikset derude er min revox forstærker - hvor lyden kan være væk i den ene eller anden kanl når jeg tænder den til den er blevet motionere - det er vist nok noget kondensator/elektrolyt fis - men jeg lade den lige vente en måned eller to medens jeg slikker sårene fra rep af min kasette båndoptager

så kort og godt - vil jeg anbefale dem til din Luxmann - ja - og hils Per og sig han skal give dig en god behandling så strømmen af grej fra mig fortsat vil strømme til vanløse

Jeg kender i KK-teknik

Men til sidst om dt kan betale sig:

kan det batle sig at give 1000 kr. for at rep af en revox spolebånoptager - afgjort ja
kand det betale sg at give over 2000 kr for rep af en revox tuner nu når FM synger på sidste vers - måske
Kan det betale sig at give over 5.000 kr for rep af en revox kasettebåndoptager - afgjort nej og alligevel
mit revox setup med to spolebåndoptagere  B77 , forstærker, tune tangetialarms spille og kasettebåndoptager har kostet mig ink. rep omkring 12-13000 kr.
Lad os gå en tur i hifi klubben og se hvad jeg kan få 13.000 kr der - en skod melaminbelagt pladespille argon så er der 11000 tilbage - springer vi NAD over fordi det er tude grimt og lousy bygget - så kan der lige blive til en denon reciever og ditto cd afspiller og så er den fest forbi.

Lad os sige du skal betale 1500 kr for at få fikset din Luxman - jeg går ud fra radioen virker - jamen så har du betalt 3.000 kr for en meget smuk og virkelig vintage amp(tuner kombination som ikke mange af dine venner har magen til. Still og klasse kan jo ikke betales for penge. Vælger du at ville spille noget af al den dejlige vinyl der kan fåes for næsten ingen penge - og for mange penge hvis du køber audiofile indspilninger af ny musik på Vinyl - je så slipper du for at skulle købe en ny RIAA - det sulle du havde du købt denon eller andet nyt - og skulle det være en der bare så og lød lidt godt kan du hurtigt trække 1000 kr fra de 3000 - og så hedder det pludesligt kr. 2.000 for dit luxman setup -

skal du nogensinde rode med bånd så har den sikkert både tape 1 og 2 og kopiering /dubbing i mellem dem og det er fedt.  Nu ved jeg bånd er et fyr ord herinde men jeg har faktisk ved flere lejligheder overspillet en CD der lød kras og ubehagelig til Spolebånd hvorefter at det blev til musik igen - tag fx Simon and Garfunkles bridge over trouble waters CDen der lyder som man trækker en kat i halen i en Kloss Tivoli radio - Næ nej

Du er ikke blevet snydt men du er sikkert ude i at skulle til at bruge nogle penge dit budget som studerende ikke rigtigt rummer men så må det blive til færre ølbonger og breezers og burgere det næste halve års tid

Held og lykke med det.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 August 2006 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

^ lækkert indlæg! 

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Ja, det må man sige, r-l-b.
det er bare lidt mørke udsigter, men det må jeg vel tage med.
Den har tre aux- og to phono indgange så der burde være rimeligt med tilslutninger. Så kan jeg endda bruge to af mine plove på een gang!
Lige nu sidder jeg bare og beder til, det ikke bliver nødvendigt med en reperation der koster hvad jeg har givet for systemet i første omgang. Men det kan vel blive nødvendigt, for flot ser det da ud, bevares, men der er ikke meget sjov over det, når det ikke spiller.
Godt jeg lige har fået job igen

Guide til billedupload

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Sendt: 29 August 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Tjek lige om der er røget en sikring først, det kunne være at du kan nøjes med at betale 5,- (ja, det er kroner).

Mvh.
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 29 August 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Tjek lige om der er røget en sikring først, det kunne være at du kan nøjes med at betale 5,- (ja, det er kroner).Mvh.

God ide

Og ellers så repareres gammelt Luxman grej selvfølgelig af Michael Thiesen. Han er, eller har været, tilknyttet High End Musikservice. Prøv at spørge efter ham hos High End, eller find hans mailadresse på http://www.luxman.dk/

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 29 August 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jow sådan kan det gå og ældre udstyr må vel forventes at få disse skavanker. Måske er du uheldig at fejlen er opstået under flytningen fra sælger pga af mekanisk påvirkning...

Det med at venstre kanal sætter ud efter 10 min kunne måske blot være en lodning, som har sluppet efter mange op/ned-kølninger (tænd/sluk). Hvis du er med på i hvilken ende en loddekolbe, som er er varm. Kunne du jo forsøgsvis prøve at inspicere dem. Sandsynligvis et sted, hvor der er tegn på varme (sort/mørke brun). Begynd ved strømforsyningen og arbejd dig frem mod udgangen er mit indspark.

Held og lykke...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på det med sikringen, men jeg kan ikke komme ind i forstærkeren lige med det første. Skruerne er enormt bløde, og der er ingen af mine skruetrækkere der passer perfekt.

PPP_DK: tak for forslaget :)

Guide til billedupload

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Yes- afgjort et fedt indlæg fra R-L-B - tak for det!! Det var jo som jeg selv ville have skrevet det (hø-hø). 

Til Sveske!  Nu må du altså lige tage i betragtning, at du har fået fingrene i et ikke helt almindeligt sæt fra en hæderkronet producent. Du fik det vildt billigt - især med R-L-B's sammenligninger med hvad du har kunnet få fra ny i dag. Du bør have en rigtig kyndig til at fixe skidtet for dig, da jeg mærker, at du ikke har den store erfaring i at servicere sådan noget endnu, så jeg kan anbefale, at du øser lidt ud til reparation. Selv efter en sådan reparation, vil det være et fedt køb. Jeg synes ike, at du skal gå i gang med at "hekse" i dette sæt på egen hånd, men køb eller find et gammelt vrag, som du kan øve dig på - og hvor der ikke sker noget ved at begå de fejltagelser, som alle begyndere af gode grunde SKAL begå for at blive dygtige.

Jeg forstår til fulde dine ærgelser og frustrationer, da jeg selv har adskillige ar i sjælen efter lignende oplevelser, men når jeg har ofret penge på det, så har jeg altid været glad og har aldrig fortrudt!.

Så - kyl skidtet ned til High End fx - lad dem lave det  (jeg tror virkelig, at det er en bagatel, som er problemet) - betal og nyd dette flotte sæt!!!!!!

Hold os underrettet

Venligst

Freddy

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Tjek lige om der er røget en sikring først, det kunne være at du kan nøjes med at betale 5,- (ja, det er kroner).

Mvh.

Ja - Pingel, men mon ikke der skulle være en grund til ,at sikringen sprang? Derfor ville jeg stadig få checket udstyret op. Det er jo ikke sikringen, som er gået i stykker - den virkede jo netop fint, hvis det altså er den, som er sprunget.

Venligst

Freddy

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Der ser ikke ud til at være sprunget en sikring. jeg har haft den åben, og de sikringer jeg kunne finde var indtakte. det er, grundet trælabinettet, lidt svært at komme til derinde, så muligvis sidder der noget og gemmer sig et sted.

Jeg kunne aldrig finde på at pille derinde selv - min far er derimod uddannet elektronikmekaniker, og han kunne måske gøre underværker - det har han nemlig gjort før.

EDIT: Lige nu hører jeg radio fra L500 tuneren koblet til min NAD705 - og jeg skal hilse og sige, at det lyder en god del bedre end på NAD'ens indbyggede tuner!

Guide til billedupload

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Se- det var jo noget helt andet. Prøv at lade ham vurdere projektet - det ville jeg da lige gøre (han er sikkert også billig!)

Venligst

Freddy

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Ja, for ikke at sige gratis. Men nogle gange kan han godt være en smule hårdhændet, og han har højst sandsynlig ingen reservedele. men jeg prøver

Guide til billedupload

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum