Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg søger nogen gode bud på en forstærker i denne prisklasse, den skal være forholdsvis kraftig gerne over 100W pr kanal og ha styr på enhederne og den vil for tiden skulle drive et par Focal Chorus 816V...
Jeg er blevet overbevist at dette er vejen frem, min HK forstærker har slet ikk de stereo dyder jeg sukker efter...
Jeg har prøvet en CEC 3300amp af på 2*75W, den er absolut for svag til min hang til høje lydtryk, men den var lidt derhen af, men prøvede den også kun af i 2 dage..
Kom med nogen gode bud :) ?
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thule IA 150B er et godt bud.
/Anders
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kan strække budgettet til 18000kr vil jeg anbefale følgende:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=1& ;emne=visprodukt&Gruppenr=2&ID_infoside=3302051
Har hørt dem på et dls 55 setup, og det lyder alt alt for lækkert. Du kan sikkert også presse prisen lidt. Power kommer du ihvertfald ikke til at mangle __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Stillede selv et lignende spørgsmål her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52587&P N=2, så den tråd indeholder nogle gode bud.
Jeg endte med en Lyngdorf SDAi2175 og kan kun sige at jeg er virkeligt glad for den - og her kommer du bestemt heller ikke til at mangle power!
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge på en Jungson DA-200ia og den ser bedst ud i lux udgaven!! Det er en integreret 200w med utrolig mange krafter. Den spiller enormt musikalsk og med en meget rar klang. Den koster 12000,-
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Tak for budene indtil nu, Lyngdorf og Thule er umildbart ikk noget for mig, og hfk butikkerne er jeg generelt ikk særlig glad for, gode produkter eller ej...
Jungson kender jeg slet intet til, så den vil jeg da også give et kik..
Jeg tjekker op på alle enheder senere, og jeg vil senere idag kigge/høre hvad Bladelius har og byde på, måske også den nye Cayin 253 som ikk er kommet på markedet endnu...
Men fælles for alle de forstærkere jeg vil se på skal de høres herhjemme så vi må se hvad jeg kan lokke herhjem brugt som nyt...
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set en krell xi400 i sølv i KSB for 16000. Den ville jeg da vælge hvis jeg havde pengene
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kan du få noget der opfylder dinne behov til en langt lavere pris. Har du læst HF's anmeldelse af den nye integrerede forstærker Onkyo A 9755?
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har hørt en Cyrus int.forstærker på et sæt JMlab 906. Det lød rigtigt godt sammen synes jeg, og hvis det er muligt for dig, vil jeg mene at du skal prøve sådan en fætter.
Brian
__________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dpeder: Ja har kukket på den og lyden skulle jo være om ikk Krell så Krell light, men mener den xi serie selvom den ingenlunde var billige giver for lidt for pengene, men stadig et godt bud.. Batman: Well jeg har allerede en HK og mener nu godt nok at Onkyo kommer til at ligge tæt, men man skal absolut ikk se sig blind på prisen, men mener stadig jeg vil få mere ud at at vælge en dyrere forstærker, anmeldelser eller ej, det handler om at prøve den af i ens eget hjem, og jeg vil da tjekke den ud alligevel.. brian: Ja men effektmæssig får jeg nok problemer og biampe kan jeg ikke (og vil helst undgå BW og BI), og hvad der passer til min musik smag og ht'erne skal også afpasses, og efter hvad jeg har hørt er 906 og denne 900 serie lidt speciel i lyden så hvem ved, men den er taget med i puljen... Jeg har været forbi Expert Varde og fået krejlet mig en Bladelius Tyr, så den vil jeg teste lidt på efter den har fået varmen engang i aften... Jeg vil da lige summere hvad denne forstærker skal kunne, jeg vil gerne havde den skal kunne bruges som ren forforstærker sidenhen, så evt opgraderinger kan foretages med hensyn til effekt... Og min musik smag er speciel så forstærkeren skal nok ikk være for neutral, så en smule varm lyd må den godt have, og mine nuværende Focal er netop til den lyse side, og den CEC jeg lånte fik også nogen ulemper frem i diskanten især, og meget lyse skiver kan ikke spilles ret højt før det skære i mine små øre... Tak for svarene indtil nu...
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius Tyr er vist et rigtig godt bud i den prisklasse du vil lægge dig på
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du da prøve at lytte til robel's RB1090. Den er også i KSB til 13.500,00 i sølv udgaven.
Det er ganske vist en ren effektforstærker, så hvis det kan lade sig gøre, så brug din nuværende forstærker som forforstærker.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se på denne.
http://www.ardency.adr.dk/6.6.htm
Den kostede 18k så vidt jeg ved da den kom til landet, og den spiller rigtigt godt. Og den kan ihvertfald også smide noget effekt hvis du vil drille dine naboer!
|
Til top |
|
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan bare instæmme. Har haft 826V til den og har nu 1027 Be.
Det ende jeg mangler på den er MC RIAA.
I mit setup driver den de 1027 Be der også er fronter till hjemmebio genem at bruge Home Theater bypass-funktionen.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dpeder:
Jeg vil gerne fra HK som 2 kanals spille dåse selv som forforstærker, så en intergreret passer mig bedst og burde kunne tilfredstille mig...
Ascari:
Jeg har da hørt gode røster om Classic, men designet er da gevaldig grimt, men dual mono opbygningen ser absolut tiltalende ud, men stadig et kiks at hfk sælger det skidt..
Johan/Taz123446:
Ja den ekstra effekt er absolut ikk dyr i forhold til hvad man får og den ser jo afsindig kraftig ud, så den er også et kig værd...
|
Til top |
|
|
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unison Research Unico SE - Varmblodet musikask HiFi med kræfter, rør, behagelig klang og klasse A drift = saftige watt!
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
Til top |
|
|
Jack Frost Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
Ascari:
Jeg har da hørt gode røster om Classic, men designet er da gevaldig grimt, men dual mono opbygningen ser absolut tiltalende ud, men stadig et kiks at hfk sælger det skidt..
|
|
|
Hi-Fi Klubben sælger ikke Classic, men det gør Ardency Audio istedet.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, har du lyttet til Primare ?
De laver nogle vildt gode forstærkere, meget analytiske... Rigtig god bund.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jack Frost skrev:
Imbanlance skrev:
Ascari:
|
|
|
Hi-Fi Klubben sælger ikke Classic, men det gør Ardency Audio istedet. |
|
|
Ahh ja så gør det intet ( Classé, Classic doh ja), du kan godt læse ud af det jeg skriver at hfk og mafiaen ikk lige er min kop mocca..  Wamba: Tror bladelius og Primare ligger meget tæt på hinanden, men det var Tyr jeg fik foreslået i den prisklasse jeg spurgte på, Expert Varde har ligeledes Primare på programmet.... Jeg har fået et kort indtryk af Tyr'en, den har meget dyb bund og dybe stortrommer er nemme at følge sammen med basgangene ingen slingren i valsen her, mellemtone og diskant virker en smule overdøvet af den kraftfulde bas, men kan sagtens være noget der ændre sig under yderligere tilspilning eller noget mit rum tilføre, men fik afvide at den kun er 14 dage gammel og der har ikk været spillet på den overhovedet, Tyr findes heller ikk på bladelius's hjemmeside endnu... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da interessant at fravælge nogle (muligvis gode, muligvis dårlige) forstærkere pga. forhandleren. Det har jo ikke så meget med lyden at gøre? __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|