| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad og surfede lidt rundt på www.hificonsult.se da jeg ved et tilfælde opdagede, at Bladelius har lanceret Thor II. Nå har de det? Hmmm... Der kan man se hvor meget man følger med.
Jeg læste lidt, og så at Thor II er opbygget med bipolære transistorer i stedet for MosFets.
Netop dette var et af meget få ændrings/forbedringsforslag da High Fidelity testede Bladelius Thor tilbage i 2004. Thor fik en MEGET flot omtale ved denne lejlighed.
Så nu vil Jeg gerne høre Jer som har hørt både Thor I og Thor II.
Er der forskel? Vrøvl... Selvfølgelig er der det. Men HVAD gør forskellene for lyden i disse forstærkere?
Og til alle andre. Lad nu være med at lave dette til en MosFet vs. alt-muligt-andet tråd . Dem har vi haft. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thor MKII skulle være 10 % hurtigere pga de bipolære transistorer
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber der kommer nogle gode indlæg, for det er da en interessant "opgradering"
Før MOS FÆTTRE, og nu BIPOLAR 

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er testet i det svenske HiFi & Musik, for ca. et år siden, med fint resultat. Den er på alle måder bedre og især bas og slagkraft nyder godt af de bipolare transistorer, den savner dog, ifølge bladet, en smule varme og musikalitet. Om den er 9, 10, eller 11% bedre end Mk. 1 ved jeg ikke, jeg har også vanskelig ved at se, hvordan man "måler" eller hører det.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
| Thor MKII skulle være 10 % hurtigere pga de bipolære transistorer |
|
|
Hvordan måler man det?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
|
Den er testet i det svenske HiFi & Musik, for ca. et år siden, med fint resultat. Den er på alle måder bedre og især bas og slagkraft nyder godt af de bipolare transistorer, den savner dog, ifølge bladet, en smule varme og musikalitet. Om den er 9, 10, eller 11% bedre end Mk. 1 ved jeg ikke, jeg har også vanskelig ved at se, hvordan man "måler" eller hører det.
Med venlig hilsen
|
|
|
Skulle den være mindre musikalsk end Mk. I eller er det bare Thor som helhed? Jeg har aldrig hørt Thor.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er testet i nr. 3/2006. Primare løb af med sejren, som den mest musikalske, men det er jo ikke sikkert det er det du søger. MosFets har vel alt andet lige, en blødere lyd end bipolare ditto. Det kan jo også blive for pænt og slasket (læs: musikalsk) modsat en mere neutral gengivelse, som blot fortæller hvad der ligger i skiverne.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Jeg har hørt begge ved direkte sammenligning hos Expert i Varde. Det lyder ved første indtryk som om at der er lidt mere hul igennem. Den er på papiret også en anelse kraftigere i udgangstrinnet. 180 watt i MK2 mod 150 w i Thor. Om det har noget at sige ved jeg ikke, men umiddelbart er der sket noget med lyden iforhold til standard versionen. Bibolære transistorer eller mosfets. Hmmm... Jeg mente nu ikke at den var mer´ pengene værd iforhold til min nuværende Thor. En ting er sikkert mht. råstyrke, lyd og finish finder du ikke meget som er bedre til prisen. Bladelius Grendel, Gondul. Jeg savler bare ved tanken at have det stående i min stue __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
|
Hej Brian
Jeg har hørt begge ved direkte sammenligning hos Expert i Varde. Det lyder ved første indtryk som om at der er lidt mere hul igennem. Den er på papiret også en anelse kraftigere i udgangstrinnet. 180 watt i MK2 mod 150 w i Thor. Om det har noget at sige ved jeg ikke, men umiddelbart er der sket noget med lyden iforhold til standard versionen. Bibolære transistorer eller mosfets. Hmmm... Jeg mente nu ikke at den var mer´ pengene værd iforhold til min nuværende Thor. En ting er sikkert mht. råstyrke, lyd og finish finder du ikke meget som er bedre til prisen. Bladelius Grendel, Gondul. Jeg savler bare ved tanken at have det stående i min stue
|
|
|
Hvordan spiller Thor egentlig?
Jeg har indtrykket af, at den er meget nøgtern og detaljeret. Men vipper båden over i det analytiske? For det er bare ikke mig, så. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Transient skrev:
|
Hej Brian
Jeg har hørt begge ved direkte sammenligning hos Expert i Varde. Det lyder ved første indtryk som om at der er lidt mere hul igennem. Den er på papiret også en anelse kraftigere i udgangstrinnet. 180 watt i MK2 mod 150 w i Thor. Om det har noget at sige ved jeg ikke, men umiddelbart er der sket noget med lyden iforhold til standard versionen. Bibolære transistorer eller mosfets. Hmmm... Jeg mente nu ikke at den var mer´ pengene værd iforhold til min nuværende Thor. En ting er sikkert mht. råstyrke, lyd og finish finder du ikke meget som er bedre til prisen. Bladelius Grendel, Gondul. Jeg savler bare ved tanken at have det stående i min stue
|
|
|
Hvordan spiller Thor egentlig?
Jeg har indtrykket af, at den er meget nøgtern og detaljeret. Men vipper båden over i det analytiske? For det er bare ikke mig, så.
|
|
|
Jeg synes faktisk at den i mine ører spiller temmelig neutralt med flot detaljerigdom. Den er absolut ikke analytisk. Hvilke speakers havde du tænkt dig ? at kombinere med. En kombo med Vienna er i mine øre et perfekt match. Jeg skal ihvertfald ikke skifte igen i dette årti
Men tag ud og lyt Brian ! __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
-KP- skrev:
| Thor MKII skulle være 10 % hurtigere pga de bipolære transistorer |
|
|
Hvordan måler man det?
|
|
|
stige falde tider på udgangen. meget nemt. sæt en tonegenerator på indgangen med korrekte firkant signaler, og et scop på udgangen og mål hvor stejle flankerne er. jo mere lodrette jo hurtigere er forstærkeren
|
| Til top |
|
| |
Trond B Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 04:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft Thor MKII & Freja MKII siden i fredags.
Det spiller jo som en drøm 
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
|
Nu har jeg haft Thor MKII & Freja MKII siden i fredags.
Det spiller jo som en drøm 
|
|
|
Og det har du så evig ret i
Må dog nøjes med med den gamle version af mand og dame
Hvordan er den nye Freja. Er det kun udseendet (dimensionerne) som er ændret ?
__________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker lidt sjovt at man ikke kan se alle de nye ting Bladelius er kommet med på deres egen hjemme side. Men hificonsult viser hele møllen.
www.hificonsult.se
Hvis man kom til sådanne penge på lørdag :-)
Her er lidt af det.
Saga.

Parhästen till Beowulf och Ymer
Ymer.

Bladelius Ymer är ett 2-kanaligt slutsteg.
2 x 300W 2 x 2 Kva analog nätdel Helt balanserat Vikt: Tung

|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Importør af Bladelius interceptor.dk gør heller ikke megen væsen af sig for at vise de nye produkter.
De nyheder du viser os er bare et eksempel på Bladelius´s utrolig lækre design og hificonsult sælger nemlig rigtig meget Bladelius i Sverige.
Bladelius fortjener sgu mere respekt i DK. Priserne er yderst rimelige når man snakker highend. __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
tvind Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thor MK2 er en hamrende go' og anbefalelsesværdig forstærker blot den får de 1½ til 2 måneders burn-in. Fra ny og direkte ud af kassen, er den fælt-lydende og krads !!! Har den selv stående og den spiller fantastisk sammen med min Freja
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvind skrev:
Thor MK2 er en hamrende go' og anbefalelsesværdig forstærker blot den får de 1½ til 2 måneders burn-in. Fra ny og direkte ud af kassen, er den fælt-lydende og krads !!! Har den selv stående og den spiller fantastisk sammen med min Freja  |
|
|
Hej Tvind
Dejligt at høre at andre også har fået fingrene i lækkert udstyr fra Bladelius 
Du har helt ret med burn in tiden. Den er langsommelig, men når det hele er toptrimmet og spillet til er det herefter kun fornøjelig lytning. Har du også den gamle Thor og Freja ? __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
tvind Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Transient
Ja, jeg har den "gamle" Freja men den nye Thor MK2. Fantastisk kombination til prisen og bliver næppe skiftet ud de næste mange år Kombinationen er et fint stykke værktøj når man udvikler højttaler systemer på et privat ret højt niveau 
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|