| Forfatter |
|
Frihed89 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger: 6414, og 5695, E180CC eller 7062, 6829. Kan ikke finder dem hos hifi forhandler i KBH eller på pyndtshop. Det bruges til signalerør på en Single Power høvedtelefon forstærker.
Handler i på nogle andre steder i EU?
John
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John.
Jeg kan anbefale www.Tubedepot.com, om end de er amerikanske. Har handlet der flere gange med fint resultat. Forvent 3% import told og 25 % moms af vare, told og forsendelse.
Jeg har checket deres søgefunktion, og de har hvad du mangler undtagen 5695. Skriv evt. til dem det kan være de kan være behjælpelige på anden vis.
mvh
Thomas P
|
| Til top |
|
| |
Frihed89 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Thomas,
Jeg har altid brugt de amerikanske og havde håbet der måske var en dansk røresælger. E180CC er en hollandsk og UK rør, blandt andet, ikke amerikansk. Men du har ret. Jeg kan bestille rør fra USA, betaler transport, VAT og Moms OG...får dem hurtigere og billigere end fra EU. Det er ligesom jeg aldrig har flytet derfra.
Say it ain't so Joe.
Hvorfor det?
John
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan at de rør man lader til at bruge i dyre hifi-rørforstærkere er de samme som man bruger i ikke nær ligeså dyre guitarforstærkere (Say 3,5k og opefter). De rør du leder efter kan derfor findes i en velstocked musikinstrument butik.
KBH: Aage eller Eskildsen.
Århus: Aage eller RockCity.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aage og de andre har vist ikke ægte NOS-rør, "bare" nye versioner af de gode gamle?!
På TDSL duncamamp, tubesearch kan jeg også godt se, at E180CC modsvares af 7062.
Det er da den amerikanske hærs nummerering, eller hvad? 
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Aage og de andre har vist ikke ægte NOS-rør, "bare" nye versioner af de gode gamle?!
På TDSL duncamamp, tubesearch kan jeg også godt se, at E180CC modsvares af 7062.
Det er da den amerikanske hærs nummerering, eller hvad?  |
|
|
Når du siger "Nye versioner af de gode gamle", er det ligepræcis hvad et såkaldt "ægte" NOS rør er. NOS = New Old Stock. Og det skulle undre mig meget om de ikke havde dem trådstarteren leder efter. Kig på www.aage.dk.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er ikke korrekt - "nye versioner af de gode gamle" er ikke NOS-rør.
NOS-rør ER de gamle og altså ikke nye versioner af disse. Desuden skal de være Ubrugte for at kunne have den status.
Prøv lige at granske sproget her - det kan hurtigt gå i "misk-mask"
7062 er en såkaldt industrinummerering. De 4-cifrede typebetegnelser er industrinumre. Dette kan udmærket være blevet brugt - også i Militæret, men det er ikke et militærnummer specielt, men et industrinummer, da mange andre end militæret også har brugt betegnelserne
venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Dette er ikke korrekt - "nye versioner af de gode gamle" er ikke NOS-rør.
NOS-rør ER de gamle og altså ikke nye versioner af disse. Desuden skal de være Ubrugte for at kunne have den status.
Prøv lige at granske sproget her - det kan hurtigt gå i "misk-mask"
7062 er en såkaldt industrinummerering. De 4-cifrede typebetegnelser er industrinumre. Dette kan udmærket være blevet brugt - også i Militæret, men det er ikke et militærnummer specielt, men et industrinummer, da mange andre end militæret også har brugt betegnelserne
venligst
Freddy
|
|
|
Jeg troede faktisk også at NOS enten var noget man så på hurtige biler ( ) eller nye rør efter gammel opskrift. Men "New old stock" er simpelthen gamle (ikke brugte) rør som stået et eller andet sted. De bliver opkøbt og solgt som "NOS".
En hen anden ting, hvorfor kan man ikke lave bedre rør i året 2007 end for 50 år siden. Kan det passe de gamle rør ER de bedste? Mange taler dårligt om klangen i et kinesisk rør?
I er meget velkomne til at uddybe.
Bradman __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thank you.  (Fred-Marantz)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvorfor var tingene bare bedre lavet i "gamle dage" før profitmaximeringens tid? 
Men bedre; det er de altså. Ingen tvivl om det.
Bedst er de amerikanske, så de engelske og derefter de (vest)tyske og hollandske, efter min mening altså.
Russere kan også være OK, oldgamle 6H1Pi (6N1P) til eksempel. (Dejlig fasesplitter! )
Kinesere? Høm-bøm, jeg har ikke været heldig med mine, men Golden Dragon laves vist i Kina, og et sådant rør er da ikke helt ueffen udi hifi-formidlingens kunst.
Der laves dog kvalivare-rør nu til dags, og såmænd også kryogenbehandlede, og hvad vil du ha´! Den rør-lyd ligger bare tættere på transistor-lyden, end jeg bryder mig om!
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. NOS-rør, så har du ret:
Gamle ubrugte rør fra tiden, hvor man lavede rør for alvor. (Telefunken/philips/Mullard/RCA/Sylvania/Valvo/Siemens/Tungs ram og mange andre.)
Hvis man ikke kan finde NOS-rør, så kan man måske være heldig at finde nogle, som er let brugte. Dette skaber så bare mange nye spørgsmål: Hvor brugte er de - hvem har en ordentlig rørtester osv....
Pas på moderne/nye Mullard-rør (de er lavet som et aftermarket product og har intet tilfælles med rigtige Philips/Mullard-rør - bortset fra udtalen af navnet og udseendet af æsken!
Vedr. uddybelse af emnet lyd/konstruktion af gamle Vs. nye rør, så er dette så omfangsrigt, at jeg hellere vil anbefale dig at "google" dig frem på nettet, men kodeordene må være produktionsensartethed/metallegeringer/glaskvalitet/sokkelkv alitet/mekanisk konstruktion i selve kolben.
Vedr lyden, så mener mange at de lyder "bedre" i mange henseender. Dette er altid et subjektivt skøn og jeg vil ikke være dommer her. Jeg holder dog selv meget af gamle rør og elsker at eksperimentere med deres sammensætning i forstærkere.
vh
Freddy
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller Ebay - som jeg har haft gode erfaringer med - og så er det tit noget/meget billigere og her kan man praktisk talt få fat i alle de rør, som man ikke kan få hos den forhandler, som der refereres til her. Men man skal vide hvad man går efter og være tålmodig.
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Eller Ebay - som jeg har haft gode erfaringer med - og så er det tit noget/meget billigere og her kan man praktisk talt få fat i alle de rør, som man ikke kan få hos den forhandler, som der refereres til her. Men man skal vide hvad man går efter og være tålmodig.
vh
Freddy |
|
|
Ydermere skal man være påpasselig med, hvem man køber af på ebay - der er nogle flossede rørhuslers imellem. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Frihed89 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle. By the way: E180CC er ikke en ECC rør, og selvom jeg har brug for nogle 5751er som er også brugt i guitar amps., dem jeg bruger er RCA TMBP og dem kna man ikke finde i Danmark. Jeg bestilte nogle Amperex E180CC fra Lydbutikken.
Tak igen,
John
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frihed89 skrev:
|
Tak til alle. By the way: E180CC er ikke en ECC rør, og selvom jeg har brug for nogle 5751er som er også brugt i guitar amps., dem jeg bruger er RCA TMBP og dem kna man ikke finde i Danmark. Jeg bestilte nogle Amperex E180CC fra Lydbutikken.
Tak igen,
John
|
|
|
Ja - du må undskylde, men jeg forstår ikke rigtigt dit indlæg, tror jeg. Et E180CC er et ECC-rør, men en specialudgave. Et 5751 er også et ECC-rør, nemlig et ECC83/12AX7 med et lidt lavere gain.
"RCA TMBP" siger mig ikke noget - kan du ikke præcisere lidt?
"jeg bestilte nogle Amperex E180CC fra Lydbutikken" - aha - kan man "lige" gøre det? Så vidt jeg er orienteret, så er de ikke lige så lette at skaffe overhovedet - hvis det altså ikke er nogle Russiske/kinesiske aftermarket-rør, som ikke har noget til fælles med rigtige Amperex (Philips)
Jeg er selvfølgelig klar til at blive korrigeret, men ....
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
E180CC er vel bare et luksus ECC80, sårn cirkus!?
Jeg har altså også ægte Amperex, bare i E88CC (også æskerne!) 
|
| Til top |
|
| |