| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej all
Er der nogen her inde der har lagt øre til disse meget velomtalte forstærkere ?
Jeg tæker nok mest på de nyere modeller måske enda de nyeste ref 9 se.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, enda de aller aller nyeste 
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej karsten
Har du de nye ref se stående så man evt ku komme forbi til en lytter ?
Kunne xtremt godt tænke mig at høre hvad de ku når man bruger min moddificered slimdevices Transporter der også er en forforstærker.
Har lånt en gammel iceblok forstærker tror det er et 500a modul og i kombi med transporteren med the -mirecal dac- er der ikke et øje tørt min
millennium er kun en smule bedre faktisk fortrækker jeg den andne kombi til noget musik.
mvh
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt et sæt Ref. 9 SE og de er absolut rigtig gode.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
| Jeg har hørt et sæt Ref. 9 SE og de er absolut rigtig gode. |
|
|
Hej david jeg ved du har et kritisk øre så det lover jo godt.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også hørt den og var ret imponerende over hvor levende lyden var.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hej karsten
Har du de nye ref se stående så man evt ku komme forbi til en lytter ?
Kunne xtremt godt tænke mig at høre hvad de ku når man bruger min moddificered slimdevices Transporter der også er en forforstærker. Har lånt en gammel iceblok forstærker tror det er et 500a modul og i kombi med transporteren med the -mirecal dac- er der ikke et øje tørt min millennium er kun en smule bedre faktisk fortrækker jeg den andne kombi til noget musik.
mvh |
|
|
Hej Harmonic,
Jo jeg har da et sæt SE kørende, også den nye P9 forforstærker som imponerer mig en del.
Du er meget velkommen. Hvis du har lyst til at slæbe noget udstyr med, så er det altid interessant, også for mig :)
Bare sig til i forvejen, så finder vi et tidspunkt. Hvis det passer dig bedst en aften eller weekend så finder vi nok ud af det.
Hilsner,
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lagt øre til dem og de er ganske gode med en enorm kontrol i basområdet  . Meget up-front lyd hvor alt bliver smidt i hovedet af dig, bestemt ikke for sarte sjæle med hang til sløve amps og eftermiddags te __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde for et års tid siden (eller hvornår det nu var  ) Ref. 8 (opdateret version) på besøg. Og som Acer siger, så kommer der VIRKELIG bare noget ud af ens højttalere, så man tror det er løgn. Nu er jeg godt nok begyndt at drømme om en motorcykel igen (og det koster jo dyrt) meeeeen, får jeg råd, skal jeg have NUforce igen  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til NuForce for efterhånden noget tid siden... Kan faktisk ikke huske typen, men givetvis en af de første versioner. Som jeg husker dem spiller de meget "klasse-D agtigt". Og hvad er "klasse-D agtigt" så?? Jo.. Jge mener generelt klasse-D er meget behageligt at lytte til. Man bliver ikke præsenteret for fejl i sine plader. En ting der dog nærmest fra første lytte-sekund slog mig med NuForce var, at de virkede ekstremt klemte. Selv ved lave niveauer, lød det som om de virkelig var pressede. Det blev svjh ikke værre af at niveauet blev højere, så det kan bare være forstærkerens måde at spille på. Desuden var jeg ikke imponeret af byggekvaliteten hos NuForce. Det lader til at være produceret meget billigt!... Der har også været lidt snakken om, at NuForce er knap så stabile... Uanset om de har rettet denne fejl, vidner det i min teknikerverden om, at produktet ikke er 100% gennemarbejdet. Og selvom den ene fejl er rettet, vil jeg aldrig kunne få tillid til, at de var den eneste. Er tilliden først brudt, kræves der MEGET før den kommer igen... Desværre.
Skulle jeg vælge noget klasse-D, ville jeg formentlig ende med noget ICEpower baseret. Det er uden tvivl markedes mest gennemarbejdede klasse-D produkt. Like it or not, men Bang&Olufsen er uden tvivl førende på dette område... Ikke sært at man finder ICE-moduler i alverdens forstærkere.
Faktik ender jeg formentlig snart med noget ICEpower i mit sekundære setup, men det er en helt anden snak... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg har lyttet til NuForce for efterhånden noget tid siden... Kan faktisk ikke huske typen, men givetvis en af de første versioner. Som jeg husker dem spiller de meget "klasse-D agtigt". Og hvad er "klasse-D agtigt" så?? Jo.. Jge mener generelt klasse-D er meget behageligt at lytte til. Man bliver ikke præsenteret for fejl i sine plader. En ting der dog nærmest fra første lytte-sekund slog mig med NuForce var, at de virkede ekstremt klemte. Selv ved lave niveauer, lød det som om de virkelig var pressede. Det blev svjh ikke værre af at niveauet blev højere, så det kan bare være forstærkerens måde at spille på. Desuden var jeg ikke imponeret af byggekvaliteten hos NuForce. Det lader til at være produceret meget billigt!... Der har også været lidt snakken om, at NuForce er knap så stabile... Uanset om de har rettet denne fejl, vidner det i min teknikerverden om, at produktet ikke er 100% gennemarbejdet. Og selvom den ene fejl er rettet, vil jeg aldrig kunne få tillid til, at de var den eneste. Er tilliden først brudt, kræves der MEGET før den kommer igen... Desværre.
Skulle jeg vælge noget klasse-D, ville jeg formentlig ende med noget ICEpower baseret. Det er uden tvivl markedes mest gennemarbejdede klasse-D produkt. Like it or not, men Bang&Olufsen er uden tvivl førende på dette område... Ikke sært at man finder ICE-moduler i alverdens forstærkere.
Faktik ender jeg formentlig snart med noget ICEpower i mit sekundære setup, men det er en helt anden snak...
|
|
|
NUforce? Klemte Ja, hvorfor ikke 
Og ICEpower Ja, hvorfor ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi for se
Men fra jeg har hørt så er de XTREMT gennesigtige og man skal ha en seriøst god lydkilde for de afsløre de fejlene i sær REF SE.
Jeg ved godt at det er alle ledene i kæden der skal være gode men den referenc audio mods Transporter jeg har den skinner smukt igennem alle de
forstærkere jeg har spændt den for.
Det har kosted mig dyrt men Jeg ved nu at det er et led jeg aldrig mere går på kompromi med mere.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuforce....klemte ?  De er da alt andet end klemte - der er derimod fuld hammer på, der er sgutte noget Bedstemor And over dem. Det må have været en tidlig version du har hørt Hurtig, giv dem et lyt igen ved lejlighed  . De spiller meget anderledes end det ICE-power jeg har hørt, i mine ører lyder de ikke digitale som visse af de dersens ICE-banditter gør  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Nuforce....klemte ? De er da alt andet end klemte - der er derimod fuld hammer på, der er sgutte noget Bedstemor And over dem.
Det må have været en tidlig version du har hørt Hurtig, giv dem et lyt igen ved lejlighed . De spiller meget anderledes end det ICE-power jeg har hørt, i
mine ører lyder de ikke digitale som visse af de dersens ICE-banditter gør  |
|
|
Fuld hamer på ?
Betyder det at selv still pasager bliver smidt i hovedt på en ?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Acer skrev:
Nuforce....klemte ? De er da alt andet end klemte - der er derimod fuld hammer på, der er sgutte noget Bedstemor And over dem. Det må have været en tidlig version du har hørt Hurtig, giv dem et lyt igen ved lejlighed . De spiller meget anderledes end det ICE-power jeg har hørt, i mine ører lyder de ikke digitale som visse af de dersens ICE-banditter gør  |
|
|
Fuld hamer på ?
Betyder det at selv still pasager bliver smidt i hovedt på en ?
mvh |
|
|
øhh......ja . Vil du ha' musik så får du musik med de her banditter - no crap __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej acer
Nu er jeg ikke typen der høre Napalm Death el Sepultura fra det øjeblik jeg står op til jeg går i seng
men tror det du mener er at de er Vanvittigt dynamiske .
Men hvis karsten har tid i morgen får de et lyt der.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hej acer
Nu er jeg ikke typen der høre Napalm Death el Sepultura fra det øjeblik jeg står op til jeg går i seng men tror det du mener er at de er Vanvittigt dynamiske .
mvh |
|
|
Der er da ikke noget som efter man vågner om morgenen, og få sig en kop dejlig varm kop kaffe, en dejlig lille werthers echte. Kigge ud af vinduet, hvor man straks får øje på den flotte natur, og solens første stråler. Hvor efter man hygger sig med noget morgen-Sepultura, over sine nye NUforce-blokke, mens man læser i WeekendAvisen at Mikkel Kesller vandt i går  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hej acer
Nu er jeg ikke typen der høre Napalm Death el Sepultura fra det øjeblik jeg står op til jeg går i seng
men tror det du mener er at de er Vanvittigt dynamiske .
mvh |
|
|
Jeg har hørt både ref 8 og ref 9. De spiller virkelig upfront og med sindsyg kontol af især bunden. Der er meget "hul igennem", virkelig imponerende af de små æsker.
Bliver spændende at høre din dom på dem hos Karsten.
måske man skulle spænde dem for igen, evt til en lytte session
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
harmonic skrev:
Hej acer Nu er jeg ikke typen der høre Napalm Death el Sepultura fra det øjeblik jeg står op til jeg går i seng men tror det du mener er at de
er Vanvittigt dynamiske . Men hvis karsten har tid i morgen får de et lyt der. mvh |
|
|
Der er da ikke noget som efter man vågner om morgenen, og få sig en kop dejlig varm kop kaffe, en dejlig lille werthers echte. Kigge ud af vinduet,
hvor man straks får øje på den flotte natur, og solens første stråler. Hvor efter man hygger sig med noget morgen-Sepultura, over sine nye NUforce-
blokke, mens man læser i WeekendAvisen at Mikkel Kesller vandt i går  |
|
|
Her vil jeg så gi dig evigt ret
Har har lidt sådan en dag det var så bare gode gamle Master oF puppets fra metallica drengene
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
mvh |
|
|
Det burde kunne lade sig gøre, men send lige en mail eller PB for detaljer.
Hilsner,
|
| Til top |
|
| |