Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cervin Vega Effekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

De har virkelig skudt papegøjen med de nye forstærkere! Nu har folk virkelig mulighed for, at komme til at lide af dårlig hørelse! Ellers rimelig fede.

Iøvrigt er det nogle meget optimistiske effektopgivelser.

2,6 KW giver 2x450 W i 8 ohm og som de skriver, 2,6 KW brokoblet i 8 ohm. Det kan ikke lade sig gøre! Jeg ville gætte på omkring 1.5 KW som absolut max. En teoretisk perfekt stereo-effektblok ville kunne give 4 gange udgangseffekt i brokobling. I teorien!!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Er det så 4x450W eller 4x900W(2x450)?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu de lyder meget spændene...

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 September 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Så spørgsmålet om de nu virkelig kan levere det som de angiver på papiret, har mine tvivl  Men okay, de er jo lige noget for dem som har CV i forvejen...

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej,

Her er lige lidt forklaring på det, jeg spurgte selv om det nu kunne være rigtigt med de enorme watt brokoblet og her er det hele klippet fra cybertainment.

Poul-erik skrev:

d...
Hej,

De er da kommet med i det nye katalog, så de er da kommet nærmere.

Er lidt spændt på de mega watt der skulle være i den store model, jeg ved ikke om det er noget digitalt forstærker, men tror det ikke til denne pris, så derfor er jeg lidt forbavset over at der skulle være ca 2*700watt( 4ohm) i den store model på 19kg, og med den vægt.

Det der undre mig nu er jo at en sådan forstærker får hvis  den er mega sej så ca. 1*1400w 8ohm brokoblet da den skulle måle 2*700w i 4ohm, at der så står 1*2600watt 8ohm brokoblet forstår jeg ikke helt, det må absolut være en spidseffekt i et brøkdel af et sekund, eller en fejl.

En forstærker får ca. +/- 5-10%  1 * 8ohm brokoblet af hvad den har i stereo i 4ohm (forklaring følger).

har du en forstærker der måler 2*125w i 4 ohm får du ca. 1*250w 8ohm brokoblet.
--------------------------------   2*200w i 4ohm får du ca. 1*400w 8ohm brokoblet.
---------------------------------  2*700w i 4 ohm får du ca. 1*1400w 8ohm brokoblet.

alså 2 * 4 ohm´s effekten i stereo giver 1 * 8 ohm´s effekt brokoblet.

Dette er ikke for at hakke på de nye forstærkere, men 1*2600watt lyder meget voldsomt.

Men lad os høre noget fra jer der får sådan en karl, det kunne jo være at der pludselig skulle en til Langeland også.

mvh. Poul-erik.

Hej.
Jeg har checket med vor katalog afdeling for at høre om dataopgivelserne- disse er som altid taget fra fabrikantens datablad. Det viser sig at der skulle have stået : brokoblet/8 Ohm dynamisk.

fabrikanten opgiver følgende i sit datablad for den store model:

Output power measured as Continuos burst tone 20ms 0dB/480ms -20db in accordance with EIA RS-490 and IEC 60268-3 (IHF A-202) standards

Stereo 4 ohm 2 x 1350W
stereo 8 Ohm 2 x  718W
one channel 4 ohm 1432W
bridge mono 8 ohm 2628W

[ disse data er altså for dynamisk effekt i henhold til vedtagne standard IHF A-202 , som ikke må forveksles med diverse hjemmelavede målinger for peak effekt eller lignende]

Fabrikanten opgiver -på linie med de fleste andre PA forstærker producenter- normalt ikke sinuseffekt da de mener der er hujende uinteressant. PA- installatører har brug for musikeffekt data i enten watt eller dB for at regne lydtryk ud på musikken.

Vi har imidlertid bedt dem opgive overfor os hvad sinuseffekt/den kontinuerlige effekt er, og her er data ved 0.1% forvrængning:
stereo 4 ohm: 2 x 700 W
stereo 8 ohm: 2 x 450 W
brokoblet mono 8 ohm : 1450 W 

så Poul-Erik har ganske ret i sine udregninger af tokanaleffekt og brokoblet effekt.

Jeg har i øvrigt i udviklingsfasen kontrolleret hele serien og kan af egne målinger bekræfte at den opgivne kontinuerlige effekt på minimum 2 x 710W i 4 ohm og 1450 W brokoblet i 8 ohm for den store model er´ hjemme-godt og vel enda da jeg målte lidt højere effekt i stereo mode.
Der er altså tale om en temmelig krasbørstig forstærker..
For de teknisk interessere kan jeg nævne at der ikke er tale om nogen switch-mode forstærker, men en nogenlunde normal classe ab forstærker - hvis man da kan tale om at en forsyningsspænding til udgangstransistorerne på +/- 117V Dc er normalt :-)  eller at der er 16 udgangstransistorer pr kanal..

Apparats hovedsikring er på 15A, strømforbruget fra lysnettet ved fuld effekt er omkring en 12-13 ampere så man bør bruge en separat 16A sikringgruppe til denne forstærker og ikke bruge for lange/tynde netforlængerledninger eller stikdåser.

Ole

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Bare en skam, at CV hverken har udviklet eller produceret dem. Det er et OEM produkt, der kan købes under forskellige andre navne. Herunder CV. Så glem alt om særlig CV kvalitet....

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 September 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Der er allerede en langt tråd om disse "fantastiske" forstærkere...
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 September 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Der kan man bare se, mit bud i en anden tråd på ca. 1350 watt kontinuerlig i 8 ohm var ikke helt forkert på den.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Tjo, de passer vel med deres højttalere, men jeg skal sgu aldrig have sådan nogle klodser

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes