| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
... sig til en Luxman L-430, og nu spørger han om han har gjort et godt fund?
Jeg har gjort en lille smule research (bla. her), og jeg synes det ser ud til at det er en mid-end model fra efter Luxmans bedste tid. Den ser ud til at være 600-1000 kroner værd (den er blevet solgt på ebay til 950,- ca.).
Skal det være konklusionen: Et mid-end produkt der bestemt er et fint fund, men ikke noget der bør fremkalde et hjertestop?
Og lige til sidst: Hvordan vil den stå mod min Luxman SQ-507x? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sveske
Om din gamle har gjort et kup kan du selv nemt afgøre. Du kan jo prøve den af mod din egen, så finder du svaret.
Men som du selv skriver er det nok en midend ting. Det er i hvert fald osse det indtryk jeg får efter lidt surfing på nettet.
God aften __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en K 435 på qxl for tiden -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
har i fået lyttet til din fars kluns (forstærker altså - håber ikke hans tøj siger noget  )
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker dér i 80'erne, da jeg selv lyttede på min LV-103 med rør i for-forstærkerdelen og håbløst underdimensioneret strømforsyning så den ikke engang var stabil i 4 ohm.. Jeg husker, at jeg hos Fredgaard hørte en L-435, og husker den dybde i bassen jeg oplevede - en HELT anden verden end min LV-103'er.
Jeg husker osse, hvordan Fredgaard i Magasin solgte de sidste L-435'ere ud med rabat, da den udgik af produktion. Jeg var ung, og havde ikke penge til at købe den, hvilket har mærket mig for livet. Og nok den primære grund til at jeg forfulgte drømmen som voksen med en Luxman L-550.
Hvis L-430'eren har samme "sound" som L-435, har han efter min mening fundet en rigtigt god forstærker, midrange eller ej. Mit minde af L-43X forstærkerne er i hvert uudslukkeligt... 
|
| Til top |
|
| |
Jacob92 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej min far har selv en luxman l-430 forstærker den spiller bare rigtigt godt :D
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46609&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var luxamn L 120 A også underdimensioneret i strømforsyningen opg i givet fald bræænderden sammen hvis jeg sætter 4 ohm ht til den ??
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lux550 Freak skrev:
|
Jeg husker dér i 80'erne, da jeg selv lyttede på min LV-103 med rør i for-forstærkerdelen og håbløst underdimensioneret strømforsyning så den ikke engang var stabil i 4 ohm.. Jeg husker, at jeg hos Fredgaard hørte en L-435, og husker den dybde i bassen jeg oplevede - en HELT anden verden end min LV-103'er. |
|
|
Den store forskel på ydelsen i bassen skyldes ikke at strømforsyningen i LV-103 var hvad man kunne betegne som underdimensioneret, men at en LV-103 kun havde et sæt Toshiba MOS-FET transer i udgangen som kun levere 8A peak 
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Var luxamn L 120 A også underdimensioneret i strømforsyningen opg i givet fald bræænderden sammen hvis jeg sætter 4 ohm ht til den ?? |
|
|
Det var den absolut, det er en af de største skuffelser, jeg har købt. Men den var FLOT.
T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nedtur - dens mc indgang har det utrolig godt sammen med min thorens/sme/ortofom mc10supermkII og mine tannoys alt medens mine QUADS gøre sig klar til et kurophold - Nu er tannoy jo letdrevne så jeg har ikke oplevet noget skidt med den -tværtimod kun dejlig lyd
|
| Til top |
|
| |