Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ud med 6922... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

..og ind med 6H6P!

Hvis der sidder 6922 rør i din pre eller din CD, så prøv at skifte ud til 6H6P. Der er ganske enkelt en verden til forskel.
Røret er billigt; 2-3 euro og opefter, så der er ikke meget tabt ved at gøre forsøget. Dog kræver det mere plads, det er fysisk vel næsten dobbelt så højt som et 6922, og så skal strømforsyningen kunne trække det. 750mA 6,3V.

Prøv prøv prøv, og du vender aldrig tilbage 

6H6P CLUB - UPGRADE for BAT and 6922/6DJ8 |

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hei soka. Dette har jeg også testet. Har i min Graaf GM20 vekslet mellom 6922/6dj8 og 6h6p. Sistnevnte rør gir en flott varme i mellomtonen, glatt topp, lekker "flow", virkelig liquid. Men, jeg holder en knapp på 6DJ8 når det kommer til trøkk i bassen. Når det gjelder 6922 rør så anbefaler jeg Philips (Mullard) GoldPin mini-watt. Glimrende rør (jeg fikk tak på noen som kommer fra det norske militæret, relativt billig, men prismessig vil de aldri kunne konkurrere med 6h6p). Ellers driver jeg nå å tester ut 6N1P, men det viser seg at jeg ikke får rett bias (og offset) på ene siden av forsterkeren. Kanskje et nytt sett 6C33C rør med litt mer "gain" kunne gjort dette til en god match. Vi får se hvor det bærer hen i neste omgang...

Men et godt tips du kom med der.... 7DJ8, er det noen som har forsøkt å sette det inn i stedet for 6922? Vet det ikke er ekvivalent, men det skal etter sigende gå i de fleste tilfeller.

André

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Spændende!
Fosse da du har Graaf, ved du om mine Graaf GM 13.5B Mk. II og GM 70 kan drive 6h6p eller andre?
Der sidder vist et par PC900 rør i min GM 70 kan de skiftes til 6922?

Personligt skal jeg ikke have en mere blød rør-agtig lyd.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hei Milu. Lekkert oppsett du har. GM13.5BII har jeg selv hørt - åpen og speed i masse vis. GM70 har jeg ikke hatt gleden av å høre. Men, jeg er stor Graaf tilhenger og har hatt GM20, GM50 og GM100 på besøk hjemme over lengre tidsperioder.

Dersom du ikke ønsker mer "rør-aktig" lyd (tradisjonell rør-lyd er jo heller ikke Graaf sitt varemerke) så er jeg ikke sikker på om dette er røret for deg. Jeg opplever at dette røret nettopp har litt mer "klassisk rørlyd" enn sine brødre 6922/6DJ8. Jeg ville også forhørt meg litt i forkant før jeg eventuelt testet. Problemet er jo at gode 6922 rør er dyre (Telefunken Gold-Pin f.eks).

Men som nevnt, Philips Miniwatt er et godt 6DJ8-rør, og det trenger ikke koste skjorta. Jan Philips har speed og bass men låter hos meg en anelse hardt og pågående. Philips Miniwatt har flyttet fokuset litt lenger ned i mellomtonen, det kan jeg like. (Men så er jeg da også tilhenger av mellomtone, elsker min Hovland for det...).

Håper det var til litt hjelp.

André

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

@ Fosse

Ja der kan man bare se. Det er på samtlige parametre, jeg oplever styrken i et 6H6P-rør sammenlignet med et 6922, og dermed også i basområdet. Det går dybt for alvor, og netop det kan måske godt af og til opleves som at det sidste tryk mangler, -paradoksalt nok. Men hvis indspilningen er til det... PUNCH!

Rør skal selvfølgelig lyde som rør, og der har altså manglet lidt ved de 6922 rør, jeg har fået afprøvet. Div. nye og NOS, billige og dyre er i mine ører altid lidt til den tynde side. Svjv, blev det nu heller ikke udviklet til audiobrug i tidernes morgen. Det aner jeg ikke om 6H6P gjorde, men det lyder sådan

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Spændende, har just bestilt 6N6P. Jeg har gennem længere tid, kørt med 40 år gamle amperex bugle boy, men er da tændt på at prøve Polakkens tweak.

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

@ quad

Glæder mig til at høre om dine erfaringer her senere så

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

På generell basis er jeg helt enig med deg i at 6922 kan låte en anelse tynt. Det gjør altså ikke 6N6P, det er vi enige om. Det er uansett verdt å teste, koster bortimot ingenting.

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Det er nemlig rigtigt Fosse. Det er de færreste, der bliver ruineret af, at gøre forsøget

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Det er vel kanskje den store fordelen med eldre russiske rør, de har ikke opparbeidet seg en slik popularitet i våre audiophile kretser, kvalitet koster derfor ikke nødvendigvis mye penger..... Noen ganger er man jo heldig.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Ja det må må man sige, det kunne være spændende at prøve.

Misforstå mig ikke, jeg ER skam til rørlyd, men er bange for at det vil blive for meget rørlyd.

Jeg har lige et par spørgsmål, hvordan finder man ud af om rørene fungerer i maskinen? Vil udstyret tage skade hvis det ikke du'r eller vil det bare lyde mærkeligt?
Men er helt sikker på der er ikke er plads i mine apparater, så det bliver uden top!

Hvor kan de købes billigst?

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Dette er vel strengt tatt ikke en ekvivalent slik 6DJ8 er til 6922 er, så jeg ville forhørt meg med noen kyndige (jeg er ikke blandt dem) før jeg foretok et skifte.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Dette er vel strengt tatt ikke en ekvivalent slik 6DJ8 og 6922 er, så jeg ville forhørt meg med noen kyndige (jeg er ikke blandt dem) før jeg foretok et skifte.

Ok!

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Det lar seg helt sikkert gjøre, men det er for dyrt utstyr til ikke å være på sikre siden (jeg vil i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet). Lykke til uansett. Rørene tror jeg du lettest finner på ebay osv. Ellers tror jeg kanskje de har en del ekvivalenter på www.thetubestore.com som jeg har brukt noen ganger, god service.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:Hvor kan de købes billigst?

Der ligger et link på Polakkens site, købte dog mine på ebay.de

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

@ Milu

Du skal nok have målt lidt på din forstærker for at være sikker på den kan levere tilstrækkeligt. Graaf hører vist til i de højere luftlag, og dér er det jo vanen at overdimensionere, så mon ikke den kan..?

Min pre kan, når jeg fjerner rørene i RIAA-delen. Og det gør jeg så.

ebay, http://tube-audio.de/ og hvis du kan kommunikere på østeuropæisk, skulle der være masser af muligheder på nettet ellers. Evt. http://www.kt66.prv.pl/ som har, eller har haft det.

Røret benævnes iøvrigt også 6H6N og 6N6P (russisk, kyrillisk eller noget i den retning) Husk: Køb IKKE i-versionen. Det er et impuls rør og skulle lyde dårligt.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Tak Soka.

Jeg vil undersøge sagen.

Mvh.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Har nærlyttet til disse rør, i min pre, et par dage nu. Ingen tvivl der er væsens forskel fra de skarpe 6dj8/6922/ jeg har forsøgt mig med. En fin afrundet top og blød mellemtone er de (hifi floskler) umiddelbare indtryk. Men spændende hvad der dukker frem, efterhånden som de får nogle timer på bagen.
Der er iøjeblikket en del af disse rør på e-pay.de. til små penge.
Tak til Soka for linket til den fingernemme polak.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

http://www.machmat.com/sales/ecc88.htm på at kigge her, tak!

Bemærk at de rør med 7-tal er til 7 volts glødespænding! Og at et 6922-rør er et E88CC-rør!

Jeg anbefaler Brimar, Mullard, Philips, Siemens og Telefunken med diamantlogo, og det skal være NOS-rør, igen tak!

6N6P hedder på russisk/kyrillisk 6N6Pi, omend det omvendte/på hovedet vendende U tit bare skrives som et romansk P. (750mA er vist en del, pas nu på strømforsyningen)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Soka skriver at røret også hedder 6H6N, se Tube-audio´s billede. Men det er ikke rigtigt; det er det dersens omvendte U, og det er altså et Pi (er lig et romansk P).
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes