| Forfatter |
|
Ivanovich Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg overvejer kraftigt at købe en forstærker hjem fra USA. Problemet er jo bare at de bruger andre stik end os. Er der nogen der ved om det er muligt bare at bruge sådan et stik her evt: http://www.batteribyen.dk/rejsestik__us___dansk___uk-p-980.h tml?cPath=40_182&osCsid=0764507d99736f674d707d12a2f4fb7c
Er der desuden nogen der ved noget mht. told osv? Hvad sker der hvis den bliver taget i tolden? Hvor meget skal man betale oveni? Er der en bøde?
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samt de bruger 120v Vi bruger 230v.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
| Samt de bruger 120v Vi bruger 230v. |
|
|
Og det er et stort problem, specielt til en forstærker! Medmindre den kan "omstilles" til 230v./50 hz inden i...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
gang $ med faktor 10 og du har den relle pris når du har været igennem møllen.jeg mener afgiften er ca 3 eller 6 % og når alle afgifter er lagt
sammen inkl.dato ligger de 25% moms på det samlet beløb.Eksotiske pick-upper og sølvkabler er nok det eneste der kan betale sig.
mvh D-duck
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
Hej, jeg overvejer kraftigt at købe en forstærker hjem fra USA. Problemet er jo bare at de bruger andre stik end os. Er der nogen der ved om det er muligt bare at bruge sådan et stik her evt: http://www.batteribyen.dk/rejsestik__us___dansk___uk-p-980.h tml?cPath=40_182&osCsid=0764507d99736f674d707d12a2f4fb7c
Er der desuden nogen der ved noget mht. told osv? Hvad sker der hvis den bliver taget i tolden? Du plusser prisen (inklusiv shipping og forsikring) med 30% og 100 Kr. oven i, i gebyr så har du slut prisen. Det er jo godt nok, vi har de såkaldte liberale ved magten her i landet hvad???. Hvor meget skal man betale oveni? Er der en bøde?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
hej
gang $ med faktor 10 og du har den relle pris når du har været igennem møllen.jeg mener afgiften er ca 3 eller 6 % og når alle afgifter er lagt
sammen inkl.dato ligger de 25% moms på det samlet beløb.Eksotiske pick-upper og sølvkabler er nok det eneste der kan betale sig.
mvh D-duck |
|
|
Hvad hvis jeg bare får det sendt som privat pakke og den bliver åbnet i tolden? Vil der så ikke blive pålagt ekstra beløb? Sidder og ser mig omkring på nettet og kan se det nok skal være sådan en transformer jeg skal have fat i. Men de er jo også ret dyre. Den forstærker jeg har set på er sat til at bruge 1000 watt max. Vil det så ikke være nok at købe en 1000watt transformer? Der er jo også sikring i både transformer og forstærker. Der er også nogen der snakker om at man kan lave om på den indeni så den kan virke i EU?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
diamondduck skrev:
hej
gang $ med faktor 10 og du har den relle pris når du har været igennem møllen.jeg mener afgiften er ca 3 eller 6 % og når alle afgifter er lagt sammen inkl.dato ligger de 25% moms på det samlet beløb.Eksotiske pick-upper og sølvkabler er nok det eneste der kan betale sig. mvh D-duck |
|
|
Hvad hvis jeg bare får det sendt som privat pakke og den bliver åbnet i tolden? En gang for mange år siden kunne man få gave fra bekendte og familie medlemmer fra andre lande end EU lande uden at skulle betale told og moms. De tider er vist over nu. Vil der så ikke blive pålagt ekstra beløb? Du kan ikke undgå ovenpå beskrevne told, moms og gebyr.
Sidder og ser mig omkring på nettet og kan se det nok skal være sådan en transformer jeg skal have fat i. det bliver du nød til Men de er jo også ret dyre. Den forstærker jeg har set på er sat til at bruge 1000 watt max. Du skal have en transformer, som minimal kan formidle det maksimal Watt, som forstærkeren leverer/bruger. Vil det så ikke være nok at købe en 1000watt transformer? Der er jo også sikring i både transformer og forstærker.
Der er også nogen der snakker om at man kan lave om på den indeni så den kan virke i EU?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for de hurtige svar. Men det jeg mener med ekstra beløb er; vil de ikke tage ekstra hvis ikke man selv erklærer told og de holder pakken tilbage i tolden?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj.
Hva' er det for en forstærker du vil hente hjem fra US?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon AVR 635
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
Okay, tak for de hurtige svar. Men det jeg mener med ekstra beløb er; vil de ikke tage ekstra hvis ikke man selv erklærer told og de holder pakken tilbage i tolden? Nej, hvorfor skulle de det.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som straf for ikke at betale told?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
Som straf for ikke at betale told? Straf, nu må du ikke kalde moms, told og gebyr for straf . Vi snakker om afgifter, straf er noget man bliver pålagt af mafia. Nej du vil ikke blive pålagt ekstra afgift/told som straf, hvis du får en pakke fra et andet land end et EU land. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal den godt nok være meget billig for at det kan betale sig 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
4k vil jeg også betegne som meget billig... Har også lige fundet en hel ny 645 for 4,6k og en brugt 7300 for det samme.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænker bare, at du en dag kommer til at stå med en forstærker du ikke kan komme af med igen, da de fleste ikke gider bøvle med en 110V version.
Men det er jo et frit land
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det kan lade sig gøre at lave lidt ændringer eller bare købe en transformer, så er der jo intet problem. Det følger jo bare med når jeg sælger igen.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ekstern transformator er ikke noget problem mht lyden. Kører selv med sådan en fætter. Den jeg har, kan finde på at summe lidt ved DC. Til gengæld stopper DC så ved den eksterne transformator.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
| Hvis det kan lade sig gøre at lave lidt ændringer eller bare købe en transformer, så er der jo intet problem. Det følger jo bare med når jeg sælger igen. |
|
|
tror ikke der er mange der vil købe en 110v version incl transformator,har du prøvet her: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=3- 628-11
1129,- euro for en h/k 635'er og så er der ingen moms/told + du får en 230v version+ den nok er "lidt" billigere i fragt + du vil kunne sælge den igen
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
Ivanovich skrev:
| Hvis det kan lade sig gøre at lave lidt ændringer eller bare købe en transformer, så er der jo intet problem. Det følger jo bare med når jeg sælger igen. |
|
|
tror ikke der er mange der vil købe en 110v version incl transformator,har du prøvet her: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=3- 628-11
1129,- euro for en h/k 635'er og så er der ingen moms/told + du får en 230v version+ den nok er "lidt" billigere i fragt + du vil kunne sælge den igen
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at se problemet her. De fleste vil gerne have en 220V regulering til effekttrinnet. Den er endnu større end transformatoren alene og koster vel omkring de 20000 kr.
|
| Til top |
|
| |