Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pathos Classic One mk. II eller Logos? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Udover den anmeldelse der er skrevet her på sitet, er der så nogle som har erfarringer en med af disse.

Har læste haft kig på dem, men endnu ikke haft lejlighed til at lytte på dem eller noget. Overvejer nok først og fremmest

Pathos Classic One mk. II pga prisen som er det halve af Logos, men på den anden side, hvis den dobbelte pris kan dokumenerer for det ene frem for det andet, så er jeg klar.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 September 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej rattanhuset.

Jeg har den ene (Classic'en), men har haft Logos med hjemme inden jeg besluttede mig. Jeg synes de lyder meget forskelligt. Logos har kræfter, præcision og en smule skarphed (i mine øre), og Classic One mk.II er mere varm, "musikalsk", med slankere bas og ikke lige så mange kræfter.

Angående prisen så synes jeg at jeg så en Logos til 15K på KSB i sidste uge og Sunaudio har en Classic One Mk.II til 12K  - så det er nok mere lyden/stilen du skal vælge end prisen.

Link til lidt overrosende test af begge: http://www.pathosacoustics.com/nov03.pdf 

Desuden er Classic One MK.II anmeldt i "HIGH fidelity" nr.1 2006

EDIT: Sunaudio's http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1901

KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=24471

Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Hej rattanhuset.

Jeg har den ene (Classic'en), men har haft Logos med hjemme inden jeg besluttede mig. Jeg synes de lyder meget forskelligt. Logos har kræfter, præcision og en smule skarphed (i mine øre), og Classic One mk.II er mere varm, "musikalsk", med slankere bas og ikke lige så mange kræfter.

Angående prisen så synes jeg at jeg så en Logos til 15K på KSB i sidste uge og Sunaudio har en Classic One Mk.II til 12K  - så det er nok mere lyden/stilen du skal vælge end prisen.

Link til lidt overrosende test af begge: http://www.pathosacoustics.com/nov03.pdf 

Desuden er Classic One MK.II anmeldt i "HIGH fidelity" nr.1 2006

EDIT: Sunaudio's http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1901

KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=24471

Mange tak for dit fine indlæg, synes jeg havde set Logos til 30K, men det skal da passe mig fint hvis enten det er en fejl eller den er blevet sat ned, så er begge gode alternativer jo*S*. Jeg tror at jeg som du vil forsøge om det kan lade sig gøre at få dem begge hjem på et lyt. Men du mener ikke at Classic´n mangler kræfter så, kan jeg forstå?

Michael

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Logos'en til 15K er privat på Køb-Salg-Bytte sektionen, listeprisen er ganske rigtig 30K ved Sunaudio - den Classic de har til salg til 12K er et brugt tilbud med garanti.

Personligt mangler jeg ikke kræfter med Classic'en, men mine Vienna'er er heller ikke svære at trække (90dB) - jeg er aldirg over 70% af max. ydelsen.

Men vær opmærksom på at Classic One's lyd er lidt særpræget, så lyt endelig grundigt inden køb!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Pt kan jeg ikke huske hvor svære mine ht er at trække, så skal jeg finde manual og så videre, men det må jeg lige finde ud af, mener dog at det er noget 92 dB uden at være sikker. Du skriver at One´s er særpræget, hvad mener du speciefikt, hvad synes du?

Lyder den ikke "bare" som andet rørgrej?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

92dB, så vil du have rigeligt med kræfter. Særpræget som andet rørgrej? Det ved jeg faktisk ikke, jeg har ikke hørt rørgrej

Det jeg mener med særpræget er at selvom Logos og Classic One er bygget over samme princip, så lyder Classic One altså temmelig anderledes. Som nævnt så er den mere "varm", med en rigtig god og nærværende mellemtone, der får det bedste frem i f.eks. Diana Krall. Egentlig spiller den bare musikken med en glæde, der får mig til at være temmelig ligeglad med teknik og kræfter - lidt a la- den norske test her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=238 

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

92dB, så vil du have rigeligt med kræfter. Særpræget som andet rørgrej? Det ved jeg faktisk ikke, jeg har ikke hørt rørgrej

Det jeg mener med særpræget er at selvom Logos og Classic One er bygget over samme princip, så lyder Classic One altså temmelig anderledes. Som nævnt så er den mere "varm", med en rigtig god og nærværende mellemtone, der får det bedste frem i f.eks. Diana Krall. Egentlig spiller den bare musikken med en glæde, der får mig til at være temmelig ligeglad med teknik og kræfter - lidt a la- den norske test her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=238 

Herlig lille norsk test, netop som jeg tror at jeg vil have det, altså en lyd som man kan blive ved at høre på uden at blive træt. Det er der mange andre som jeg synes at man kan blive af. Det lyder i alle tilfælde interessant og nu skal den undersøges. Mange tak for hjælpen.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Classic One er bestemt en lyd man ikke bliver træt i ørene af - netop det var mit mål, da jeg er meget overfølsom overfor skarp diskant og lyttetræthed.

Hvis du bor i den nordlige del af jylland, så send en PB, hvis du er interesseret i et lyt hos mig - ellers kontakt Sunaudio, de plejer at være flinke til at låne ud.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Mange tak for venligheden, det kunne sagtens være jeg ønskede et lyt hos dig, det kunne være hyggeligt. Det er altid noget andet med en sælger ved siden af i sådan en test i stedet for i private omgivelser. Men hvad har du af cd afspiller og hvad bruger du som signal/højtaler kabel at fodre den med?

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej har selv en Classic One, og er lige som CHTT mlgtig glad for den. Den spiller meget blødt, hvis man kan bruge det ord, og som CHTT også skriver  bliver du helt sikkert aldrig træt af at lytte til den, det kan så diskuteres om dette er positivt eller negativt.... Jeg synes det er positivt.

Men synes også du bør give Logos et lyt. Denne sag er også rigtig fin, den er kraftigere, og spiller anderledes, men hvem ved, måske kan du bedst lide den.

Synes du skal prøve at høre sunaudio om ikke du kan låne dem begge med hjem, det plejer de at være flinke til, og så høre dem på dit eget grej.

Held og lykke med jagten.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:

Hej har selv en Classic One, og er lige som CHTT mlgtig glad for den. Den spiller meget blødt, hvis man kan bruge det ord, og som CHTT også skriver  bliver du helt sikkert aldrig træt af at lytte til den, det kan så diskuteres om dette er positivt eller negativt.... Jeg synes det er positivt.

Men synes også du bør give Logos et lyt. Denne sag er også rigtig fin, den er kraftigere, og spiller anderledes, men hvem ved, måske kan du bedst lide den.

Synes du skal prøve at høre sunaudio om ikke du kan låne dem begge med hjem, det plejer de at være flinke til, og så høre dem på dit eget grej.

Held og lykke med jagten.

Mange tak...

Tror jeg vil prøve at ringe til dem i ugens løb og se hvad de siger til det, for som du siger er det altid top$ at høre på sit eget grej hjemme hos en selv. Der åbenbart flere end jeg lige troede der havde fået ørene op for Pathos, det er jo en god ting. Var lige på deres hjemmeside og se de forskellige muligheder og hvis jeg har regnet den rigtig ud så er det ikke alle produkterne sunaudio fører eller i alle tilfælde har hjemme, men det er også ét fedt, da jeg har på fornemmelsen uden at vide det, at de andre produkter er i en prisklasse som jeg alligevel ikke kan bruge til noget....siger min bank!

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at Sunaudio kan skaffe alle modellerne hjem... men som du rigtigt siger, er de ret dyre de fleste af deres produkter

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Men hvad har du af cd afspiller og hvad bruger du som signal/højtaler kabel at fodre den med?

CD: Original Da Vinci (Kineserspille)

Kabler: TMC Gold Label + White Label

Du giver bare en PB hvis du er interesseret, eller hvis Sunaudio ikke kan hjælpe.

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Logos har som det rigtigt er oplyst, lidt flere kræfter. Det er ikke alle der har brug for de kræfter, men bl.a. på Vienna Acoustict Beethoven (gamle model) ved jeg at den har et rimeligt forspring frem for en Primare I20 og til dels I30.

Jeg har mange skiftende højttaler forbi i min egenskab af forhandler og importør, men indtil videre har Logos ikke haft problemer med nogen af dem.

Den har ikke rørlyd i egentlig forstand, det er jo også kun indgangen der har rør. Den er mere i retning af det jeg vil kalde neutral, også i forhold til Classic One.

Den har kontrol i bassen, hvilket fordomme kunne give indtryk af at rør ikke har, men det er der nu mange af dem der har. (Har også en McIntosh MC275 med KT88 rør, og den har også kontrol i bassen)

Alt dette er så om Logos som er den jeg kender bedst, det kan meget vel være at Classic One er den rigtige for dig

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Logos har som det rigtigt er oplyst, lidt flere kræfter. Det er ikke alle der har brug for de kræfter, men bl.a. på Vienna Acoustict Beethoven (gamle model) ved jeg at den har et rimeligt forspring frem for en Primare I20 og til dels I30.

Jeg har mange skiftende højttaler forbi i min egenskab af forhandler og importør, men indtil videre har Logos ikke haft problemer med nogen af dem.

Den har ikke rørlyd i egentlig forstand, det er jo også kun indgangen der har rør. Den er mere i retning af det jeg vil kalde neutral, også i forhold til Classic One.

Den har kontrol i bassen, hvilket fordomme kunne give indtryk af at rør ikke har, men det er der nu mange af dem der har. (Har også en McIntosh MC275 med KT88 rør, og den har også kontrol i bassen)

Alt dette er så om Logos som er den jeg kender bedst, det kan meget vel være at Classic One er den rigtige for dig

Endnu en som har stiftet bekendskab med Pathos, hvor er det dog herligt. Havde et indlæg for længe siden noget lign dette men der kom ikke så meget ud af det, så jeg var ved at tro det var mig der havde en "pervers" musiksmag. Så mange tak for jeres indslag og erfarringer, nu skal det i alle tilfælde prøves af.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes