Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilket Tilbehør? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg bliver forhåbentlig snart ejer af min første pladespiller, så jeg er altså helt på bar bund med hvad man skal have af vedligeholdelses udstyr til sine plade og pladespiller, så jeg håber på i kan hjælpe mig lidt i gang.

Pladerens, har der lige nu ikke råd til en pladerensemaskine, så det skal til at starte med være noget manuelt eks:

Er det godt nok til opstarten? og hvad med pladebørste og børste til PUén, ja jeg ved det ikke så jeg håber i vil hjælpe mig

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

Jeg bliver forhåbentlig snart ejer af min første pladespiller, så jeg er altså helt på bar bund med hvad man skal have af vedligeholdelses udstyr til sine plade og pladespiller, så jeg håber på i kan hjælpe mig lidt i gang.

Pladerens, har der lige nu ikke råd til en pladerensemaskine, så det skal til at starte med være noget manuelt eks:

Er det godt nok til opstarten? og hvad med pladebørste og børste til PUén, ja jeg ved det ikke så jeg håber i vil hjælpe mig

Nu er min erfaring med pladerens begrænset, men jeg har den der pladerenser. Den er god når man kommer hjem med en brugt skive. Om den giver noget på nye plader er jeg ikke så sikker på.

Men når man bruger den, skal man huske at have en ordentlig PU-børste ved hånden. Renseprocessen får åbenbart blødgjort noget i bunden af rillerne som ikke kommer op, så efter første gennemspilning vil der sidde en masse skidt på nålen. Clearaudio's lille børste (Den kan fås i Lydbutikken på Frederiksberg) og en flaske udrikkelig vodka bør være i nærheden

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Bjørn B skrev:

Hej.

Jeg bliver forhåbentlig snart ejer af min første pladespiller, så jeg er altså helt på bar bund med hvad man skal have af vedligeholdelses udstyr til sine plade og pladespiller, så jeg håber på i kan hjælpe mig lidt i gang.

Nu er min erfaring med pladerens begrænset, men jeg har den der pladerenser. Den er god når man kommer hjem med en brugt skive. Om den giver noget på nye plader er jeg ikke så sikker på.

Men når man bruger den, skal man huske at have en ordentlig PU-børste ved hånden. Renseprocessen får åbenbart blødgjort noget i bunden af rillerne som ikke kommer op, så efter første gennemspilning vil der sidde en masse skidt på nålen. Clearaudio's lille børste (Den kan fås i Lydbutikken på Frederiksberg) og en flaske udrikkelig vodka bør være i nærheden

/vilmann

Hmm så til brugte plader vil den være god nok den pladerense tingeste der..OK

PU børste, se det viste jeg ikke der var noget der hed, fint mon ikke de har sådan noget der hvor jeg alligevel skal købe denne rensedims.

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

PU børste, se det viste jeg ikke der var noget der hed, fint mon ikke de har sådan noget der hvor jeg alligevel skal købe denne rensedims.

Sikkert. Men sørg for at få ClearAudio's eller noget tilsvarende. Jeg har været nogle stykker igennem efterhånden, og den eneste der virker hvergang er ClearAudio's.
Hemmeligheden er en masse små kulhår der sidder tæt sammen.

Den er endda til at betale: 75 kr

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes