Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tonearme med løft (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hvordan er status for de bedre tonearme med hensyn til løft efter endt afspilning? Hvilke af dem, som man vil smække en god pick-up kan det nu om dage?

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 December 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

ingen af de virkelige high end arme har automatisk løft 
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Da jeg kørte med en SME 3009 monterede jeg en løftestangsting på den – er det stadig det, man skal gøre så, og findes de?
Min Luxman PD291 kan køre med pick-uper i den bedre ende, men den har indbygget løft.
Når man ser en SME 4, kan man ikke lige greje, om der er plads til en sådan.
Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 December 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved findes der en løfteanordning på markedet, f.eks. til en pris af 70 GBP x ca. 11 = DKK, men hvis du allerede har en, hvorfor skulle den så ikke kunne løfte en SME 4, eller tilsvarende? Det er vel afstanden mellem tallerken og arm center der er afgørende, og SME 4 og 3009 er begge 9" (altså lige lange).

There is an important advantage lifting the arm up at records end. It eliminates excessive vinyl build up on the sides of the stylus and this is why. A stylus riding that last groove more then twice is creating heat, (at the stylus point are tons of pressure producing this heat) thus melting the vinyl extra rotation extra heat.Once this heavy build up occurs, it must be completely removed before the next play. A dirty stylus will damage the grooves therefore changing the sound. At least an hour should pass before playing the same record over again, this allows the vinyl to resume its shape.

The LIFT is CNC machined from brass, hand de-burred-polished,

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 December 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Den har skulle være seriøs: http://www.soundscapehifi.com/expressimo.htm#eor-pickup

Har engang haft en Thorens dims med en fjeder og en Alphason med magnet, ikke noget jeg vil anbefale. Den på linket ser ok ud, men jeg har ikke haft lyst til at prøve, pga. erfaringerne med de andre.
< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes