| Sendt: 17 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heløjsa.
Det er jo kendt at man lærer så længe man lever og hifi er ingen udtagelse. Det er bare sådan at jeg godt kunne tænke mig at vide hvad der ligger i de forskellige oplevelser, selvom at den her er en af de possitive . Derfor den post. Måske kan en af jer kloge hifi entusiaster fortælle mig hvad det sker idet min teoretisk baggrund har for længst sagt til mig at jeg skulle finde en præst eller anden slags fagperson til at kigge på anlæget... .
Well.. kort om setup... Infinity renaissance 90 (moddet delfilter så alt næsten er skiftet med bedre komponenter) -> Tara Air1 -> Holfi NB 250-> Tara The one -> Holfi PreNB1 -> Kimber Select KS1021 -> Maranz SACD 15.
Systemet spiller faktis meget godt, det var dog lidt i bassen jeg ikke kunne lide. Som om at bassen var langsomt eller der var et eller andet i rummet der fik bassen til at "hænge" i luften. Mærkeligt. Jeg har læret at leve med det idet ingen af mine tweaks kunne få det til at være som jeg vil have det. Og det er der hvor det bliver sjøvt....
For få dage siden fik jeg skiftet kablet imellem forforstærkeren og SACD'en med en til "the One".
Selvom at KS-1021 er en kabel til mange tussinde kr. er det stort forskel. Jeg kan et eller andet sted godt se at det vil påvirke diskanten og mikro details..... men Bassen???!!!. Det er som om at jeg har klædt rummet med antirefleks over det hele. Jeg fatter det ikke. Bassen er blevet ekstremt præcis og hurtigt. Ingen efterlyde eller andet iritterende lyd. Helt som det skal være.
Jeg er en glad mand, men hvorfor er det sådan. Hvordan kan en kabel påvirke bassen så meget?
Jeg kar prøvet maaaange kabler fra holfi til næsten alle tara og kimber select... det er første gang jeg oplever at min system er så ballanceret. Kan det være at man skal holde sig til een kabel fabrikat og ikke må mikse?
venligst
Panos __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|