| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige på et analogforum at Okki Nokki pladevasker - går meget hurtig istykker (motor Defekt)
De siger at - efter de har kørt i 1år så kan motor ikke suge mere ???
Så pas på hvis i skal ud ug købe en pladevasker !
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Så lige på et analogforum at Okki Nokki pladevasker - går meget hurtig istykker (motor Defekt)
De siger at - efter de har kørt i 1år så kan motor ikke suge mere ???
Så pas på hvis i skal ud ug købe en pladevasker ! |
|
|
Så er der vel 2 års garanti på dem som med alt andet man køber nyt ?  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske - måske ikke
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Måske - måske ikke  |
|
|
Hvis uheldet er ude, kan de der har købt af mig regne 100% med at der er garanti på tingene. Jeg kan ærligt talt ikke forstår, hvorfor du stiller spørgsmålstegn ved det.
Mvh Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian 
Nu må du ikke tro at det har noget med dig & Odyssey Audio Danmark at gøre - forde at jeg laver denne tråd !
Men... som jeg har skrevet - så er det noget jeg har læst ... og ville blot infomere
Og hvis du skriver at (Hvis uheldet er ude, kan de der har købt af mig regne 100% med at der er garanti på tingene) så syntes jeg det er kanon god service 
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal jo ikke tro på alt hvad man læser!!
Jeg synes det er en mærkelig tråd at starte, der vil jo altid være en vis procentdel at et parti vare der kan være defekte og skulle man være uheldig så har man jo 2års reklamations ret eller måske ligefrem garanti på det købte, og vi kan jo også læse at der ydes en god service af Odyssey Audio Danmark. Så der er igen grund til at skrive sådan en tråd og blæse det op for så kunne der skrives mange tråde om ting der går istykker ikke!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hellere købe en fra VPI eller hvad King??
Man kan ikke konkludere noget ud fra få tilfælde. Der skal mere til før end at man kan konkludere at der er et mønster.
Har du et link til tråden King?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva mender du med (Så hellere købe en fra VPI eller hvad King??)
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg reagerede på noget som jeg syntes kunne give et forkert indtryk af min forretning.
Jeg synes at det er fint at King vil give nogler erfaringer videre. At det lige er et af mine produkter han skriver om, er jo uheldigt for mig, men det jo bl.a det som forum'et er til for. At videregive erfaringer.
Et link til omtalen af de negative erfaringer ville være rart af få, både for mig og de der ejer eller overvejer at købe en Okki Nokki.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra en tråd:
Masimbabele:
"Na super,
nach ca. 14 Monaten und ca. 500 Plattenwäschen lief der Teller meiner Okki Nokki auf einmal langsamer und dann roch es irgendwie verschmort. Das letzte Absaugen beförderte dann den ganzen Gestank aus dem inneren nach draußen. Scheint also der Motor hin zu sein....
Jetzt habe ich die Maschine im Nov. 2005 bei Matthias Henseler (MHMV) gekauft. Dieser Laden ist nicht mehr erreichbar. Weiß jemand hier aus dem Forum über den Verbleib von MHMV?
UND VOR ALLEM: Wer repariert mir das Teil denn jetzt?"
schallplatte:
"Hallo,
meine ON hat leider auch nach ca. 12 Monaten den Geist aufgegeben. Ich hatte Sie in der Steiner Box in Nürnberg gekauft und die schickten das Teil ein.
Nach ca. einer Woche bekam ich eine Neue vom Hersteller. Da gab es nichts zu meckern.
Ich denke du solltest das Teil notfalls beim Hersteller direkt reklamieren."
Masimbabele:
"An alle: Hier der neueste Stand der Dinge.
Nach einem kurzen Gespräch mit einem Mitarbeiter bei HiFi-Wittmann (Deutschland-Vertrieb für die ON ) schickte ich meine Maschine am Mittwoch los.
Bereits am Samstag bekam ich die ON wieder zurück.
Nicht nur, dass der Motor getauscht worden ist - auch eine Undichtigkeit am Ablassschlauch wurde beseitigt und ein Entstörfilter (gegen das Prasseln in den Lautsprechern beim Waschen) wurde eingebaut.
Kosten: Null - Nada - Nix, da noch Garantie.
Ich kann nur sagen: Perfekt und 1000 Dank an das Wittmann-Team
Ende gut, alles gut
So, ich geh jetzt wieder waschen....."
Rüdiger:
"Tach,
auch bei meiner ON schwächelt der Motor -> beim Absaugen bleibt einfach der Teller stehen. Jetzt müßte man nur noch den Kassenzettel finden"
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du nok kan se - så er der flere der har ploblemer !
Men ok.... det var bare en info
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, 3 ihvertfald...
Men tak for advarslen (synes jeg så et mønster...).
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kjenner ikke nevnte platerensere så dem skal jeg ikke uttale meg om. Men, jeg har selv en VPI 16.5 og den er jeg svært godt fornøyd med. En platevasker er et must, i hvert fall for en kvalitetsbevisst herre som deg King. Jeg lar VPI gjøre drittjobben og Avid produsere godlyden
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal huske på at en Okki Nokki koster godt halvdelen af en billig model fra fx. Clearaudio Derfor er der også visse ting man skal følge ret nøje i brugsvejledningen til Okki Nokki ligesom der er i vejledningen til Matrix'en fra Clear Audio. Man må fx. ikke bruge sprit - og alligevel gør alle eller næsten alle det i et vist omfang. Selvfølgelig skal en Okki Nokki kunne holde til at rense 2 plader om dagen men hverken den eller Clearaudios matrix er professionelle maskiner der skal kunne klare 50 plader om dagen. Hvis man køber en Okki Nokki via nettet gør afstanden og forsendelsesomkostningerne fra og til tyskland det jo besværligt at få den repareret hvorfor det er fint at Brian sælger og servicere dem - og til den pris får man meget for pengene King m.fl. prøv at se på en pladerenser udfra følgende regnestykke: Du køber 500 plader brugt for gennemsnitlig 10 kr. stykket (loppemarked, kirkens korshær, qxl etc.) - de er støvede og lyder ret elendigt Du køber en Okki Nokki til 3000 kr. - det er 6 kr. pr lp - du har nu 500 fede plader som har kostet 10 + 6 kr. = 16 kr. pr. stk mange af dem kan måske slet ikke fåes på CD og kunne de, så skal du trække CDens pris på 130 kr. fra og du har stadig sparet 130 - 16 kr. = 114 kr. 114 kr. x 500 = 57.000 kr. ! ( 57.000 kr sparet !!!) så hvis den kræver lidt service efter 500 LPer er det vel til at overleve  Jeg har for på sigt at aflaste min Clearaudio købt en stor industristøvsuger der kan tømme en kælder for kloakvand hvis det skulle være og den agter jeg at bygge ind i en heftig pladerenser - men det bliver først når mine lencoer er færdige - jeg håber at den kan tage 5 LP af gangen og ordne begge sider på en gang - men det er en anden historie
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er helt ferm til hovedregning r-l-b.
Giver det virkeligt et så klart løft i lyden med sådan en "slamsuger"??
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slamsugning giver vel kun et stort løft når der er tale om "mishandlede" plader der er sandet til - men selv nye plade får ofte mere "krop" af en tur i maskinen - jeg har oplevet dyre nye plader hvor der var skidt fra presningen tilbage - så tja jeg er godt tilfred med min pladerenser (men det er vist ikke en hemmelighed) - Den jeg gerne vil bygge skal have et særligt rensværk til vanskelige plader hvor plade og roterende børster er i konstant rensevæskebad. Som standard er en pladerensemaskine og Lart du Son jo meget nænsom og slet ikke grundig nok til at genoplive en plader der har ligget uden cover i et snedkerværksted i 25 år.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Du er helt ferm til hovedregning r-l-b.
Giver det virkeligt et så klart løft i lyden med sådan en "slamsuger"??
|
|
|
Jep det er lige præcis det det gør Krenzler, intet tweak jeg kender til kan slå effekten af en ren plade!!
Som sagt har min okki har slamsuget sig igennem minimum 1200 plader , and it just keep on sucking&rolling. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Jeg kjenner ikke nevnte platerensere så dem skal jeg ikke uttale meg om. Men, jeg har selv en VPI 16.5 og den er jeg svært godt fornøyd med. En platevasker er et must, i hvert fall for en kvalitetsbevisst herre som deg King. Jeg lar VPI gjøre drittjobben og Avid produsere godlyden |
|
|
Hejsa Fosse !
Jeg har skam en pladerenser .........
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40939&P N=17
Navet på den, tør jeg næsten ikke skrive - så koger det helt over for nogle 
Ps... det sker i denne uge - så kommer min Avid Acutus
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger