Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker ti lCerwin Vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vartaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hey all.
Jeg har et sæt Cerwin Vega VE-12f, og jeg kører dem med en bette 2x50w sherwood rx2010 forstærker, og den er simpelthen bare ikke stor nok kan jeg mærke, den mister pusten når jeg giver den gas

Jeg skal have en større kan jeg så konkludere.
Hvad dælen skal man købe? Jeg har kigget på
Denon PMA-2200
Pioneer A-757
Nad c372
Vil helst brugt i den billige ende, har set pioneeren billigt - er det en god forstærker? og kan den levere noget power til vegerne?
Til top Vis vartaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vartaz

vartaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

der skulle selvfølgelig stå Denon POA :)
Kom gerne med andre forslag.. Det skal være en med noget strømstyrke og watt bag sig :)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Altså Denon PMA-2200 og NAD'en er et rimelig godt valg, der ville komme rimelig godt smæk på dine højtalere!.. Altså nu er jeg mest til Nad, så jeg vil nok tage den..De er måske lidt dyrere end Pioneer, men du får også lidt bedre kvalitet vil jeg mene!..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 September 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Naden banker de to andre hvad strømformåen angår, så gå efter den, det er det smarteste hvis du mangler mere smæk i dine små Cv'ere , og lyden er heller ikke helt tosset, nad spiller rigtigt godt, hvis man kan lide lyden.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 21 September 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft pioneer a-676. Har solgt den til en ven med Cerwin Vega V-12F, og det klarer den bare rigtig godt! Den du har kig på er vidst nummeret større, så tror det er en god løsning! Ham der har den nu spiller gerne rigtig højt, og før havde han en mindre pioneer A-333. Der "skreg" diskanten i ørerne og bassen buldrede (alt) for meget. Men A-676 er meget bedre - Diskanten skriger ikke overhovedet, selvom han trykker den af, bassen er MEGET mere under kontrol nu. Alt er meget bedre faktisk.

Jeg ville umiddelbart gå efter Pioneer'en da jeg ved den er god til jobbet, men ville helt klart prøve at høre de andre også.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 21 September 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Naden banker de to andre hvad strømformåen angår, så gå efter den, det er det smarteste hvis du mangler mere smæk i dine små Cv'ere , og lyden er heller ikke helt tosset, nad spiller rigtigt godt, hvis man kan lide lyden.

Har du hørt de to andre? Der er jo andre end NAD der kan levere meget strøm.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 September 2006 kl. 06:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk en test af en gammel DENON POA-2200, og den er der virkelig smæk i, ved godt at watt ikke er alt, men der er over 2*300watt(4ohm) i den gamle svend, og så koster den jo sikkert ikke det halve af en C372 

mjenner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Køb, salg og bytte er FORBUDT i forummet - benyt markedspladsen eller private beskeder hvis salg skal forsøges formidlet!!!

Rettet af moderator (Ronin)

Til top Vis mjenner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mjenner

vartaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Nad 218thx, kan den bruges i stereo? og hvad er udgangseffekten i 8 ohm?

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 September 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Jeg har faktisk en test af en gammel DENON POA-2200, og den er der virkelig smæk i, ved godt at watt ikke er alt, men der er over 2*300watt(4ohm) i den gamle svend, og så koster den jo sikkert ikke det halve af en C372 

Enig jeg har både en Denon POA 2800 og en Denon POA 2200(som en kammerat godt nok låner lige nu) Men der er fandme POWER i dem. POA 2200 kan desuden findes meget billigt. Jeg så en på dba.dk for 1200 kr som virkede perfekt. Her er der altså ikke noget der kan være med til prisen.

Derudover er jeg HELT uenig med Ascari. NAD'en kan på ingen måde levere lige så meget strøm som Denon POA 2200, det tør jeg godt love. Se bare på vægten(ved godt det ikke siger alt). NAD'en vejer så vidt jeg huske 11-12kg hvor Denon POA 2200 vejer ca 18kg så vidt jeg huske.

Nicolai

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

vartaz skrev:
Pris? Nad 218thx, kan den bruges i stereo? og hvad er udgangseffekten i 8 ohm?

Den kostede 5.999 den yder 2*200 watt RMS i 8 ohm. Det er en strøm stærk fætter. Den kan findes brugt til ca 3000, men jeg ville stadigvæk hellere have en POA 2200 eller 2800.

Nicolai

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Poul-erik skrev:

Enig jeg har både en Denon POA 2800 og en Denon POA 2200(som en kammerat godt nok låner lige nu) Men der er fandme POWER i dem. POA 2200 kan desuden findes meget billigt. Jeg så en på dba.dk for 1200 kr som virkede perfekt. Her er der altså ikke noget der kan være med til prisen.

Derudover er jeg HELT uenig med Ascari. NAD'en kan på ingen måde levere lige så meget strøm som Denon POA 2200, det tør jeg godt love. Se bare på vægten(ved godt det ikke siger alt). NAD'en vejer så vidt jeg huske 11-12kg hvor Denon POA 2200 vejer ca 18kg så vidt jeg huske.

Nicolai

Nu er vægt jo altså heller ikke eneste faktor der burde gøre sig gældende. Desuden er en POA-2200 ved at være en gammel fætter, så ladelytter osv. kan være trætte.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Nicolai18 skrev:

Poul-erik skrev:

Nicolai

Nu er vægt jo altså heller ikke eneste faktor der burde gøre sig gældende. Desuden er en POA-2200 ved at være en gammel fætter, så ladelytter osv. kan være trætte.

Helt enig, men hvis man finder en fin og fejlfri POA2200 eller endnu bedre POA2800 så syntes jeg stadigvæk det er et bedre og billigere køb end en C372. C372 er efter min mening ikke noget speciel så langt hellere en 218THX hvis det skal være NAD.

Nicolai

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Der findes jo også ACURUS A250  på 2*250watt som ligger på omkring de 3000,- som også er en sej model, hifiklubben solgte dem i 90érne hvor de blev brugt på DC-15, 1215, 1515. 

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 September 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Ascari skrev:

Min erfaring siger mig at det er Naden der er den mest strømstærke, da jeg har læst det i (bl.a. tests i HF) og hørt det (fra bekendte og forhandlere), det er derfor jeg har skrevet det som jeg har. Jeg har dog ingen erfaring med den specifikke Pioneer model.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Krog skrev:
Ascari skrev:

Min erfaring siger mig at det er Naden der er den mest strømstærke, da jeg har læst det i (bl.a. tests i HF) og hørt det (fra bekendte og forhandlere), det er derfor jeg har skrevet det som jeg har. Jeg har dog ingen erfaring med den specifikke Pioneer model.

Helt enig i at NAD generelt er meget strømstærke. Om NAD'en er "stærkere" end Pionee'eren aner jeg ikke da jeg ikke kender Pioneer'eren. Men jeg er 100% sikker på at POA 2200/2800 levere mere power end NAD C372.

Nicolai

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Derer ingen tvivl, NAD'en er klart den bedste angående strømstærk..personlig synes jeg også NAD lyder bedre, men POA 2200'eren er somsagt til billigere mener jeg, men du kan jo lige så godt får en ordentlig med det samme.. Ellers tager en NAD 216 den er også rigtig god!...

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Derer ingen tvivl, NAD'en er klart den bedste angående strømstærk..personlig synes jeg også NAD lyder bedre, men POA 2200'eren er somsagt til billigere mener jeg, men du kan jo lige så godt får en ordentlig med det samme.. Ellers tager en NAD 216 den er også rigtig god!...

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Jeg er stadigvæk meget uenig. Jeg mener 100% at POA2200 kan levere mere strøm end NAD C372.

Denon POA 2200 - 17-18kg 2*200 watt RMS i 8 ohm

NAD C372 - 12kg 2*150 watt RMS i 8 ohm

Jeg ved godt at vægt og spec. skal tages med et "gram"/kilo salt, Men de gamle Denon'er er altså nogle strømestærke sataner.

Nicolai

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Generelt er det med strøm vel et problem, jeg spørger bare, hvorfor ser vi næsten aldrig en 2 ohm´s måling på en forstærker,

Kig feks. på NAD (dette er bare et eksempel) jeg er selv NAD Fan, så er det altid 8/4ohm og når nu de er så strømstørke så kunne man jo godt gøre som man gjorde i gamle dage (eller er de blevet svagere NAD) der opgav man på mange af dem den konstante belastning i 2ohm.

feks. yder den gamle NAD 3140 2*67w 8ohm, men den klare også 2*116w i 2ohm og dette er ikke en spids belastning.

En NAD 2200 klare 2*300watt 2ohm kontinuerligt, så hvis de forskellige forstærkere er så strømstærke idag, så opgiv dog de data(eller er de slet ikke så stærke mere).

Det må vel også være alt afgørende at hvis du har en ægte 4ohm´s højtaler og du vil køre brokoblet, så skal din forstærker jo være 2 ohm´s stabil.

Og angående den POA 2200 så er det  alså en der kan drive tunge højtaler, de spiller meget overbevisende på de vanskelige elektrostater eller La Folia-selvbygkonstruktion, og tager jeg ikke fejl så har denne La Folia vist en følsomhed på omkring 75db, så der skal masser af power til at sætte liv i dem, en PROTON D1200 blev i 87 også test på disse højtalere(mener 100% det var dem) hvor testholdet skriver at de har en drifteffekt på over 100watt.

Så godt nok er man NAD fan, men der er også andre der kan, og en ting mere er jo at mange watt behøver ikke være lige med god lyd.

Om den NAD 216 vil jeg lige skrive at hvis du vil spille højt er det ikke den du skal gå efter, jeg har selv haft både en 214, 216 & 218 og jeg har ikke nogen af dem mere, jeg fik lov at låne en NAD 216 da min NAD 2200 var på værksted, jeg har aldrig oplevet så lam en forstærker i forhold til min NAD 2200, den lider af det jeg mener er irriterende hvis du vil spille højt, bedst som det begynder at blive sjovt så er der ikke mere i den.

jeg udtaler mig sådan fordi jeg har haft mulighed for at afprøve NAD 214/216/218 mod meget af mit gamle NAD,  feks. er en NAD 216 aldrig blevet en værdig afløser for NAD 2600A/2700PE.

benaol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammerat der har har denon poa 2800 jeg syntes ikke den har ret meget power, og så syntes jeg lyder dårligt, den er utrolig mørk i lybilledet og får den bare lidt modstand, bliver den usammenhængene og træt.

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes