Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Væk med surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg går med overvejelser om at skifte surround til stereo, hvilket der er flere grunde til. Synes ikke jeg bruger det ret meget, vil hellere have noget ordentlig stereo grej og det fylder også en del.

Så har overvejet at skifte Denon 3803 ud med en stereo forstærker. Har en Denon DCD S10 Mk11 og et par Dali Evidence 870 samt en Velodyne SPL-10. Hvilken forstærker vil I anbefale?? Ser i første omgang bort fra prisen.

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

NuForce eller Parasound

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Køb en Parasound Halo forstærker, har selv en HCA 2200 MKII og er meget tilfreds!! 

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Uhm, skal det være en digital forstærker (PWM?) eller lign? Jeg spørger fordi du har placeret spørgsmålet under digital forum
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Ja eller tjek Zorg's Parasound Halo forstærker og en god gennemgang af den 

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Uhm, skal det være en digital forstærker (PWM?) eller lign? Jeg spørger fordi du har placeret spørgsmålet under digital forum

Det var en fejl...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har flyttet den til Spørgsmål 

Mht. min Parasound, ja så tryk på knappen . Kan naturligvis kun anbefale den. Anders Fournais her fra siden har også lige købt en. Han var dum nok til at ringe til mig og spørge hvad jeg syntes om den nu er du advaret!

Mht. dine andre valgmuligheder nu hvor du tager chancen og går fra surround til stereo så slår det mig at du kunne sælge din sub og bruge pengene til noget andet. Lad være med at tænke så meget i membaran areal, og evenen til at flytte filmiske mængder af luft, men tænk på at du skal have noget der kan gengive musik. Du kan også overveje at skifte højtalere, og her skal du skal selvfølgelig høre på en masse, men prøv f.eks. at gå helt over i den anden grøft med nogle gode 2 vejs stander højtalere - f.eks. Helicon 300. Jeg har hørt dem en hel del hos Kiilsgaard, og jeg er stadig imponeret. Hvis du så ikke kan leve med +12db under 40hz, ja så må du jo beholde din Velodyne

Det fede ved et stereo setup er at du kan komme langt, ofte længere! ved at bruge simple og ganske få komponenter. Det er basalt set et andet lydideal du går efter ved at ønske en god musik gengivelse i forhold til et kun til film.

Held og lykke med det! og husk at bruge dine ører og tage vores dumme råd og holdninger for hvad det er

Edit:

Kom lige i tanke om NAD M3, der ligger omkring A21's pris. Fantastisk lille sjover med en herlig venlig lyd. Den har synergi med Helicon som jeg sjældent har hørt det. Plus den er integreret, så du slipper for at bekymre dig om at finde en forforstærker.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

NAD M3 ser rigtig spændende ud, men nok lidt for dyr. Jeg handler meget gerne brugt.

Mht. højtalerne, så vil jeg beholde mine Evidence 870'ere. Får aldrig kæresten med på nogle større, kun mindre.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja det var jo netop min pointe at du kunne købe nogle 2-vejs. Nå, men hvor mange penge vil du smide efter en ny forstærker så?

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Var lige lidt for hurtigt på aftrækkeren mht. Helicon. De ser spændende ud. Du vil mene de er "bedre" til stereo end 870'erne??

Jeg vil vel bruge en 6000-8000 kr og gerne brugt som sagt.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kiilsgaard har haft 470'ere og skiftede til Helicon 300. Der er ingen sammenligning! for det første er det en bedre højtaler, med bedre enheder, finish osv. For det andet er det en tovejs, ja altså nok lidt mere da den har et bånd der dækker over 17000. Men i lyttemæssig forstand opfører den sig i alt fald som en 2vejs. Altså hænger lydbilledet rigtig godt sammen. Det er jo lige før vi skal have os en lytteaften

Edit: Arh, der var jeg lige lidt hurtig da brugtprisen på et sæt inkl. stander vist ligger omkring de 10.000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes