| Forfatter |
|
Kasper76 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at skaffe mig en ny pladespiller.
Jeg har set lidt på Thorens td 160 super og thorens td 2001-2003. Nogen der ved hvad disse koster fra ny samt har gode/dårlige erfaringer med dem.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et par stykke til salg herinde - en med en sme 2 og enmed en sme 3 arm - jeg har lige købt en 160 super med sme 3 arm og er kanon glad for den - den spiller bare bedre end min rega - og det er ikke kun pickuppen. min 160 Super er en mk V dvs den er fra efter 88 - men når bare de er velholdt tror jeg de er ret stærke - du kan læse mere her http://www.theanalogdept.com/thorens_td_160_dept_.htm Som jeg forstår det er 160 super en fabriks tweaket spille som er blevet forbedret på små punkter pga af at den engelske importør henvente sig til Thorens og sagde hvad hans kunder gjorde med Thorens modellen. Jeg kan kun varmt anbefale den - og til de 2-3000 kr. de står til herinde kan du ikke gå helt galt i byen. Du skal måske læse mere om SME 2 og 3 armen og om den pickup du gerne vil have passer bedre til den ene eller den anden type arm. #eren er vist en meget let arm og passer knap så godt til stive pickupper - som mange vist er i dag - correctme if I am wrong.
En af de fede ting ved 160 eren er at den har et klassiskt look - den pranger ikke og prøver ikke at påstå den har kostet 100000 kr. men på den andens ide er den bund solid at se på
Jeg tror ikke jeg gad have den med en thorens arm Eller prøv at se hvad der er skrevbet herinde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke allerede kender siden kan du læse lidt om de forskellige modeller her.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,
jeg har haft en Thorens TD 166 mk2. Den spillede til relativt billige penge super sweet.
Efterfølgende havde jeg en Rega3 der også gjorde jobbet udemærket.
Nu har jeg en Thorens 320 mk2 med en ny SME arm (serie 3) påmonteret. Denne kombination er det bedste jeg har haft inden for dørene, den spiller simpelthen fantastisk, så for mig at se skal du overveje at vælge denne model.
Alternativt kunne det være en 318er (ikke BMW´s den gamle, gnæk, gnæk.....)
Min spiller, spiller uendeligt meget bedre end en Rega3 i min stereoverden
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor har du ikke vist mig den link før Krenzler !!
edit. det har du vist også - jeg tror jeg har fortrængt den da den står på prøjsiskt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
| Jeg har set lidt på Thorens td 160 super og thorens td 2001-2003. |
|
|
Mener du TD 2001 og TD 3001 eller TD 2010/2030?
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen - jeg har i dag en udemærket Thorens TD 318 MK II - ved ikke om der er mere at hente eller om jeg skal ud og bruge mange penge for at få en bedre plov?
Jeps jeg har set lidt på TD-2001 også...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge har du tænkt dig maks. at bruge?
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... Jeg gad jo godt bruge en del..har set lidt på Michell også, men hvis jeg skal være realistisk så ligger mit max på cirka 5.000,-
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg hoppe på den med SME III armen til 3000 - så får du 150 plader med fra 70erne og kan købe en god PU for 2000 kr. men det er der nok andre der har en mening om :-) Der er også en ERA til salg herinde til kun 2.000 kr. det skulle vist også være en god klassisk spillemaskine
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over TD 2001 og den TD 160 Super som r-l-b nævner er der også en TD 160 Super med SME Series II improved arm til 2500,- hvis du kan klare dig uden pladerne.
TD 160 Super manual.
SME Series III manual.
SME 3009 Series II Improved Manual (nr. 5 fra bunden).
TD 2001 manual.
Der er også denne meget flotte Micro Seiki BL-51 med MA-505 Mk III arm (med både lige og s-formet armrør) til 3600,-. Jeg ved ikke om den er de penge værd men det ligner da godt kram.
Micro Seiki BL-51 manual.
Micro Seiki MA-505 Mk III manual.
Så godt som alle sammen befinder sig i eller omkring Københavns-området så der burde være mulighed for besøg og demo hos sælgerne. Det er selvfølgelig ikke det samme som at høre dem i dit eget system men bedre end ingenting. Det ville jeg gøre hvis det skulle være.
Spørgsmålet er så hvor meget lyd du forventer for de 5000,- og hvor stor eller lille en forbedring du kommer til at opleve i forhold til din udmærkede TD 318 Mk II? Eller om du hellere skal vente og spare op til en Michell Gyro SE f.eks. Alle de nævnte bud er sandsynligvis bedre end din TD 318 Mk II men hvor stort er springet og hvad forventer du?
Nå men det skader da ikke at tage rundt og lytte...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ALt efter hvem der prøver at sælge dig nyt vil du få at vide at det er vigtigere at købe verdens tykkeste netkabel, verdens tungeste måtte, verdens grimmeste hylde etc. Jeg tror at du med 160 super med sme II armen - måske du kan få ham lidt ned i prise - kan købe rigtgt meget pickup for de resterende 25-3000 kr. og så skulle der være et have af forbedringen du kan tilføre 160eren hen ad vejen som måske ikke er så dyre at udføre. Jeg skal ærlig indrømme at jeg havde kig på en rokksan til 9995 på tilbud inden jeg faldt for min 160 er - nu har jeg købt en pladerenser og glæder mig til en tre fire hyldemeter plader der skal genhøres uden knitren. Men Krenzler har ret i at der er mange gode pladespillere - også i blå avis - så det er bare at have god tålmodighed - jeg skal til at sælge min rega planar 3 og håber ikke markedet er oversvømmet !
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er i øvrigt en der har en Gerrad 410 med 3009 arm og MC 30 super pickup - det er vist også lidt af en klassisker
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Der er i øvrigt en der har en Gerrad 410 med 3009 arm og MC 30 super pickup - det er vist også lidt af en klassisker |
|
|
Bruger du også vintage kone/kærste  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|