Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lidt information om DAC søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ikke den store HIFI-erfaring og kendskab og derfor søger jeg lidt opklarende svar. Jeg har en squeezebox og et halv dårligt anlæg (et philips home-cinema system). Jeg vil i en ikke fjern fremtid opgradere, måske lidt hen af vejen, mit anlæg, da jeg efter fik squeezebox'en nu hører meget mere musik (det er en dejlig lille sag). Jeg er dog også lidt film nørd, hvorfor jeg også ønsker en fornuftig surround lyd.

Det var lidt baggrund. Det mit store spørgsmål i første omgang er om det giver noget, at sætte en ekstern DAC mellem squeezeboxen og hvilken sourround forstærker/receiver, jeg ender med at købe. Jeg havde luret lidt på en Denon AVR-2807 og tænkt at jeg ville prøve at finde en brugt Audio Alchemy  DDE 1.0 (den kan jo fås til rimelig penge). Er den DAC der sidder i f.eks. Denon og i den prisklasse ikke lige så god, som Alchemy'en - for i så fald er der vil ikke noget at hente?

Til top Vis lpnielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpnielsen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har haft en del Denon recievere samt en del Audio Alchemy DAC's og kan roligt sige at i mine ører vinder Audio Alchemy grejet.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

lpnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Vil det så sige, at det måske godt kan betale for mig, at købe en brugt Alchemy og så måske endda en billigere Sourround reciver/forstærker end AVR-2807 - jeg går ud fra at dens pris hænger noget sammen med kvaliteten af dens DAC? Eller går det så udover selve sourround delen? Hvis det er volapyk det jeg skriver, så er det fordi jeg muligvis ikke har 100 % styr på begreberne...
Til top Vis lpnielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpnielsen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

lpnielsen skrev:
Vil det så sige, at det måske godt kan betale for mig, at købe en brugt Alchemy og så måske endda en billigere Sourround reciver/forstærker end AVR-2807 - jeg går ud fra at dens pris hænger noget sammen med kvaliteten af dens DAC? Eller går det så udover selve sourround delen? Hvis det er volapyk det jeg skriver, så er det fordi jeg muligvis ikke har 100 % styr på begreberne...

Audio Alchemy er en stereo-DAC så den har intet med surround-delen at gøre. Desuden indeholder en reciever også forstærkere osv. så DAC er ikke det eneste der ændrer sig eftersom man kommer igennem modellerne.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes