Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Jungson (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har de sidste par dage haft en lidt stor kineser på besøg. Det drejer sig om en Jungson forstærker med krafter som Bolo Young (ham kineseren fra Bloodsport) Det er nærmere betegnet en JungSon DA-200ia. Det er en forstæker med 200 watt og i lux udgave.

Det er ikke bare en sand fornøjelse, at kigge på denne forstærker, men sørme også at lytte på den. Man kan ikke have noget imod kinesisk hifi mere, efter at lytte til denne her skønne sag.

Alt musik bliver gengivet med dynamik og sikken et overskud den har! Jeg har været ude at lytte til mange forstærkere og også forstækere der er langt dyere, men den her vinder, efter min mening.

Gad vide hvorfor det ikke er mere kendt herhjemme??

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:

Jeg har de sidste par dage haft en lidt stor kineser på besøg. Det drejer sig om en Jungson forstærker med krafter som Bolo Young (ham kineseren fra Bloodsport) Det er nærmere betegnet en JungSon DA-200ia. Det er en forstæker med 200 watt og i lux udgave.

Det er ikke bare en sand fornøjelse, at kigge på denne forstærker, men sørme også at lytte på den. Man kan ikke have noget imod kinesisk hifi mere, efter at lytte til denne her skønne sag.

Alt musik bliver gengivet med dynamik og sikken et overskud den har! Jeg har været ude at lytte til mange forstærkere og også forstækere der er langt dyere, men den her vinder, efter min mening.

Gad vide hvorfor det ikke er mere kendt herhjemme??

Hmm måske er det fordi den er så grim som den er?

Synes godt nok ikke den er køn, men derfor kan den jo godt spille så fuglene synger

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Grim vil jeg nu ikke kalde den, måske mere klassisk i sit udseende til de små 10/12K den koster, den er da i det mindste ikke tæppebombet med knapper og dimser som så mange andre er og nu er lyden jo stadigvæk det vigtigste ik

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Tja det kan jeg heller ikke forstå. Husker en test fra engelske HIFIWORLD. Hvor konklusionen klart var, at den lydmæssigt var seriøst highend.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Den er lidt klodset, men i lux udgaven ser den nu meget ok ud. Den har ikke den høje waf hjemme hos mig Det overrasker mig at den kun koster 12000,- og levere den smukke lyd som den gør. Jeg kan bedre lide den, både udsenes mæssigt og lydmæssigt, syntes jeg den er langt overlegen NAD masterseries, som jeg har lagt øre til.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:
Den er lidt klodset, men i lux udgaven ser den nu meget ok ud. Den har ikke den høje waf hjemme hos mig Det overrasker mig at den kun koster 12000,- og levere den smukke lyd som den gør. Jeg kan bedre lide den, både udsenes mæssigt og lydmæssigt, syntes jeg den er langt overlegen NAD masterseries, som jeg har lagt øre til.

Må jeg høre Elkjær? Har du haft NAD M3 hjemme, eller har du kun lyttet til den ude i byen?

Jeg går nemlig og bilder mig sig ind, at jeg godt kunne drømme lidt om den NAD M3  (også selvom den måske ikke banker min 550er på alle områder)

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Lyttet til den ude i byen og den skuffede mig. Men selvfølgeligt kan det være, at den spiller bedre i egen stue.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:

Lyttet til den ude i byen og den skuffede mig. Men selvfølgeligt kan det være, at den spiller bedre i egen stue.

Hvis du gider, kunne så ikke uddybe lidt om hvad du ikke fandt godt i det du hørte?

I virkeligheden burde jeg også være liiidt tilbageholden med NAD M3. Jeg hørte den sammen med Dali MS4 (også ude i byen) og nok lød det super opløst og mellemtonen var ekstrem åben og luftig. MEN. Det lød sadanejme også bare næsten FOR nice og sweet

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jungson'en spiller fremragende. Til pengene er det virkelig et super køb!! Var meget imponeret da jeg hørte den.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Carloss skrev:
Jungson'en spiller fremragende. Til pengene er det virkelig et super køb!! Var meget imponeret da jeg hørte den.

Hvordan er det nu man oversætter det der: Ignorance is bliss?? Jeg kender godt udtrykket, men kan ikke liiiiiiiiiige

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Carloss skrev:

Hvordan er det nu man oversætter det der: Ignorance is bliss?? Jeg kender godt udtrykket, men kan ikke liiiiiiiiiige

Ved ikke lige om der er en dansk pendant...men noget i stil med: "Lykkelig uvidenhed" 

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Carloss skrev:
rockforlife skrev:

Carloss skrev:

Ved ikke lige om der er en dansk pendant...men noget i stil med: "Lykkelig uvidenhed" 

Hmmm, ok.

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden haft en del af Jungsons udstyr forbi. Både små og store forstærkere. De imponere mig gang på gang. Den lille da-120, spiller ret godt til prisen, men den ser sig selvfølgeligt slået af da-200. Deres cd afspillere er også i høj kvalitet. Jeg kan personligt bedst lide den med transistorer i udgangen. Rør cden er en anelse mere blød i lyden, så det er smag og behag. De kombinationer jeg har hørt Jungson med, har være Monitor Audio RS8 og Rega R1, R5, R7 og jeg syntes begge mærker spiller godt med Jungson. Jeg regner med at bestille nogle Jungson højtalere hjem, så de kan prøves. De kræver en del strøm, men de er super flotte. Deres stander højtaler ser meget meget flot ud i pianolak og hele svineriet. Så det var bare lige lidt flere roser til Jungson

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:
Nu har jeg efterhånden haft en del af Jungsons udstyr forbi. Både små og store forstærkere. De imponere mig gang på gang. Den lille da-120, spiller ret godt til prisen, men den ser sig selvfølgeligt slået af da-200. Deres cd afspillere er også i høj kvalitet. Jeg kan personligt bedst lide den med transistorer i udgangen. Rør cden er en anelse mere blød i lyden, så det er smag og behag. De kombinationer jeg har hørt Jungson med, har være Monitor Audio RS8 og Rega R1, R5, R7 og jeg syntes begge mærker spiller godt med Jungson. Jeg regner med at bestille nogle Jungson højtalere hjem, så de kan prøves. De kræver en del strøm, men de er super flotte. Deres stander højtaler ser meget meget flot ud i pianolak og hele svineriet. Så det var bare lige lidt flere roser til Jungson

Kommer du ikke lige forbi sønderjylland med den JungSon?

Du kender Rega Cursa/Maia lyden ikk? Min oplevelse af dette Rega-sæt var, at der var masser af drive og timing, men knap så meget "magi" over gengivelsen. Rega-sættet virkede lige en kende for tørt til mig.

Men hvad er det, som er Jungsons styrker, og ikke mindst svagheder? (når du selv skal sige det)

Jeg kan desværre ikke lige hente, et eksemplar henne om hjørnet og prøve selv

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

JungSon DA-200ia Data:

Puissance : 200W Class AB (RMS, 8 Ohms)
Schéma : symétrique
Filtrage 80,000 μF Rubycon
Alimentation :
600 V/A
Entrées : 3 RCA + 1 XLR, pre-out, détection automatique de source
Borniers HP :
Plaqués or 24K (Bi-cablage)

600VA trafo til 200 watt. Er det ikke lidt småt?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes