Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lenco L75 vs Rega rb300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shane
Forum Bruger
Forum Bruger
(Tidl. vintage)

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 08 December 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er blevet den glade ejer af en L 75, og påtænker at skifte den originale arm med en Rega rb250 eller rb300. Er der nogen der har erfaringer med rb300 ift. Lenco? Så vidt jeg kan se, skulle armbasen passe i størrelsen, men Rega rb250 bliver tit nævnt som en passende partner, men det er rb300 vel osse?    Og.. er der nogen der kan anbefale en god -og prisgunstig- MC pickup til Regas tonearme?

Analoge hilsner.

Til top Vis shane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shane

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 December 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Før du poster penge i en Rega arm, kunne du måske prøve en Denon DL 110 eller DL 103 i den originale arm, hvis du ellers også kan fikse gummilejerne til knivlejet. Der er en englænder som ikke kunne få sin 103 til at spille på kombinationen Linn Ittok/Lenco L75 så godt som ønsket, men da den røg i den originale arm lød det pludselig godt.

Jeg spiller på en 110 på en gammel Lenco L70 arm, og den har aldrig lydt bedre. Lige netop de to pu kan åbenbart godt lide et rigtig tungt hus.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

.
.
Jeg har ikke selv prøvet en 103'er, men har fra folk jeg kan stole på fået at vide, at den ikke passer i en mellem-tung arm som RB300. Ovre på 6moons.com mener de at den vil passe i en Origin Live silver mk II, men ikke mk I.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 December 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
.
.
Jeg har ikke selv prøvet en 103'er, men har fra folk jeg kan stole på fået at vide, at den ikke passer i en mellem-tung arm som RB300. Ovre på 6moons.com mener de at den vil passe i en Origin Live silver mk II, men ikke mk I.
.
.

Har jeg også hørt, så Denon og Rega er heller ikke anbefalet herfra.

Mit forslag var mere at man nok kunne få fin lyd ud af Lenco armen med en pick-up der passede til, og så spare Rega armen væk. Der er faktisk flere der bruger 103 i originale Lenco arme.
< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes