|
Ja, hvad mener I? 
Pathos Logos? Så har du taget fat på rørene, og jeg er fuldogsåstændigt sikker på, at dine højttalere synger som i himlen, og da især når du så også bruger Arcam CD-afspiller.
Jeg har selv allehånde Arcam Alpha og Delta, MingDa forstærker (og hovedtelefonforstærker) med rør. Mine højttalere er Mission´s 752 Freedom. Og jeg er ovenud tilfreds, når det gælder lysten til at høre mere musik, meget mere musik. Mere kræver jeg ikke af et folke-hifi!
Er det blevet bedre de sidste 5-6 år? Øh måske; det er 10hver10fald kommet frem igen. En renæssance jeg har ventet på siden midt-70´erne hvor jeg første (og anden) gang hørte rør, uden at vide en prut om det. Første gang var endda i mono via et kæmpe væghorn (ikke hjørnehorn), måske Tannoy, måske noget helt andet. (Nah; onkel Poul og tante Olga havde da en damp-radio, men jeg var vist ikke klar over, at opvarmningstiden var på grund af radiorørene, bare at den lød hammergodt!)
Jeg har på en eller anden måde fundet hifi-gnisten igen, efter at jeg sidste forår anskaffede mig førnævnte MingDa´er, og hurtigt skiftede rørene til amerikansk/europæisk NOS.
Gammel teknik; det er det. Stædig audiophil vil jeg ikke kalde mig. Og stinkende rig? Det må blive i et andet liv. 
|