| Forfatter |
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har lige solgt min ML 332.5 og købt en ny Audia Flight 50 hos vassagohifi i stedet for. Audia flighten er et 2 x 50 Watt ren klasse A effekttrin.
Jeg har lige sat audiaén på front højttalerne istedet for min ML 335. Første indtryk af Audiaén er IMPONERENDE, HELT vildt faktisk. Selv i bassen kan jeg stort set ikke høre forskel. Hvis jeg virklige gerne vil høre forskel mangler der måske en lille bitte smule krop og en minial styring i bassen, ellers lyder Audiaén nøjagtigt som min noget større og dyrere ML 335.
Jeg kan kun sige en ting: Helt vildt imponernede. Jeg sidder stadig med kæben nede på gulvet.
I forhold til den gamle ML 331 jeg havde, spiller Audiaén klasser bedre stort set lige så godt som min ML 335 med en 1/5 del effekt og til en 1/3 del af prisen.
Audiaén er absolut blandt af de bedste effektforstærkere jeg har hørt og bare det at den spiller næsten lige op med min ML 335 synes jeg er totalt imponerende. Så er det jo op til læserne herinde, at vurdere om det så er Audiaén der spiller fantastisk eller det er min ML 335 der spiller elendigt. Jeg er ikke i tvivl.
Hilsen
Gufle
P.S. Jeg vender tilbage med lidt billeder og nyt når jeg har hørt lidt længere på Audiaén.
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da som en super oplevelse Gufle (jeg har på fornemmelsen at Audia'en er en del billigere end din fine ML). Har du iøvrigt lyttet på Flight100. Jeg mener selv at den i bassen er en hel del bedre end Flight50.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Det lyder da som en super oplevelse Gufle (jeg har på fornemmelsen at Audia'en er en del billigere end din fine ML). Har du iøvrigt lyttet på Flight100. Jeg mener selv at den i bassen er en hel del bedre end Flight50.
Haugaard |
|
|
Nej jeg har ikke lyttet til Audia flight 100, men jeg har også hørt at den skulle være bedre i bassen.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at de dyre og "etablerede" mærker kan få noget kamp til stregen.....hvordan vil du sammneligne gengivelsen fra Audia med ML ? Mere musikalsk ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Herligt at de dyre og "etablerede" mærker kan få noget kamp til stregen.....hvordan vil du sammneligne gengivelsen fra Audia med ML ? Mere musikalsk ?  |
|
|
Et eller andet sted sidder jeg lidt med fornemmelsen af at Audiaén er mere behagelig at lytte til. Jeg ved ikke i detaljer hvorfor eller om det så gør at den faktisk spiller dårligere eller bedre i andres øjne i forhold til min ML 335, fordi den måske gemmer/fremhæver noget den ikke skal.
Jeg er dog imponeret. fordi den lyder som jeg godt kan lide og det der i sidste ende tæller
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bliver 54 grader varm, hvilket er 12 grader mere end Min ML 335 som bliver 42 garder.
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den Audia skulle lyde rigtigt godt, men at den alligevel skulle lyde næsten lige så godt som en ML 335 er godt nok imponerende.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
|
Jeg er dog imponeret. fordi den lyder som jeg godt kan lide og det der i sidste ende tæller
|
|
|
Det er jo det som det handler om - glæden ved grejet  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
|
Hej Alle
Jeg har lige solgt min ML 332.5 og købt en ny Audia Flight 50 hos vassagohifi i stedet for. Audia flighten er et 2 x 50 Watt ren klasse A effekttrin.
Jeg har lige sat audiaén på front højttalerne istedet for min ML 335. Første indtryk af Audiaén er IMPONERENDE, HELT vildt faktisk. Selv i bassen kan jeg stort set ikke høre forskel. Hvis jeg virklige gerne vil høre forskel mangler der måske en lille bitte smule krop og en minial styring i bassen, ellers lyder Audiaén nøjagtigt som min noget større og dyrere ML 335.
Jeg kan kun sige en ting: Helt vildt imponernede. Jeg sidder stadig med kæben nede på gulvet.
I forhold til den gamle ML 331 jeg havde, spiller Audiaén klasser bedre stort set lige så godt som min ML 335 med en 1/5 del effekt og til en 1/3 del af prisen.
Audiaén er absolut blandt af de bedste effektforstærkere jeg har hørt og bare det at den spiller næsten lige op med min ML 335 synes jeg er totalt imponerende. Så er det jo op til læserne herinde, at vurdere om det så er Audiaén der spiller fantastisk eller det er min ML 335 der spiller elendigt. Jeg er ikke i tvivl.
Hilsen
Gufle
P.S. Jeg vender tilbage med lidt billeder og nyt når jeg har hørt lidt længere på Audiaén.
|
|
|
Hej Gufle.
Nu er den ML jo en kraftig djævel i forhold til Audia 50. Hvad synes du om kontrollen i Audia i forhold til ML. Er der ligeså meget saft og kraft i den?
Jeg spørger fordi at jeg selv har en Audia 50 i kikkerten. Jeg har Dali MS4. Nu ved jeg ikke om du kender denne højttaler, men hvis du gør - hvad ville du så synes om denne kombi? Ville Audia 50 kunne sparke liv i mine MS4? - eller skal jeg op i en Audia 100?
mvh chubbz
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
|
Jeg spørger fordi at jeg selv har en Audia 50 i kikkerten. Jeg har Dali MS4. Nu ved jeg ikke om du kender denne højttaler, men hvis du gør - hvad ville du så synes om denne kombi? Ville Audia 50 kunne sparke liv i mine MS4? - eller skal jeg op i en Audia 100?
|
|
|
Jeg ville gå efter en Flight 100 til dem - de elsker effekt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. jamen det tænkte jeg jo nok.
Det er sgu bare mange gysser, når man også skal have pre. - Nogen forslag til en CD-Pre?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
|
Den bliver 54 grader varm, hvilket er 12 grader mere end Min ML 335 som bliver 42 garder.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Er den tvangskølet? Det er en meget lav temperatur, hvis det er målt på køleprofilerne. Den bør vel afgive 400W varme og selv om du har en meget effektiv passiv varmeafledning fra køleprofilerne, bør core temp. efter min mening ligge noget højere. Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Den bør vel afgive 400W varme [snip]
Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er? |
|
|
Audia skriver 250W i idle og 900W ved max output. Se http://www.audia.it/pages/e/50_t.html
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
Audia skriver 250W i idle og 900W ved max output. Se http://www.audia.it/pages/e/50_t.html
|
|
|
så max 25W kl A er nok mere korrekt, så passer varme afgivelsen også bedre
En 50 W / 8 ohm Klasse A, = sqrt(50 W / 8 ohm) * 1,4 = 3,6A. Tomgangsstrømme skal så være større end 3,6 A. Virkningsgraden er 10-20 %
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
så spiller du i klasse a næsten hele tiden anywayz ... mæææn, kan du høre når den skifter til klasse b? 
iøvrigt et dumt udtryk, da forstærkeren ikke 'skifter' noget some helst .. 
cool forstærker ihvertfald
|
| Til top |
|
| |
pukindk Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
|
|
Kører en Kl. A ikke med konstant fuld skrue på udgangen ? er idle så st. by, og max. helt tændt eller hvordan ?
Det er mig der er den lykelige ejer af Gufl's 332.5. møg fed forstærker. MEN jeg har pt. et par af disse http://www.nelsonaudio.cn/english/i_m9.htm på prøve.
Og jeg må sige, at den som rør slæde ikke halt ret meget efter ML'erne. (prisen i DK kender jeg ikke pt.)
Men som Gulfe skriver så er der meget hvor det er marginalerne der koster en krig. og vs. pris kan denne forbedring syntes meget dyr.
Kan da være man skulle give de der Audia amps. en tester 
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk at skifte avatar. synes også audia'en er pænere. ml's forstærkere ligner for meget en ups
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad trækker du med din nye 50watter?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Gufle skrev:
|
Hilsen
Gufle
|
|
|
Er den tvangskølet? Det er en meget lav temperatur, hvis det er målt på køleprofilerne. Den bør vel afgive 400W varme og selv om du har en meget effektiv passiv varmeafledning fra køleprofilerne, bør core temp. efter min mening ligge noget højere. Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?
|
|
|
En (ægte) klasse A bør vel blive en smule køligere, når den virkelig får lov til at arbejde??
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |