Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hjælp til effektforstærker NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej hvad er forskelnen på de to NAD effektforstærker.. C270 og Nad, 216 THX..

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

og NAD 218thx

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Nad 216 thx yder 2x125 watt i 8 ohm, det er en kraftig fætter som kan købes brugt til omkring 1500 kr. Den lyder godt på trods af prisen, og så har den et kanont kraftoverskud. Jeg vil kalde den noget af det bedste du kan få fingrene i hvis du har brug for kraft og god lyd i den prisklasse.

Nad c270 yder 2x120 watt i 8 ohm. Jeg kender ikke så meget til den, men den er modellen efter Nad 216 thx. Hvor store forskelle der er mellem dem ved jeg ikke.

Nad 218 thx er fra samme tid som Nad 216 thx. Den yder 2x200 watt i 8 ohm, og er derfor den største model i den serie. Den burde kunne erhverves til omkring 3500 til 4k brugt. Jeg har ikke hørt den, men jeg har fået fortalt at lyden skulle ligge meget op af den dyrere Nad S200 fra silverline serien.

Hvis det er kraft du leder efter (og det går jeg ud fra) er der også den lidt ældrere Nad 208, som yder 2x 250 watt i 8 ohm. Den er lidt billigere end Nad 218 thx, men som sagt også ældrere...

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Tak... ja det er effekt jeg går efter det skulle være til bi-amping

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hvilke højttalere er det til?

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

jeg kunne godt tænke mig et par Dali Ikon 7.. Har købt en B&W LCR600 center jeg køre bi-amping på nu...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok hellere smide en nad 218 thx på dem, end 2x 216thx, lyden skulle efter sigende være bedre på en 218'er, og så har den også kraftig nok :)

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har både haft NAD 216 og C270,  jeg ville helt klart gå efter C270 da NAD har fået mere spræl i denne model igen i forhold til 216, og den har flere ting som gør den et bedre køb.

NAD C270 er væsenligt mere højtspillende end 216 hvis det er det man går efter da den har en noget større dynamisk effekt (spids effekt),  den har flere ting som gør at den kunne være et bedre køb,  den har feks. til 2-sæt højtalere hvis man kan bruge det til noget (mange kan),  den har en 12v trigger for noget auto tænd/sluk med det nyere NAD,  den har noget fixed og variable input som gør at den måske er lettere at tilpasse med andet grej.

Jeg må sige at jeg har svært ved at forstå det kraftoverskud der skulle være i en NAD 216, den spiller rimeligt godt og driver det godt  med de watt den har og ikke mere.

Jeg forstår ikke folk altid går efter denne 216 iforhold til C270,  C270 den er nyere/kraftigere/ og kan arbejde sammen med det nye NAD idag med den trigger.

Og så er det ikke helt rigtigt at en NAD 208 altid er ældre end NAD 218,  begge modeller blev  solgt i vinteren 1996, til lidt ind i 1997,  så hvis du er uheldig kan du faktisk godt få en NAD 218 der er ældre end NAD 208.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Jeg har både haft NAD 216 og C270,  jeg ville helt klart gå efter C270 da NAD har fået mere spræl i denne model igen i forhold til 216, og den har flere ting som gør den et bedre køb.

NAD C270 er væsenligt mere højtspillende end 216 hvis det er det man går efter da den har en noget større dynamisk effekt (spids effekt),  den har flere ting som gør at den kunne være et bedre køb,  den har feks. til 2-sæt højtalere hvis man kan bruge det til noget (mange kan),  den har en 12v trigger for noget auto tænd/sluk med det nyere NAD,  den har noget fixed og variable input som gør at den måske er lettere at tilpasse med andet grej.

Jeg må sige at jeg har svært ved at forstå det kraftoverskud der skulle være i en NAD 216, den spiller rimeligt godt og driver det godt  med de watt den har og ikke mere.

Jeg forstår ikke folk altid går efter denne 216 iforhold til C270,  C270 den er nyere/kraftigere/ og kan arbejde sammen med det nye NAD idag med den trigger.

Og så er det ikke helt rigtigt at en NAD 208 altid er ældre end NAD 218,  begge modeller blev  solgt i vinteren 1996, til lidt ind i 1997,  så hvis du er uheldig kan du faktisk godt få en NAD 218 der er ældre end NAD 208.

Der kan man bare se

Det kan godt være at begge modeller blev solgt til 1997, men jeg er nu ret sikker på at Nad 208 er en ældre konstruktion. Anyway, det er ikke det det kommer an på.

Mvh

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

[

Der kan man bare se

Det kan godt være at begge modeller blev solgt til 1997, men jeg er nu ret sikker på at Nad 208 er en ældre konstruktion. Anyway, det er ikke det det kommer an på.

Mvh

[/QUOTE]

Hej,

Det er helt rigtigt, NAD 208 er en noget ældre konstruktion end NAD 218,  NAD 208 & NAD 2700 kom samtidig på markedt i sommeren 1993, hvor NAD 218 kom på markedet i efteråret 1996.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes