| Forfatter |
|
ACLDK Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Efter kun 5 minutters oplevelse af et setup m/ rør planlægger jeg nu at skifte min udmærkede Marantz 6010 KI ud og gå over til rør. Er der nogen der har anbefalinger til en int. rørforstærker til omkring 10.000 kr?  Overvejede en Pathos classic one mk. III, men den løber jo lidt op over de 10.000...  Rørerne skal i mit tilfælde fungere sammen med et sæt Vienna Beethoven Baby Grand, en Thule CD150B og alt fra Pat Metheny over Miles Davis til Six Pistols og Sonic Youth. MVH Christian
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Jeg har sæt lidt på spesifikationene til din Baby, og det ser ud som de er 4 OHM/91dB.
Er det disse du haver: http://www.sumikoaudio.net/va/prod_beethoven_baby.htm#spec
Og du vil at det skal fungere godt sammen med alt fra Jazz til Punk. Og maks 10K. Det er en svær opgave du har sat dig selv på her 
Men før vi begynner, hvad var det der fascinerede dig når du hørte på det setup med rør? Og hvad var det du hørte på af udstyr?
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
ACLDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jep, det er et par Baby Grand som vist i linket.
Det er indrømmet at det måske ikke er muligt at finde udstyret der kan alt for mit vedkommende, men så må der jo indgå nogle kompromisser.
Den rørforstærker jeg hørte var vistnok en mindre integreret Rogue Audio Cronos rørforstærker parret med en Thule CD150B og det var den fantastiske naturtro og livagtige detaljerede gengivelse af akustiske instrumenter sammen med den 'behagelige' fløjelsagtige lyd (To a Brother m/ NHØP) der rystede mig.
MVH Christian
|
| Til top |
|
| |
ACLDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Lille sidebemærkning: Six Pistols musik (=Never Mind the Bollocks) er nu mere derudaf rock end egentligt grim punk... Der er selvfølgelig stadigvæk et stykke væk fra Jazz...
MVH Christian
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ACLDK skrev:
Hej!
Efter kun 5 minutters oplevelse af et setup m/ rør planlægger jeg nu at skifte min udmærkede Marantz 6010 KI ud og gå over til rør. Er der nogen der har anbefalinger til en int. rørforstærker til omkring 10.000 kr? 
Overvejede en Pathos classic one mk. III, men den løber jo lidt op over de 10.000... 
Rørerne skal i mit tilfælde fungere sammen med et sæt Vienna Beethoven Baby Grand, en Thule CD150B og alt fra Pat Metheny over Miles Davis til Six Pistols og Sonic Youth.
MVH Christian
|
|
|
Hvis det skal være Pathos classic one, har Vassago en lettere brugt stående til 9K.
www.vassagohifi.com __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Christian.
Om du vil beholde dine babys, og du skal have rør til under 10K der kan drive dem, skal du have en push-pull forstærker som kan levere mindst , ja skal vi sige 30-40W. Men gerne lidt mer.
Det du også kan gøre hvis du vil have rørklangen, er at købe en rørbuffer som denne her: http://www.musicdirect.com/products/detail.asp?sku=AMUFIX10V 3
Jeg mener at den har været på bruktsiderne for nylig. Den skulle du kunne få for under 2000,- Den kan du koble inn mellem CD og forstærker for at få lidt tube magic in i dit system.
Men om du skulle købe en integrert rørforstærker, du købe brugt, eller må det være nyt?
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
ACLDK skrev:
Hej!
Efter kun 5 minutters oplevelse af et setup m/ rør planlægger jeg nu at skifte min udmærkede Marantz 6010 KI ud og gå over til rør. Er der nogen der har anbefalinger til en int. rørforstærker til omkring 10.000 kr? 
Overvejede en Pathos classic one mk. III, men den løber jo lidt op over de 10.000... 
Rørerne skal i mit tilfælde fungere sammen med et sæt Vienna Beethoven Baby Grand, en Thule CD150B og alt fra Pat Metheny over Miles Davis til Six Pistols og Sonic Youth.
MVH Christian
|
|
|
Hvis det skal være Pathos classic one, har Vassago en lettere brugt stående til 9K.
www.vassagohifi.com |
|
|
Men kan den Pathos Logos trække et sæt vienna baby grand?__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligvis.
Den er en hybrid med rør i pre og transistorer i udgangen. 2x70 w.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Scatcat skrev:
ACLDK skrev:
Hej! Efter kun 5 minutters oplevelse af et setup m/ rør planlægger jeg nu at skifte min udmærkede Marantz 6010 KI ud og gå over til rør. Er der nogen der har anbefalinger til en int. rørforstærker til omkring 10.000 kr? Overvejede en Pathos classic one mk. III, men den løber jo lidt op over de 10.000... Rørerne skal i mit tilfælde fungere sammen med et sæt Vienna Beethoven Baby Grand, en Thule CD150B og alt fra Pat Metheny over Miles Davis til Six Pistols og Sonic Youth.MVHChristian |
|
|
www.vassagohifi.com |
|
|
<span style="font-weight: bold;">Men kan den Pathos Logos trække et sæt vienna baby grand?</span> |
|
|
Ja det tror jeg godt at den kan.. det er nok den bedste man sådan lige kan finde til under 10k med 2*70 watt.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
JungleRazz Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Cayin/Spark TA30 og købte den for 10.000,- for nogle år siden, og jeg kan kun anbefale kinesisk rørgrej! Der er virkelig valuta for pengene!
|
| Til top |
|
| |