Forfatter |
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Croft Vitale
Hvor får man fat i sådan en sådan rimeligt biligt ?
Og hvad med evt en brugt
Er der nogen der kan sige noget om lyden ville det også være prisværdigt.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Croft Vitale
Hvor får man fat i sådan en sådan rimeligt biligt ?
Og hvad med evt en brugt
|
|
|
Nu skriver du ikke hvad billigt er, men under alle omstændigheder skal du nok have lidt tålmodighed. Det er ikke hver dag man ser en Vitale til salg.
Jeg gav 1500 for min. Den har så fået et Alps potmeter og en omgang service i Lydbutikken.
Det er i alt fald billigt.
Citér:
Er der nogen der kan sige noget om lyden ville det også være prisværdigt.
|
|
|
Vitale er ikke en detaljefræser - tilgengæld spiller den musik så englene synger.
Den har ikke det her ultrabrede lydbillede men hører nogle steder - men stereobilledet fejler ikke noget.
Jeg fik et chok den gang jeg fik min. Bagvæggen flyttede lige et par kilometer bagud.
Og hvis man spiller vinyl har den et ekstra plus: RIAA'en er virkelig god. Giv den en god pladespiller!
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Tak for det fine svar.
Må sige at 1500 er billigt. Regnede med en 3-4.5 k for sådan en brugt. Men det er måske for meget ? Har hørt en croft på mit anlæg meget kort. Jeg kan ikke huske hvad det var den hed. Men kunne ihvertfald li hvad jeg hørte. Nu søgte jeg på croft og røg ind under hifi og surround og så dit anlæg. Kan se du har e par epos els 3 der også. Har tænkt mig at købe disse da de prismæssigt passer meget godt til en nedgradering og de skulle spille meget godt med en mc 275 har jeg hørt. Til prisen skulle der vist ikke ske noget ved at prøve.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige i et gammelt engelsk hifi blad at vitale stod til 350 pund tror jeg det var. Kan det passe ?
Så den på tekni-fi hjemmesiden til 8990. Måske en nyere model eller noget. De engelske priser plejer da ellers at passe ret tæt med de danske.. Spørgsmålet er vel egentlig bare kogt ned. Hvad koster en vitale af ny ?
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Så lige i et gammelt engelsk hifi blad at vitale stod til 350 pund tror jeg det var. Kan det passe ?
Så den på tekni-fi hjemmesiden til 8990. Måske en nyere model eller noget. De engelske priser plejer da ellers at passe ret tæt med de danske.. Spørgsmålet er vel egentlig bare kogt ned. Hvad koster en vitale af ny ? |
|
|
Hos Lydbutikken koster den vist 9K. (TekniFi er vel sådan set bare importør-delen af Lydbutiiken - eller omvendt)
Men der er vist noget med at det er en nyere udgave. 3500 kr lyder rimeligt for en brugt - men som sagt er de sjældne på brugtmarkedet.
Og det mener jeg iøvrigt absolut også den er værd. Hvis ikke man gider de to mono-volume potmetre, kan man erstatte dem med et Alps Blue (100 kOhm tror jeg).
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogle af jer, der kender forskelen på Vitale'n og Epoch'en. De koster det samme (8995.-) ifølge prislisten hos TekniFi.
mvh Hans
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg melder pas
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
evox skrev:
Hej.
Er der nogle af jer, der kender forskelen på Vitale'n og Epoch'en. De koster det samme (8995.-) ifølge prislisten hos TekniFi.
mvh Hans
|
|
|
Hej evox...
Kort: I gamle dage, var Epoch med aktivt buffertrin i udgangen og ingen spændingsforstærkning. Bygget med bedre komponeneter all over, end Vitale, der altid var med anodefølger i udgangen og masser af gain. Langsomt, da Glenn Croft kom under Eminent Audio, kunne begge modeller fåes, med el. uden gain.
Det bedste køb, er uden tvivl en af de originale Vitale's, om så den hedder SE, CE, LTD, eller hvad... Den skrabede Vitale kostede i år 2000 ca. 5000DKK. Det er den stadig værd.. 
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan er deres efekt'er ? Kibri eller.......
Hans
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 16 November 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov! havde jeg overset...
evox - dem har jeg ikke meget erfaring med. Parallel-koblede(!) engang to Series 5C, på "opfordring" fra Glenn Croft. IKKE at forveksle med brokoble.. Det var godt, men noget af homogeniteten forsvandt, frem for at bruge én. Dynamikken var dog slående. Med letdrevne HT, er der altid noget fundamentalt rigtigt ved rør og gerne OTL designs.
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok,,,så kan det godt være, at jeg skulle satse mere på 18-superen. Det skulle også være et godt mix. (har jeg hørt) til vitalen.
mvh Hans
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 16 November 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
- det er det også! Vær dog opmærksom på Vitalens høje udgangsimpedans (5K). Med det forkerte (læs: lange og sløje) kabel til Super XVIII, kan det høres, især i bunden. Ovennævnte kombi har dog givet mange gode timer musik her.
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|