Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: THULE HDMI 1.3 og HD lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet lidt ind i et delemne, da jeg er blevet forelsket i THULE Space PR350BV og PA350B. Jeg prioterer musik højere end film, men vil også gerne have en seriøst hjemmebiograf. Problemet er bare, at det er en ordentlig slat penge og jeg vil nærmest græde, hvis THULE kommer med en nyere top model her indenfor et år med HDMI 1.3 og de nye lyddekoder DolbyHD DTS-HD Master integreret, da de skulle give en wow forbedring i forhold til dem i dag.

Men kan det godt passe, at THULE ikke har hdmi licens, siden de ikke har det på nogen af deres produkter? Går nemlig og overvejer at købe en brugt surround forstærker som en midlertidig løsning, men hvis THULE ikke hopper på HDMI 1.3 og de nye lyddekoder, så springer jeg bare på deres topmodel her snart. Tror I det er noget man kan forvente fra THULE?

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke, at du skal forvente at de kommer med sådan noget lige foreløbigt.

Men ellers kan du sikkert købe en dvd på et tidspunkt, som kan smide lyden ud med 7,1 analog?

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Det var selvfølgelig en mulighed, men det vil aldrig blive af samme kvalitet. For det helt andet skal det hele styres af en mediecenter med enten blu-ray eller hd-dvd.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Tror bestemt ikke at du skal regne med HDMI 1.3 og tilsvarende lydspor i nogle af Thule's produkter i år...dertil skulle de ikke være parat mht. udvikling.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Der skulle komme en ny serie DVD afspillere kaldet DVC250 med HDMI udgang allerede i år. Jeg tror ikke, at Thule på nuværende tidspunkt har truffet en afgørelse i, hvilket format de satser på vedrørende HD. Så forvent ikke nogen nyheder vedr. HD i dette år.

Til gengæld skulle den længe ventede multifjernbetjening Sputnik vist komme i marts måned.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Regnede heller ikke med i år men engang til næste år. Der kunne jeg ihvertfald godt vente til med en midlertidig løsning, men det kan være, at jeg skal kontakte THULE selv for at høre, om det er et produkt man kan forvente.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

lars37

Det lyder da ihvertfald godt, at de har HDMI licens. Så vil der da være håb for HDMI 1.3 og Dolby/DTS lyd engang i fremtiden fra THULE

Har dog lige set en annonce her på siden, at der er en person, der har THULE PR350B til salg for 12.000 kroner  Den er 2 år gammel, ingen garenti, Org. emballage har han ikke og heller ej en kvittering. Synes det lyder lige lovlig billigt eller er det normalt i dette tilfælde med alder, ingen garenti tilbage eller kvittering?

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget billigt - men du kunne rette henvendelse til manden og få en forklaring. Angående Thule så kan man med fordel ringe og få en snak med Anders Thule. En meget behagelig og ekstrem vidende person.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
men det vil aldrig blive af samme kvalitet.
 Hvorfor ikke?
Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Har dog lige set en annonce her på siden, at der er en person, der har THULE PR350B til salg for 12.000 kroner Den er 2 år gammel, ingen garenti, Org. emballage har han ikke og heller ej en kvittering. Synes det lyder lige lovlig billigt eller er det normalt i dette tilfælde med alder, ingen garenti tilbage eller kvittering?

Husk altid at være ekstra opmærksom på "dyre" produkter som mangler kvittering og emballage for den sags skyld.

Er emballagen gemt siger det noget om ejerens mentalitet mht. at passe på sit produkt, men der kan selvfølgelig være "formildende omstændigheder" ved mangel på selvsamme.

Mangel på kvittering er som udgangspunkt lig med ingen interesse fra egen side af...men det er i sidste ende selvfølgelig et spørgsmål om købers risikovurdering og risikovillighed.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes