Hej Janils.
Det er skam heller ikke 2 mono-forstærkere. Det er stereo-forstærkere.
Men når den/de bliver bridged, er det jo en kanal med mono, der kommer ud af forstærkeren, eller har jeg misforstået noget? :)
Nytforsyningen i en almindelig husstand vil typisk være i underkanten til dette. Jeg bruger det selv til min diskotek, hvor forsyningen ikke er noget problem. Hvis man kørte det på en 230 V / 10A sikring, ville lyset formentlig blinke på resten af den installation.
Men som sagt, kører jeg diskotek, og derfor grundet brugen af den høje effekt.
En rettelse til dig Janils. Jeg kører kun med CV forstærkere, og ikke CV højtalere. Der har jeg nogle andre PA højtalere til det formål :) (Med horn ;) )
Angående parallel-forbinding, så har Jesper Bach ret. Det er Bi-Amping.. (På engelsk) ..
Jeg tror nemlig også dette ville være den optimale måde at gøre det på.
Der sidder 2 speakon stik bag på højtalerne, parallelt over hinanden, så ja, vil gå ud fra det betyder 2 minus og 2 plus terminaler. Men dette ville jo så kræve at jeg åbner højtaleren ad, og fyrer bunden over på det ene stik, og toppen over på det andet ?
Det er jo umiddelbart lidt besværligt. Ville det ikke betale sig bare at smide nogle penge på bordet, og så købe 2 seperate bunde/subs, som er passivt beregnede til dette? :)
Udover det, når jeg kører Bi-Amping, er jeg så ikke nødt til at købe mig et dele-filter, hvor jeg har de 2 forstærkere siddende i, og derfra videre op i mixeren og evt. en equalizer? :)
Mvh. Lasse Jensen