| Forfatter |
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er på udkig efter en ny PU til min Rega Planar 5.
Jeg har haft en Rega Exact i et godt stykke tid nu, men den er desværre gået i stykker. Så vidt jeg kan forstå er Rega's egne pickupper dem der passer bedst sammen med deres tonearme?
Jeg ville ikke have noget problem med at købe en exact igen, da jeg har været godt tilfreds med den, men kunne måske også godt tænke mig at prøve noget andet. Har I nogle forslag til en ny? (prisleje op til 5k)
mvh
chubbz
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
|
Hej
Jeg har haft en Rega Exact i et godt stykke tid nu, men den er desværre gået i stykker. Så vidt jeg kan forstå er Rega's egne pickupper dem der passer bedst sammen med deres tonearme?
Jeg ville ikke have noget problem med at købe en exact igen, da jeg har været godt tilfreds med den, men kunne måske også godt tænke mig at prøve noget andet. Har I nogle forslag til en ny? (prisleje op til 5k)
mvh
chubbz
|
|
|
Hej.
Jeg kan ikke lade være med at sige DYNAVECTOR Jeg har selv en lille Rega P3, med en Dyna 10x5, og den er bare for fed den PU!! Og så koster den "kun" lige under 2k 
Dynavetor 10x5 er en high output MC, og spiller med "den helt rigtige" varme og dynamik. Den er yderst støjsvag, og er bare svine sej  
Prøv den, kan jeg kun sige!
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, glemte lige at nævne at jeg benytter en MM Riaa (Rega Fono)
Men der kan den Dynavector vel også benyttes når nu den er high-output eller hva?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
|
Hov, glemte lige at nævne at jeg benytter en MM Riaa (Rega Fono)
Men der kan den Dynavector vel også benyttes når nu den er high-output eller hva?
|
|
|
Jepper!
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool...
det kan godt være man skulle prøve sådan en. Og den passer vel også fint på en Rega arm går jeg ud fra?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Og vil du lige et trin længere op ad rangstigen, i samme familie, Dynavector DV 20X High-output, samme varme musikalske spillestil som 10x5 dog med en større grad af detalje og finhed.
Og ja en 10x5 rocker! Har haft dem begge.
Ellers kunne Sumiko Blu Point Special EVO III være en ret god løsning - skulle spille ganske forrygende. Den er ligeledes high-output:
Men så er der en ting som VTA som du muligvis skal have stilt på hvis du ikke vælger en Rega pu, det gøres vist med ringe ved tonearms boardet. Men det er der helt sikkert andre der ved mere om end jeg.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
| Så vidt jeg kan forstå er Rega's egne pickupper dem der passer bedst sammen med deres tonearme? |
|
|
Det er ikke rigtigt. I det aktuelle prisleje findes der bedre pick-up'er end Rega's.
Jeg ville også kigge på en Benz Micro Ace H hvis jeg var dig. Den fås både som low, medium og high-output MC. Det er den blå der er high-output (2.5mV). Den er nok billigst i Tyskland hvor den kan fås for ca. 500,-€.
Lydstyrken vil blive lidt lavere end med din nuværende Exact der har et output på hele 7.2mV. Men high-output MC skal som allerede nævnt tilsluttes en MM RIAA.
Du vil måske også skulle have hævet armen en smule ved basen. Det gøres med en 2mm spacer (plastikring) der kan fås hos Rega forhandlere for ca. 30,-kr. De fleste pick-up'er er nemlig højere end Rega's egne der er ret lave. Men du finder jo ud af om det er nødvendigt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har intet kendskab til den planar 5,og under normale omstændigheder vil jeg anbefaler SPU og Denon DL - 103R (som alle sikkert ved)  .
Så her er tre P.U jeg IKKE kan anbefaler ORTOFON Rondo og Blue samt Clearaudio Vicory.Det er de mest ligegyldige P.U'er jeg har lagt ører til i min
tid __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
chubbz skrev:
| Så vidt jeg kan forstå er Rega's egne pickupper dem der passer bedst sammen med deres tonearme? |
|
|
Det er ikke rigtigt. I det aktuelle prisleje findes der bedre pick-up'er end Rega's.
Jeg ville også kigge på en Benz Micro Ace H hvis jeg var dig. Den fås både som low, medium og high-output MC. Det er den blå der er high-output (2.5mV). Den er nok billigst i Tyskland hvor den kan fås for ca. 500,-€.
Lydstyrken vil blive lidt lavere end med din nuværende Exact der har et output på hele 7.2mV. Men high-output MC skal som allerede nævnt tilsluttes en MM RIAA.
Du vil måske også skulle have hævet armen en smule ved basen. Det gøres med en 2mm spacer (plastikring) der kan fås hos Rega forhandlere for ca. 30,-kr. De fleste pick-up'er er nemlig højere end Rega's egne der er ret lave. Men du finder jo ud af om det er nødvendigt.
Mvh.
|
|
|
Det lyder da rigtig godt. Så er der jo mange muligheder. Dog er jeg ikke interreseret i at lydstyrken bliver meget lavere...så skal der godtnok skrues op. :-)
Jeg må prøve og forhøre mig, og se om jeg kan prøve en high output MC et sted, for at se om det er noget der fungerer i min opstilling...
Tak for svarene...
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
chubbz skrev:
|
Hej
mvh
chubbz
|
|
|
Hej.
Jeg kan ikke lade være med at sige DYNAVECTOR Jeg har selv en lille Rega P3, med en Dyna 10x5, og den er bare for fed den PU!! Og så koster den "kun" lige under 2k 
Dynavetor 10x5 er en high output MC, og spiller med "den helt rigtige" varme og dynamik. Den er yderst støjsvag, og er bare svine sej  
Prøv den, kan jeg kun sige!
|
|
|
Skal der benyttes "spacer" for at Dynavector 10x5 fungerer korrekt på P5, eller er den lige til at montere?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil sikkert få brug for én eller 2 spacers til en 10x5. Da din RB700 arm er fastspændt oppefra med 3 skruer kunne det være noget lig denne. Måske kan du finde noget lignende/brugbart herhjemme lidt billigere.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener, at der er en metalring under armbasen på 4 mm på min.
Altså må det vel hedder: Min RB300 er hævet 4 mm, i forhold til standard, for at køre med Dyna 10x5.
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale en 10x5 PU, havde selv en P25 med en 700 arm, og jeg mener bestemt at jeg kun brugte en 2 mm ring for at få VTAen til at passe, desuden ligger armresonansen omkring de 12 Hz og det er jo meget fint.
Har nu en VPI Scout; men køre stadigvæk med en dyna 10x5 PU. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der skulle være interreserede:
Jeg har bestilt mig en ny Exact. Så må jeg prøve noget nyt når den engang krasser af...
Tak for alle de gode råd...
mvh
chubbz
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
|
Til dem der skulle være interreserede:
Jeg har bestilt mig en ny Exact. Så må jeg prøve noget nyt når den engang krasser af...
Tak for alle de gode råd...
mvh
chubbz
|
|
|
Det er bare 10 4. Held og lykke med den 
|
| Til top |
|
| |