| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit setup består af THULE Space PA350B effektforstærker og THULE Space PR350BV forforstærker. Jeg har tilsluttet dem sammen med et XLR balanceret kabel og fra forforstærkeren har jeg tilsluttet et koaxial kabel til lydkortet, da jeg har mit musik på computeren.
Der beskrives i manualen: "Når du bruger Pure Audio indgangene, ledes musiksignalet direkte til den analoge styrkeregulering – uden at skulle igennem den digitale signalbehandling. Når Pure Audio indgangene anvendes, fungerer PR350B som en "almindelig" stereo-forforstærker af meget høj klasse. Der findes også balancerede ind- og udgange, så musiksignalerne kan overføres fuldstændigt balanceret i hele anlægget – fra CD-afspilleren til effektforstærkeren."
Kan jeg så være sikker på, at jeg kører fuldt balanceret lyd, når jeg bruger et coaxial kabel mellem forforstærkeren og lydkortet? Hvis jeg trykker på Pure Audio funktionen, så kommer der intet lyd. Jeg har sat coaxial kablet til dvd udgangen på forforstærkeren, så der kommer naturligvis lyd, når jeg trykker på dvd funktionen.
Vil jeg få bedre lyd, hvis jeg også bandt et balanceret xlr kabel mellem forforstærkeren og deres Spirit DVA150 DVD-afspiller samtidig, så jeg vil få balanceret i hele anlægget? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Angel
PR350B kører også fuld balanceret på L & R når man kører ind på digital indgangene...
Der køres fuld balanceret ud af konverterne, gennem to volumen kredse i fuld differential kobling... Så det du hører nu, er fuld balanceret...
Du får ikke bedre lyd ved at anvende en alm DVA150B, men en DVA150B med Digit II lyder bedre end den indbyggede D/A konverter, da Digit II har en asynkron 192KHz/24Bit upsampling der øger dynamik området, og precisionen da signalet re-clock'es lige inden D/A konverterne. Dette medfører at der ikke er nogen jitter... :)
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siger du, at DVA150B Digit II der er tilsluttet balanceret til PR350'eren lyder bedre end PR350'eren tilsluttet til et lydkort digitalt? Eller at den bare er bedre end den alm DVA150B? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, konverteren i Digit II lyder bedre end de indbyggede konvertere i PR350B... Og dermed er det ligegyldigt hvilken digital kilde du tilslutter PR350B, Digit II lyder stadig bedre... :)
Men den indbyggede konverter i PR350B lyder bedre end DVA150B/DVA250B, så man skal op i Digit II før der er en forbedring at komme efter...
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu havde jeg et mediecenter i tankerne, men vil der være en hørbar forskel i musik og film i forhold til de indbyggede konvertere i PR350B? Altså om det er mér prisen værd for en Digit II dvd-afspiller? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved film og DVD koncerter får du ingen forbedring, da du jo der anvender de inbyggede DAC's i PR350B til surround DA konvertering...
Det er kun på alm gammeldags CD'er du vil få en bedre lyd... Men men men... Prisen værd... Det er svært at gøre op... Det tror ikke det vil, i dit setup... XT 4 er en fremragende "design" højttaler, og spiller faktisk overraskende godt når der kommer PA/PR350B på..
Jeg har tilfældigvis hørt det setup, da en af mine venner solgte sit Thule sæt til en der havde de højttalere...
Men XT 4 er jo trods alt klart begrænsningen i det setup, så jeg tror ikke du vil få glæde af den smule bedre lyd der er i en Digit II...
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er flaskehalsen i mit setup. Jeg havde også håbet på, at du ville nævne det, for planen var nu ikke at skaffe en cd-afspiller + en blu-ray- eller hd-afspiller. Det hele skulle gerne integreres i et mediecenter. Det var noget helt andet, hvis thule havde en hd-afspiller med Digit II. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |