Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af ny pre amp. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ”høre” om der er nogen i dette her forum som har kendskab til ”PRE” 30 fra Primare, eller Rotel RC 1090 sagen er den, jeg overvejer køb af anden pre-amp, jeg har desværre et meget kedeligt problem med min HK Signatur 1.0  i store dele af øver mellemtonen og diskanten er lyden ofte meget hår, skarp og endda skrigende…!

Jeg har forsøgt at finde nogle test af Primare pre30 men uden held (??)  kun et enkelt sted på nettet læste jeg  man skulle bruge de såkaldte "XLR" indgange før den lød godt, kan det passe,  den er opbygget som balanceret  pre amp , men har dog naturligvis også 2 sæt phono udgange til slutforstærker , men som sagt kender jeg ikke denne pre amp,. det samme gælder også for Rotel RC 1090.

Rotel Rc 1090 har en ifølge data en meget svag udgang til slutforstærker  kun 1.0 volt (!!) det udelukker jo brug af f.eks. de store sluttrin fra Vincent …!

Det er 100% nødvendig at en evt. ny pre amp, har tape ind og udgang, idet jeg har en Yamaha CDR HD1300E harddisk optager.

Mvh.

Lytteren.

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes