Forfatter |
|
Hitmaster Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg HAR søgt i dette forum, og også læst en masse om pladespillere, som jeg ellers ikke vidste noget om i forvejen. Det må konkluderes at man skal finde en god brugt, eller en Pro-ject Debut III, hvis man som mig max vil ofre ca. 1800 kr. Men er der noget galt med denne? Link Jeg kender ikke noget til specifiaktioner på pladespillere, men den ser da dejlig tung ud  Jeg ved godt at den sikkert findes i mange forskellige mærker, men man kan jo nogle gange være heldig (har fået en god pris på den, på ca. 1100 kr.) På forhånd tak! Venlig hilsen Morten ...som glæder sig til at spille de vinyler, jeg lige har købt i en brugt-butik
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, den er sikkert ikke værre end en Pro-ject, den ser på papiret ud til at være bedre. Alt andet en spånplade er bedre end en Project i den billige ende... :-)
Den linkede plspiller er en DJ-type spiller med et rivejern af en PU og det hele kan holde til en masse tæsk, hvis det er det som det handler om.
|
Til top |
|
|
Hitmaster Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at Pick-up'en kan holde til tæsk, men jeg vil bare gerne have en fin lyd til min første pladespiller
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så en project debut III - eller et stykke spånplade som det tit bliver omtalt  ! Må tilstå at jeg uden rigtig at have noget at sammenligne med, er vild med det stykke spånplade - det har de sgu været heldige med at presse! Den lyder godt, er enkel betjene og at sætte op. Tror især det sidste er vigtigt hvis det er ens første pladespiller, ellers så går hele fornøjelsen tabt. Så kan man jo altid købe en bedre senere, hvis man skulle få lyst, men så har man da en ide om hvad en pladespiller er for noget, og hvordan sådan en kan lyde. Kender ikke den model du linker til. Kan være den er lige så god, og nem at have med at gøre - men jeg kender den bare ikke.. Og så er det bare med at komme ud på loppemarkederne, og finde gammel vinyl Morten  ! Der er næsten altid nogle skiver, og de koster cirka en tier stykket. Mindre så er det godt, mere så skal det være noget specielt. En tier!!! S.R
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, det ville være en langt bedre idé at gå på brugtmarkedet. der kan du finde pladespillere med langt bedre(/finere) lyd til færre penge end du kan hvis du køber nyt. Mange bliver skræmt ved ordet "brugt", men jeg synes, man får meget mere for pengene når man køber brugt - og 1800 rækker rigtig langt, f.eks en rega planar 2 ell. 3
|
|
Hitmaster Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen skal man kigge sælger dybt i øjnene, og spørge hvor ny Pick-up'en er? Tror jeg er lidt bange for at få en "hærget" pladespiller... S.R -> Ja, en tier  Og et dejligt stort cover, det er jo fantastisk med plader! Så mangler jeg bare noget at spille dem på
|
Til top |
|
|
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Den linkede plspiller er en DJ-type spiller med et rivejern af en PU og
det hele kan holde til en masse tæsk, hvis det er det som det handler
om.
|
|
|
Nah, den er jo remdrevet, og så er der nok nærmere tale om en DJ-type-wanna-be 
Skal det være i den genre, vil jeg ikke tøve med at anbefale en
Technics SL1210 Mk II (eller nyere), de koster ganske vist mere end
1800 kr. fra ny, men måske kan de støves op til ca. den pris som brugt?!
Ellers vil jeg give Sveske ret - Kig efter noget brugt, og køb evt. en ny pick-up.
M.V.H.
Søren
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hitmaster skrev:
Jamen skal man kigge sælger dybt i øjnene, og spørge hvor ny Pick-up'en er? Tror jeg er lidt bange for at få en "hærget" pladespiller...
S.R -> Ja, en tier Og et dejligt stort cover, det er jo fantastisk med plader! Så mangler jeg bare noget at spille dem på 
|
|
|
En pu er en sliddel som du må forvente at skifte, selvfølgelig skal du ikke købe en hærget pladespiller. køb pladespiller for sig og pu for sig. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fine erfaringer med brugte pickupper. Men selvfølgelig skal en brugt pickup ikke trække den samlede pris op
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen i har da utvivlsomt ret i, at man for de samme penge kan få noget brugt der lyder bedre. Problemet er bare, at når man er helt ny til pladespillere har man ingen reference, og man risikerer at bruge al tiden på at spekulere på om det er meningen at det skal lyde sådan, eller om der er noget der burde fifles lidt med. Med en ny ved man at lejet ikke er slidt, armen er i orden, og den er indstillet korrekt (det var min ihvertfald). De 2000 kr for den reference er ihvertfald godt givet ud, også hvis man så senere vælger at opgradere. Så burde der være en rimelig chance for at vælge noget der passer ens lydideal, og man burde være sikker nok i sin sag til ikke at blive taget i måsen. Det er ihvertfald mit besyv. Og jeg kan se at du allerede er på linie med mig, Hitmaster  . Det er nemlig hele formatet der er perfekt! Købte Leonard Cohen "Greatest Hits" forleden dag, og bag på coveret er der en lille historie om hver sangs tilblivelse. Simpelthen klasse - prøv lige at få det fedtet ned på bagsiden af en cd-box  . Ved ikke om project'en er den ultimative begyndermaskine til 2000 kr, men jeg er tror ikke du ville blive ked af den! S.R
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hitmaster Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg vil holde lide øje med, hvad der bliver sat til salg af brugte pladespillere.. Så må vi se om der er et tilbud der springer i øjnene, som selv jeg kan gennemskue som nybegynder.
Tak for hjælpen indtil videre!
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hitmaster. Jeg kan kun tilslutte mig S.R. Vaughan. En Pro-ject ville være et oplagt køb. HIFI-klubben har få'et en plov i samme prisklasse, Argon TT1, med ortofon-pic. Jeg har kun lyttet på den nede i butikken. Jeg fortrækker dog stadig Pro-ject'en, men smag og behag - du ved...Min egen Pro-ject en debut'ens storebror, Xpression med en K1 pic. ( købt brugt for 1800.- ) nypris 3400.- så der er mange mulighedder.
Held og lykke med 'jagten'
mvh Hans
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror heller ikke du går helt galt i byen med denne TechnicsDu bliver nødt til at give lyd, når du har bestemt dig!
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mk I versionerne af Technics spillerne er servo styrede hvorimod Mk II og senere er Quartz styrede. Så man får nok ikke den helt urørlige bundsolide gangstabilitet med Mk I'erne som med Mk II'erne? Desværre ligger brugtpriserne på SL-1200/1210 II som regel betænkeligt nær ved nyprisen fra Tyskland (3500,-).
Denne Systemdek kombo er ret lækker. Hvis du da ikke har noget imod flydende ophæng og justering af fjedre... Den ville jeg overveje. Den er ikke lige så "Plug & Play" som mange andre men...
Jeg vil anbefale dig at hænge pladespilleren op på væggen hvis muligt. Hvis du køber brugt skal du sikre dig at sælger formår at pakke ploven "efter kunstens regler".
For 2000,- får du nok ikke mere/bedre(?) nyvare for pengene end den fine Project III med pick-up. Så er du også forskånet for alskens potentielle genvordigheder.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke, den Systemdek er en god begynderplov, det ville den i hvert fald ikke have været for mig. Jeg tror, det er bedst med noget der bare spiller "out-of-the-box". Selvom Systemdek'en uomtvisteligt er mere lækker en technics'en
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg helt enig med dig i Sveske. Man skal være lidt masochist for at kunne nyde sådan en flydende plov.
Hvis det er plug & play der søges, så: Hands off! Så hellere den Pro-ject eller en brugt Rega. Meget gerne en SL-1200/1210 men den ligger noget over budgettet (x2).
|
Til top |
|
|
Hitmaster Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er spændende med alle disse inputs, men uha hvor er der meget at tage stilling til... Jeg kunne selvfølgelig købe en Pro-ject III, men vil lige bruge to uger på at se om der kommer et godt brugt tilbud. Jeg skal nok også snart en tur til Flensborg, og så kunne jeg da blive fristet af en 1210, hvis jeg kun skal give 450 EUR. Men så er det også kun fordi det er en klassiker blandt DJs og på radiostationer, hvor jeg kommer meget. I hører fra mig igen, når jeg har købt, og så må jeg jo høre hvad jeres dom er
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forresten købt adgang til annonceoplysninger i en uge (fire dage tilbage), så sig til, hvis du vil slippe for at købe oplysningerne selv :) dette tilbud gælder selvfølgelig alle andre der måtte se det
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hitmaster skrev:
I hører fra mig igen, når jeg har købt, og så må jeg jo høre hvad jeres dom er  |
|
|
Skidt med hvad vi synes, bare du er tilfreds.
Hvis du har råd til sådan en SL'er bør du da ihvertfald overveje den.
Sveske skrev:
Jeg har forresten købt adgang til annonceoplysninger i en uge (fire dage tilbage), så sig til, hvis du vil slippe for at købe oplysningerne selv :)dette tilbud gælder selvfølgelig alle andre der måtte se det
|
|
|
Du er en rigtig guttermand!
|
Til top |
|
|