Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: effekt til dali og evt cambridge. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg har en fætter der har givet mig en opgave. Han har en cambridge a300 forstærker, et sæt dali concept og et rum på ca 20 kvm. Jeg har lyttet til hans anlæg, og som han selv siger, så mangler der nogle kræfter. Den lille cambridge kan slet ikke følge med. Hører meget stille rock som johnny og den slags, og der mangler noget bund, som concept 6 vel ikke burde have problemer med?
Jeg har givet ham ret i at han nok skal have en kraftigere og bedre forstærker. Spørgsmålet er så om vi skal beholde cambridgen som forforstærker, og lede efter en effekt, eller finde noget helt nyt. Hvordan er "lyden" fra forforstærkeren alene?
Og er der noget med impedans og sådan vi skal være forsigtige med? Har kigget på et sæt quad 510, men de bliver nok lige dyre nok. Hvordan med Nads effekter? Er de noget ved? Jeg/vi/han ønsker magt og fylde, og klarhed! Det er vel ikke for meget forlangt
Det må gerne være brugt, og helst ikke dyrere end 2000 kroner.
(Og kom nu ikke og sig man ikke kan få noget i den prisklasse. Det må gerne være slidt og brugt, det er lyden det handler om)

Har i nogen bud?
Til top Vis Jonas Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Nielsen

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Altså hvis i skulle have en effekt, kunne i kigge på en NAD 214 eller en 216..Den burde sagtens kunne spille de Dali'er op, uden problemer!..

Men måske en ny forstærker ville nok ikke fejle noget, men hvis han ikke har så mange penge, så er effekten da helt sikkert det rigtige valg!..

mvh Zirio

Zirio's Cinema

NAD 753v2, NAD 216, JBSystems C2-800
Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P
NAD T512, Sanyo Z4

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen! Kender ikke så godt lyden fra nads effekter. Er det stadig den rene og "ligetil" lyd, som jeg kender den? (Lidt kedelig måske:-))
Til top Vis Jonas Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes