| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er rimelig ny indenfor Hifi, og er ved at anskaffe mig mit første rigtige Hifi-system. Indtil videre har jeg købt en Cambridge 640c v2 cd-afspiller og jeg har et par gamle Yamaha NS-G 40 højttalere der er opgivet til 60/120 watt og 4 ohm. CD-afspilleren har jeg købt på baggrund af en masse søgen på nettet, hvor jeg fik indtryk af at det var den afspiller jeg umiddelbart ville få bedst lyd ud af for pengene. Højttalerne regner jeg med at beholde et stykke tid, indtil jeg får råd til et par rigtig gode.
Men jeg mangler stadig en forstærker. Til at starte med var det meningen at jeg ville se mig om efter en Cambridge 640a v2, da jeg også har fået indtryk af at denne levere en høj kvalitet for pengene. Men jeg har mange steder læst at denne forstærker, på trods af den gode lydkvalitet, ikke helt kan levere varen mht. effekt. Derfor har jeg kigget mig lidt om efter et alternativ, og her ligger bl.a. NAD 319 i samme prisleje, men med mere "smæk for skillingen".
Er der en der har et godt forslag til hvad jeg skal vælge. Det skal gerne være noget man kan erhverve for 1600-1800 kr. brugt. Det skal siges at jeg går mere op i lydkvalitet end lydstyrke, så derfor hælder jeg mest til Cambridgen. Men på den anden side vil jeg også gerne være i stand til at kunne opgradere mine højttalere i fremtiden uden at skulle tænke på om forstærkeren nu kan følge med.
Mvh Thomas
|