| Forfatter |
|
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de sidste par dage haft en lidt stor kineser på besøg. Det drejer sig om en Jungson forstærker med krafter som Bolo Young (ham kineseren fra Bloodsport) Det er nærmere betegnet en JungSon DA-200ia. Det er en forstæker med 200 watt og i lux udgave.
Det er ikke bare en sand fornøjelse, at kigge på denne forstærker, men sørme også at lytte på den. Man kan ikke have noget imod kinesisk hifi mere, efter at lytte til denne her skønne sag.
Alt musik bliver gengivet med dynamik og sikken et overskud den har! Jeg har været ude at lytte til mange forstærkere og også forstækere der er langt dyere, men den her vinder, efter min mening.
Gad vide hvorfor det ikke er mere kendt herhjemme??
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
|
Jeg har de sidste par dage haft en lidt stor kineser på besøg. Det drejer sig om en Jungson forstærker med krafter som Bolo Young (ham kineseren fra Bloodsport) Det er nærmere betegnet en JungSon DA-200ia. Det er en forstæker med 200 watt og i lux udgave.
Det er ikke bare en sand fornøjelse, at kigge på denne forstærker, men sørme også at lytte på den. Man kan ikke have noget imod kinesisk hifi mere, efter at lytte til denne her skønne sag.
Alt musik bliver gengivet med dynamik og sikken et overskud den har! Jeg har været ude at lytte til mange forstærkere og også forstækere der er langt dyere, men den her vinder, efter min mening.
Gad vide hvorfor det ikke er mere kendt herhjemme??
|
|
|
Hmm måske er det fordi den er så grim som den er? 
Synes godt nok ikke den er køn, men derfor kan den jo godt spille så fuglene synger 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grim vil jeg nu ikke kalde den, måske mere klassisk i sit udseende til de små 10/12K den koster, den er da i det mindste ikke tæppebombet med knapper og dimser som så mange andre er og nu er lyden jo stadigvæk det vigtigste ik 

|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja det kan jeg heller ikke forstå. Husker en test fra engelske HIFIWORLD. Hvor konklusionen klart var, at den lydmæssigt var seriøst highend.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er lidt klodset, men i lux udgaven ser den nu meget ok ud. Den har ikke den høje waf hjemme hos mig  Det overrasker mig at den kun koster 12000,- og levere den smukke lyd som den gør. Jeg kan bedre lide den, både udsenes mæssigt og lydmæssigt, syntes jeg den er langt overlegen NAD masterseries, som jeg har lagt øre til.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Den er lidt klodset, men i lux udgaven ser den nu meget ok ud. Den har ikke den høje waf hjemme hos mig Det overrasker mig at den kun koster 12000,- og levere den smukke lyd som den gør. Jeg kan bedre lide den, både udsenes mæssigt og lydmæssigt, syntes jeg den er langt overlegen NAD masterseries, som jeg har lagt øre til. |
|
|
Må jeg høre Elkjær? Har du haft NAD M3 hjemme, eller har du kun lyttet til den ude i byen?
Jeg går nemlig og bilder mig sig ind, at jeg godt kunne drømme lidt om den NAD M3 (også selvom den måske ikke banker min 550er på alle områder ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyttet til den ude i byen og den skuffede mig. Men selvfølgeligt kan det være, at den spiller bedre i egen stue.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
|
Lyttet til den ude i byen og den skuffede mig. Men selvfølgeligt kan det være, at den spiller bedre i egen stue.
|
|
|
Hvis du gider, kunne så ikke uddybe lidt om hvad du ikke fandt godt i det du hørte?
I virkeligheden burde jeg også være liiidt tilbageholden med NAD M3. Jeg hørte den sammen med Dali MS4 (også ude i byen) og nok lød det super opløst og mellemtonen var ekstrem åben og luftig. MEN. Det lød sadanejme også bare næsten FOR nice og sweet  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jungson'en spiller fremragende. Til pengene er det virkelig et super køb!! Var meget imponeret da jeg hørte den.
__________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
| Jungson'en spiller fremragende. Til pengene er det virkelig et super køb!! Var meget imponeret da jeg hørte den. |
|
|
Hvordan er det nu man oversætter det der: Ignorance is bliss?? Jeg kender godt udtrykket, men kan ikke liiiiiiiiiige  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Carloss skrev:
| Jungson'en spiller fremragende. Til pengene er det virkelig et super køb!! Var meget imponeret da jeg hørte den. |
|
|
Hvordan er det nu man oversætter det der: Ignorance is bliss?? Jeg kender godt udtrykket, men kan ikke liiiiiiiiiige 
|
|
|
Ved ikke lige om der er en dansk pendant...men noget i stil med: "Lykkelig uvidenhed" __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
rockforlife skrev:
Carloss skrev:
|
|
Hvordan er det nu man oversætter det der: Ignorance is bliss?? Jeg kender godt udtrykket, men kan ikke liiiiiiiiiige 
|
|
|
Ved ikke lige om der er en dansk pendant...men noget i stil med: "Lykkelig uvidenhed"
|
|
|
Hmmm, ok. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg efterhånden haft en del af Jungsons udstyr forbi. Både små og store forstærkere. De imponere mig gang på gang. Den lille da-120, spiller ret godt til prisen, men den ser sig selvfølgeligt slået af da-200. Deres cd afspillere er også i høj kvalitet. Jeg kan personligt bedst lide den med transistorer i udgangen. Rør cden er en anelse mere blød i lyden, så det er smag og behag. De kombinationer jeg har hørt Jungson med, har være Monitor Audio RS8 og Rega R1, R5, R7 og jeg syntes begge mærker spiller godt med Jungson. Jeg regner med at bestille nogle Jungson højtalere hjem, så de kan prøves. De kræver en del strøm, men de er super flotte. Deres stander højtaler ser meget meget flot ud i pianolak og hele svineriet. Så det var bare lige lidt flere roser til Jungson
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Nu har jeg efterhånden haft en del af Jungsons udstyr forbi. Både små og store forstærkere. De imponere mig gang på gang. Den lille da-120, spiller ret godt til prisen, men den ser sig selvfølgeligt slået af da-200. Deres cd afspillere er også i høj kvalitet. Jeg kan personligt bedst lide den med transistorer i udgangen. Rør cden er en anelse mere blød i lyden, så det er smag og behag. De kombinationer jeg har hørt Jungson med, har være Monitor Audio RS8 og Rega R1, R5, R7 og jeg syntes begge mærker spiller godt med Jungson. Jeg regner med at bestille nogle Jungson højtalere hjem, så de kan prøves. De kræver en del strøm, men de er super flotte. Deres stander højtaler ser meget meget flot ud i pianolak og hele svineriet. Så det var bare lige lidt flere roser til Jungson |
|
|
Kommer du ikke lige forbi sønderjylland med den JungSon?
Du kender Rega Cursa/Maia lyden ikk? Min oplevelse af dette Rega-sæt var, at der var masser af drive og timing, men knap så meget "magi" over gengivelsen. Rega-sættet virkede lige en kende for tørt til mig.
Men hvad er det, som er Jungsons styrker, og ikke mindst svagheder? (når du selv skal sige det)
Jeg kan desværre ikke lige hente, et eksemplar henne om hjørnet og prøve selv  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JungSon DA-200ia Data:
Puissance : 200W Class AB (RMS, 8 Ohms)
Schéma : symétrique
Filtrage 80,000 μF Rubycon Alimentation : 600 V/A
Entrées : 3 RCA + 1 XLR, pre-out, détection automatique de source Borniers HP : Plaqués or 24K (Bi-cablage)
600VA trafo til 200 watt. Er det ikke lidt småt?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |