| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leger lidt med ideen om at tilføre min ss forstærker et effekttrin.Jeg har aurum cantus L3. det forstærkeren skal levere er baskontrol og dynamik(har primare ss forstærk)hvad er plusser og minusser ved de to forsærkere,eller evt et alternativ.En max pris er ca 15-20000.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare holde Primare stilen ?
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ladet mig fortælle at MF og lyngdorf er mere dynamiske og åben, hvilket man aldrig kan få nok af.Jeg er ikke utilfreds med mit anlæg,men det kan altid blive bedre.Men det kan jo være det er det forkerte sted jeg kigger
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Lyngdorf, og det med dynamik og åbenhed, er bare nogle få ting, den er i stand til...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Har selv Lyngdorf, og det med dynamik og åbenhed, er bare nogle få ting, den er i stand til... |
|
|
du har ikke problemer med at lyden mangler glød eller er uengageret.har du hørt Primare i forhold til lyngdorf
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
AM-E skrev:
| Har selv Lyngdorf, og det med dynamik og åbenhed, er bare nogle få ting, den er i stand til... |
|
|
du har ikke problemer med at lyden mangler glød eller er uengageret.har du hørt Primare i forhold til lyngdorf |
|
|
Overhovedet ikke, men den lægger ikke noget til. Den spiller nøjagtig som materialet er optaget. Den er dog stadig hamrende dynamisk samtidig med at have magt over højttalerne. Der er bare kontrol. Jeg har hørt MF A3.5, A5, Densen B150, Primare I30 og I20 bare for at nævne nogle få.. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er forskellen på MF og lyngdorf?har opfatelsen af at de spiller ret ens
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke andre der har nogle input  evt forskellen på min egen primare i forhold til lyngdorf,her tænker jeg mest på dynamik og kontrol
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| hvad er forskellen på MF og lyngdorf?har opfatelsen af at de spiller ret ens |
|
|
Hej
Min kammerat har A5-Amp og A5-CD, hvorimod jeg har TDA-2200 og CD-1 fra Lyngdorf. Vi har har lyttet mere eller mindre intenst på de samme højttalere, og jeg vil mene klart mene at lyttetrætheden indtræffer hurtigst med Lyngdorf. Lyngdorf er mere korrekt i mine øjne, men det tangerer det kliniske, hvorimod der er langt mere glød i MF.
Håber det hjalp dig lidt på vej.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
p.las skrev:
| hvad er forskellen på MF og lyngdorf?har opfatelsen af at de spiller ret ens |
|
|
Hej
Min kammerat har A5-Amp og A5-CD, hvorimod jeg har TDA-2200 og CD-1 fra Lyngdorf. Vi har har lyttet mere eller mindre intenst på de samme højttalere, og jeg vil mene klart mene at lyttetrætheden indtræffer hurtigst med Lyngdorf. Lyngdorf er mere korrekt i mine øjne, men det tangerer det kliniske, hvorimod der er langt mere glød i MF.
Håber det hjalp dig lidt på vej.
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig at de 2 mærker spiller ret så forskelligt - Lyngdorf lyder lidt digital og korrekt hvorimod MF lyder lidt mere rund og anolog i det  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højttalere har du ????
Hvis du har en højttaler der er lidt tung at trække, kunne det være det var der du skulle kigge istedet.
Jeg har en meget let dreven HT og her er der dynamik, opløsning og ja bare mere af alt, og jeg har ikke skiftet anlæg.
Du skulle prøve at lyte til et sæt højttalere med 93 bd eller højere drifts effekt, tror du ville kunne finde meget af det du søger/mangler
Mvh
JmJ
PS. Jeg ville selv klart vælge MF, hvis det er musikken det drejer sig om, syntes Lyngdorn er meget klinisk unde glød, men alt lyd er jo en personlig smagssag så brug dine øre.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ideen var også at i første omgang bare at tilføje et effektrin,synres nemlig at min Primare dvd 26 gør det rigtig godt.Og måske ved at tilføje en sda 2175 for jeg noget kontrol , dynamik og mere "hul" igennem+primare dvd tilføjer noget varme/musikalitet
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel smag og behag!
Jeg har lige haft en TACT Millinium mk4 med hjemme mod min MF KW500 paa et sat B&W 803N samt et sat Silverline sonatinas mk 2.
Tact spillede mere frem i skoene end MF'en Dog var MF'en mere musikalsk og hvade meget mere styr paa tingene.
Ps Cdafspillere der blev brugt var Maranzt sa-15 samt ML 390s
|
| Til top |
|
| |