| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil brugt prisen på en NAD S250 effektforstærker være idag?
Det er fra den gamle Silverline serien og forstærker er på 5 x 125 Watt i 8 Ohm.
Nyprisen var 17.999 kr.
Til sammenligning kostede NAD S200 med 2 x 200 Watt i 8 Ohm 14.999 kr fra ny og den kan fåes til mellem 6-7000 idag.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der har et bud?
|
| Til top |
|
| |
Jack Frost Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set dem i sjældne tilfælde til lige under 10k, men den er lidt tricky, da der ikke er mange af dem!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
10000kr er vist lige i overkanten uanset alder
Hvor gammel er den? og hvad med stand? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sådan lækker Nad effekt ville jeg ikke sælge til 1/2 pris.
Effektforstærkere holder godt, og specielt disse Nad modeller er ikke til at slide op, den har derfor en stor værdi, i og med at der heller ikke er blevet solgt vanvittig mange af dem, eller rettere, der er næsten ikke nogen af dem på brugtmarkedet.
Jeg ville ikke gå en dag under 9.000 kr, så hellere gemme den.
Står du akut og mangler pengene, så halvpris.
|
| Til top |
|
| |
Jack Frost Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
10000kr er vist lige i overkanten uanset alder
Hvor gammel er den? og hvad med stand? |
|
|
Selvmodsigelsens indlæg : 10k er i overkanten uanset alder?? Hvad så hvis den var to måneder gammel?
Fordi du ikke vil betale pengene for den, ændrer ikke meget på hvad de få der er til salg, koster på brugtmarkedet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jack Frost skrev:
Hattori Hanzo skrev:
10000kr er vist lige i overkanten uanset alder Hvor gammel er den? og hvad med stand? |
|
|
Selvmodsigelsens indlæg : 10k er i overkanten uanset alder?? Hvad så hvis den var to måneder gammel?
Fordi du ikke vil betale pengene for den, ændrer ikke meget på hvad de få der er til salg, koster på brugtmarkedet. |
|
|
Nu ved jeg at det er en udgået model og vi snakker ikke ikke sidste år...så knap så meget selvmodsigelse
Dernæst selvfølgelig...hvis folk er villige til at betale så er den jo ikke meget længere
Ville dog til den pris anskaffe en brugt reciever istedet med nogenlunde samme specs og bruge den som effekt...samtidigt med at spare en pæn slat tusinder __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en der har har den til salg herinde sammen med S170 og S570 til 25.000 DKK hvilket jeg synes er meget, da både forforstærkeren og dvd afspilleren er totalt forældede.
Hvis den er oppe på 9-10000 DKK så er det ikke lige frem attraktivt at købe den. Så hellere se om man kunne få en brugt NAD M25 med 7 x 160 Watt i 8 Ohm(Testet til knap 200 Watt med alle kanaler på en gang). Den burde nok kunne fåes til en 15.000 DKK brugt, et betydeligt bedre køb selvom den er dyrere. Man får en nyere forstærker, med flere kræfter og med mulligheded for 7.1 mens man med en S250 har mindre effekt, ældre forstærker og mangler to kanaler hvis man nu vil opgradere til 7.1 en dag. Dem skal man så ud og købe ekstra og så er man lige pludselig oppe på samme pris som en NAD M25.
Så en NAD S250 skulle højest koste en 6-7000 DKK max for, at det kan betale sig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Der er en der har har den til salg herinde sammen med S170 og S570 til 25.000 DKK hvilket jeg synes er meget, da både forforstærkeren og dvd afspilleren er totalt forældede.
Hvis den er oppe på 9-10000 DKK så er det ikke lige frem attraktivt at købe den. Så hellere se om man kunne få en brugt NAD M25 med 7 x 160 Watt i 8 Ohm(Testet til knap 200 Watt med alle kanaler på en gang). Den burde nok kunne fåes til en 15.000 DKK brugt, et betydeligt bedre køb selvom den er dyrere. Man får en nyere forstærker, med flere kræfter og med mulligheded for 7.1 mens man med en S250 har mindre effekt, ældre forstærker og mangler to kanaler hvis man nu vil opgradere til 7.1 en dag. Dem skal man så ud og købe ekstra og så er man lige pludselig oppe på samme pris som en NAD M25.
Så en NAD S250 skulle højest koste en 6-7000 DKK max for, at det kan betale sig. |
|
|
Kunne ikke være mere enig __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu læste jeg lige den anmeldelse af NAD M25 hvor jeg fik de knap 200 Watt i 8 Ohm fra med alle kanaler drevne. Det er faktisk 230 Watt i 8 Ohm med alle kanaler drevne...!!!
En brugt NAD M25 vil være et kanon køb. Med den performance, det udseende og den kvalitet som NAD M25 har så er der ikke mange konkurrenter til den på markedet og slet ikke hvis den er brugt og kan fåes til en god pris dvs. 15.000 DKK eller billigere.
Hvis man nu kunne få en NAD S250/S200 kombo til max 10-11.000 DKK for begge ville det være et godt køb men mere end det og så kan det bedre betale sig med en brugt NAD M25 til en 15-16.000 DKK.
Oven i kommer det faktum, at NAD med Master serien er rykket et stykke længere op af kvalitets stigen ift. Silverline serien.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Nu læste jeg lige den anmeldelse af NAD M25 hvor jeg fik de knap 200 Watt i 8 Ohm fra med alle kanaler drevne. Det er faktisk 230 Watt i 8 Ohm med alle kanaler drevne...!!!
En brugt NAD M25 vil være et kanon køb. Med den performance, det udseende og den kvalitet som NAD M25 har så er der ikke mange konkurrenter til den på markedet og slet ikke hvis den er brugt og kan fåes til en god pris dvs. 15.000 DKK eller billigere.
Hvis man nu kunne få en NAD S250/S200 kombo til max 10-11.000 DKK for begge ville det være et godt køb men mere end det og så kan det bedre betale sig med en brugt NAD M25 til en 15-16.000 DKK.
Oven i kommer det faktum, at NAD med Master serien er rykket et stykke længere op af kvalitets stigen ift. Silverline serien. |
|
|
Var til demoaften i Hifi-klubben hvor den nye Master-serie blev demonstreret på Helicon-serien.....uha det var en god aften selv om jeg er B&W-mand til fingerspidserne __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Bassøe skrev:
|
Oven i kommer det faktum, at NAD med Master serien er rykket et stykke længere op af kvalitets stigen ift. Silverline serien.
|
|
|
Var til demoaften i Hifi-klubben hvor den nye Master-serie blev demonstreret på Helicon-serien.....uha det var en god aften selv om jeg er B&W-mand til fingerspidserne  |
|
|
Har ikke selv hørt Master Serien men har læst tonsvis af anmeldelser og savler efterhånden rigtig meget over serien, men dog mest NAD M25. NAD M25 er nok det komponenet i serien hvor du får mest for pengene, efterfulgt af NAD M3. NAD er bare dygtige til, at lave supergode effektforstærkere hvor man får meget for pengene.
Deres cd og dvd afspillere er sikkert fine nok I Master Serien, de ser ihvertfald lækre ud, men de ser umiddelbart ikke ud til, at være noget specielt. Ihvertfald er dvd afspilleren M55 ikke et specielt godt køb til prisen nu Blu-Ray og HD-DVD er kommet på markedet, men det gælder så for de flestte dyrere dvd afspillere på markedet idag. Forforstærkeren M15 lider også, af manglende understøttelse af de nye formater så den er der heller ikke meget fidus i, at købe. Men det er typisk NAD, de kommer altid med surround forforstærkere og receivere der lige er en generation bag de andre producenter, såsom Denon, Onkyo, Pioneer, etc.
Men en NAD M25 effektblok sammen med en af de nye Onkyo TX-SR 705 receivere som der har understøttelse for Dolby TrueHD og DTS-HD så har man et kanon setup til den seriøse hjemmebiograf. Mangler bare lige en god Blu-Ray afspiller og så er man kørende. 
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Men en NAD M25 effektblok sammen med en af de nye Onkyo TX-SR 705 receivere som der har understøttelse for Dolby TrueHD og DTS-HD så har man et kanon setup til den seriøse hjemmebiograf. Mangler bare lige en god Blu-Ray afspiller og så er man kørende. 
|
|
|
Det er så heller ikke altid en god idé. Min tidligere Marantz SR8500 som ellers er en fantastisk fed maskine, også lydmæssigt, tilføjede altså signalet fra min cd-afspiller til min effektforstærker nogle ret tydelige unoder. Nu har jeg ikke selv hørt de onkyo recievere, men jeg tror du spilder pengene på en M25 (den har jeg heller ikke hørt) ved at sætte en mid-range reciever foran.
Mvh Jannik
|
| Til top |
|
| |
Jack Frost Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Jack Frost skrev:
Hattori Hanzo skrev:
10000kr er vist lige i overkanten uanset alder Hvor gammel er den? og hvad med stand? |
|
|
Fordi du ikke vil betale pengene for den, ændrer ikke meget på hvad de få der er til salg, koster på brugtmarkedet.
|
|
|
Nu ved jeg at det er en udgået model og vi snakker ikke ikke sidste år...så knap så meget selvmodsigelse
Dernæst selvfølgelig...hvis folk er villige til at betale så er den jo ikke meget længere
Ville dog til den pris anskaffe en brugt reciever istedet med nogenlunde samme specs og bruge den som effekt...samtidigt med at spare en pæn slat tusinder  |
|
|
Her kunne jeg så heller ikke være mere enig 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Det er så heller ikke altid en god idé. Min tidligere Marantz SR8500 som ellers er en fantastisk fed maskine, også lydmæssigt, tilføjede altså signalet fra min cd-afspiller til min effektforstærker nogle ret tydelige unoder. Nu har jeg ikke selv hørt de onkyo recievere, men jeg tror du spilder pengene på en M25 (den har jeg heller ikke hørt) ved at sætte en mid-range reciever foran.
Mvh Jannik
|
|
|
Nu er det primært pga NAD M25 er en MEGET kraftig surround effektforstærker der giver utrolig meget rå power for pengene, at jeg er interesseret i den og så ser den jo utrolig lækker ud.
Så det er slet ikke spild af penge hvis det er derfor man køber den. Der er jo ikke andre billigere alternativer til en NAD M25 som er lige så kraftfulde med samme lækre finish. Alle effektforstærkere med mere end 5 x 200 RIGTIGE Watt koster over 20.000 DKK så der er ikke så meget, at gøre hvis man vil have mange kvalitets Watt til få penge. Parasound 5250 med 5 x 250 Watt koster 23.000 DKK, Rotel RMB 1095 med 5 x 200 Watt koster 22.000 DKK og jeg kunne blive ved og de forstærkere er ikke helt så stærke som NAD M25 udfra de tests jeg har læst og så ser de ikke nær så godt ud.
Så spild? Nej!
|
| Til top |
|
| |