| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Påtænker at komme igang med vinylen igen efter mere end 14 års. fravær på DET område.
Det pånær til prof. brug som DJ og den typiske Technics SL1210mkII der står overalt (og som jeg har haft siden den faktisk kom på markhedet i sin tid, tilbage først i 80'ne.. ) med Ortofon eller Stanton pickup, hvilket også var den sidste spille jeg havde, men solgte tilbage i 98. (hvad jeg har rå fortrudt iøvrigt!)
Har tidligere også til meget hifi "mindet" brug haft en Rega P2 (også mere eller mindre siden denne kom til dk. i sin tid.) og nåede at købe en lettere defekt Oracle uden arm. som jeg påtænkte at få shinet op og monteret med de mangler denne havde som en bedre afløster for R.P2. men som jeg dog aldrig fik op og køre, da min vinyl samling i mellemtiden gik tabt ved en brand.
Og så er tiden gået med cd.
NU! er det jeg så begynder at spekulere i vinyl baner igen! da jeg føler cd. området (hardwhare) er tilfredsstillende optimeret, i mit set up.
Vil nu til at se mig om på brugt markhed.
MEN! hvad skal jeg gå efter, udover det jeg før har prøvet.
Nogen gode forslag til hvad jeg bør gå efter i BRUGT prisklassen 2500 - 3500 kr. inc. arm.
Udover Rega & Project og den slags ret åbenlyse der kan fås for UNDER 2kg.kr. vil gerne lige ET trin højre og ca. der hvor "festen" i sin tid stoppede...
Hvad kan jeg forvente at finde i det prisleje og hvad bør jeg prøve at finde?
Har fået mig en Lc. Riia instaleret i min pre. amp som første step i denne proces.....(bedre eksterne kan komme senere)
Nu mangler jeg en god "plov" og en fornuftig matchende pickup (MC vil jeg regne med)
Nogen bud??
mvh. __________________ M.
|