| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Kim- Er der en pladebix i Flensborg du vil anbefale? |
|
|
Den jeg plejer at komme i hedder Musikpalast. Den holdt tidligere til i Neptunhof, men er vist flyttet nu - det er ca. 3/4 år siden jeg senest var der, og jeg er selv flyttet i mellemtiden. Den skulle dog stadig ligge ifm. gågaden. En anden er Platteau, men det er en mindre biks med højere priser, og fornemmelsen af at ham bag disken allerhelst vil snøre dig.
Musikpalast har en hel del plader, det er som regel kun de sjældne det kan knibe med. Kendetegnet er en langhåret fyr med hestehale bag disken Det er her jeg plejer at handle sleeves og covers. De har også en smule af de nye plader, primært dog heavy og tysk, men man kan være heldig.
Inden man når til Neptunhof i den ene ende af gågaden (gå mod McD og Intersport) kommer man forbi en såkaldt antikhandel der ud til gaden f.eks. har et bord med sjove skilte. Bagerst i butikken har de en pænt stor vinylsamling, herunder også en del nye plader. Jeg kan desværre ikke huske hvad butikken hedder.
Til sidst er der MediaMarkt ifm. Citti. De har kun nye plader, og faktisk en hel del - mere end de to andre tilsammen - men meget af det er heavy og tysk. Jeg har dog været heldig med en hel del, f.eks. Bruce Springsteen, Depeche Mode i remastered versions, Mark Knopfler og andet godt. Priserne er også fornuftige, absolut ikke højere end hvad du skal betale via nettet.
I Musikpalast kan du betale med Visa, men det gør at en stor del af din mængderabat svinder ind fordi butikken skal betale gebyr - ved 130 EUR får du måske 8-10 EUR rabat, den svinder ind til 3 EUR ved betaling med Visa. Hos antikhandleren er det kun "bares ist wares" I MediaMarkt kan du betale med Visa, men vær opmærksom på at de har et limit på ca. 1.500 EUR for alt det du køber 
|