| Forfatter |
|
Brian73 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har bedt om meninger fra debat forumet.
hvad er de primære ændringer fra mk1 til mk2 lige bortset fra lidt flere watt i mk2+lidt ændinger i udseende. der er erfaret at mk1 har en drift temperatur på ca. 56 grader på køleripperne hvorimod mk2 er nede på ca. 35 grader er det en teknisk ændring eller hvad?
Den varme spiller upåklageligt så det er vel ikke en fejl eller hvad?.
Og kan det passe at mk1 har en smule blødere klang?.
mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
Brian73 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der ved lidt om ovennævnte?
Mvh Brian.
er måske lidt utålmodig 
|
| Til top |
|
| |
Brian73 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay der er ik mange der kender Nakamitchi pa7e
Har lige testet Nakamitchi mk1 her hos mig! koblede den til preout på min denon AVC A1d også B&W 604erne til effekten... må sige at der er kommet mere styr på ht, ihvertfald når der skrues meget op.. B&Werne kan spille rent meget højere end før.. Men damn den Nakamitchi bliver satme varm, jeg kan ikke holde hånden på køleribberne ret længe.
kan det virkelig passe at den skal blive så varm?
Mvh. Brian
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 23 December 2003 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian73 skrev:
|
Okay der er ik mange der kender Nakamitchi pa7e
Har lige testet Nakamitchi mk1 her hos mig! koblede den til preout på min denon AVC A1d også B&W 604erne til effekten... må sige at der er kommet mere styr på ht, ihvertfald når der skrues meget op.. B&Werne kan spille rent meget højere end før.. Men damn den Nakamitchi bliver satme varm, jeg kan ikke holde hånden på køleribberne ret længe.
kan det virkelig passe at den skal blive så varm?
Mvh. Brian
|
|
|
Hej !
Har haft sådan en forstærker engang for mange år siden !.............. Helt rigtigt; den bliver rigtig, rigtig varm (tæt på 60 gr vil jeg tro !........). Iøvrigt en ganske fornuftig forstærker (så vidt jeg husker !)
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 23 December 2003 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Jeg kender udmærket forskellen på de to PA 7 modeller fra tidligere arbejde, hvilken af de to modeller der er bedst er lidt en smagssag.
Biasspændingen er rigig nok lavere på PA 7eII end på PA 7e, og Nakamichi ændrede selv på kredsløbet indvendigt, og der er kortere signalvej, en anden trafo,(dog samme værdi),og mere strøm målt i ampere på mk.II modellen.Mht ændringer i udseendet, er det få kosmetiske ændringer, men indvendigt er de ret forskellige.
Den oprindelige var et samarbejde imellem Nelson Pass, daværende Threshold, og Nakamichi, hvorimod den sidste mk.II er mere et rent Nakamichi produkt.
PA7e er blødere i lyden og er mere behagelig at lytte til, men har en lidt opsvulmet bas, hvilket ikke passer alle højttalere fx. et par gamle B&W,hvorimod den nye er mere præcis i basområdet, men også er mere steril i lyden.
jo, den gamle PA 7 bliver varm, så den er sikkert ok, MEN der blev dog eksperimenteret med enkelte PA7+PA7II i Audioscan, hvor man øgede tomgangsspændingen, og det lød klart bedre, men de kogte i sit eget fedt om så må sige, og ville stå af i længden. Er Du i tvivl om den bliver FOR varm, bør du aflevere den til HiFiklubben, da deres værksted stadig lægger med diagrammer til Nakamichi, og få tjekket tomgangsspændindgen. PA7 er desværre dyr at få lavet hvis udgangen står af.
mvhkenneth
|
| Til top |
|
| |
Brian73 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2003 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten & Kenneth. Tak for gode svar 
Flere indlæg med erfaringer modtages stadig med glæde! 
Mvh. Brian
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 24 December 2003 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio concept skrev:
|
jo, den gamle PA 7 bliver varm, så den er sikkert ok, MEN der blev dog eksperimenteret med enkelte PA7+PA7II i Audioscan, hvor man øgede tomgangsspændingen, og det lød klart bedre, men de kogte i sit eget fedt om så må sige, og ville stå af i længden. Er Du i tvivl om den bliver FOR varm, bør du aflevere den til HiFiklubben, da deres værksted stadig lægger med diagrammer til Nakamichi, og få tjekket tomgangsspændindgen. PA7 er desværre dyr at få lavet hvis udgangen står af.
mvhkenneth
|
|
|
ja dyrt hvis man går i klubben .
intet er dyrt hvis man kender de rigtig der kan fixe det .
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der...
Jeg kan kun fortælle at de 250 kr. for en service manual er nok, så kan enhver næsten justerer bias-strømmen. Jeg har justeret en PA7mkII op til en del mere end anskrevet, så det gav en betydelig bedre "standby lyd". Så er den også hurtigere om at blive spilleklar.
Jeg synes selv at mk2 versionerne klart er bedre end 1erne som som var meget svulstige, dog uden have noget præcition. Så er mk2 udgaver langt bedre og har mere attack og opløsning. Men fælles for dem alle er den til tider lidt spinkel gengivelse, men det er oftest ret fint og værd at leve med. Jeg vil heller ikke sige at 5.2 er klart ringere end 7.2.....de lyder faktisk meget ens.
/MVH __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antager, at ...II i navnet betyder mrk. 2 Altså PA7EII er en mrk 2. Der var vist heller ikke håndtag på mrk. 1 Er det rigtigt?
Hilsen RolfeZ (som er meget glad for sin "lille" PA5'er) __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håndtagene er ikke afgørende. Den gamle Pa5 var sku også fed, men jeg synes selv at 5.2 er allround et bedre forstærker, mere styr på - alt. Det samme gælder 7erne. Håndtagene er vist bare blær....men ok, det ser da cool nok ud, og gør den slæbebar.......lidt som Pa5.2 også har en løftehåndtag....men lidt mere diskrete. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk brugt håndtagene på min PA5'er når jeg flyttede rundt på den. Der er jo også fire rimelig kraftige gummiben på bagpladen, så den kan stå på højkant in transit, så at sige. Faktisk ret smart.
RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |