| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at Whest er på trapperne med en ny RIAA, og det lyder da interessant. Prisen på deres hjemmeside lyder indtil videre på 1.499 GBP, dvs. ca. 16.600 DKK.
Forhandleren her i Danmark er Audio Art. Nogen der ved hvordan hans Whest priser ligger ift. direkte fra England?
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Hvad med at sende han en mail og få et tilbud
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hvad med at sende han en mail og få et tilbud |
|
|
AudioArt har vist ingen mail-adresse, i hvert fald ikke ifølge www.audioart.dk.
I mellemtiden har jeg af Whest Audio, som svarer meget hurtigt på mails, fået at vide at PS.30R release date desværre er udskudt til end july/august, da nogle transistorer i US er på venteliste.
Og de siger desuden at jeg ikke kan købe direkte hos dem fordi AudioArt har forhandling i Danmark - irriterende med sådan noget monopol.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Nightpuma skrev:
Hvad med at sende han en mail og få et tilbud |
|
|
AudioArt har vist ingen mail-adresse, i hvert fald ikke ifølge www.audioart.dk.
I mellemtiden har jeg af Whest Audio, som svarer meget hurtigt på mails, fået at vide at PS.30R release date desværre er udskudt til end july/august, da nogle transistorer i US er på venteliste.
Og de siger desuden at jeg ikke kan købe direkte hos dem fordi AudioArt har forhandling i Danmark - irriterende med sådan noget monopol.
|
|
|
Ja det kan være lidt irriterende, men sånn er det nå en gang. Whest har en forhandler i UK som sælger deres B-varer på eBay, også til DK. Det er varer med ørsmå feil i chassis, men ellers helt perfekte. Men, vil du købe en så dyr phono forstærker uden at høre den først. I den prisklassen kan du jo virkelig få nogle lækre sager. f.eks Tron Seven hos Vassago.
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
| Ja det kan være lidt irriterende, men sånn er det nå en gang. |
|
|
Ja, specielt hvis man ikke er meget for at handle hos den pågældende forhandler.
Nightpuma skrev:
| Whest har en forhandler i UK som sælger deres B-varer på eBay, også til DK. Det er varer med ørsmå feil i chassis, men ellers helt perfekte. |
|
|
Det må jeg lige holde øje med. Kender du navnet på forhandleren, eventuelt også hjemmeside?
Nightpuma skrev:
| Men, vil du købe en så dyr phono forstærker uden at høre den først. I den prisklassen kan du jo virkelig få nogle lækre sager. f.eks Tron Seven hos Vassago. |
|
|
Nu er jeg kendt for at tage chancen Tron Seven er nu alligevel 5.000 kr. dyrere, dvs. den ligger over den magiske grænse på 20.000 - jeg strækker mig en del ved at overveje PS.30R til 1.500 GBP, dvs. ca. 17.000 kr. Men det kommer jo også an på hvad den danske pris kommer til at ligge på.
Mit (ikke lytte-) indtryk af Whest Audio's phonostages er positive - jeg mangler indtil nu stadig at høre andre kommentarer end "forrygende til prisen" og "konkurrerer med langt dyrere konstruktioner". Jeg har ikke mulighed for lige at fise til København for at høre den, eller til Odense for at høre Tron Seven, så det er mere et gamble om at vælge den man tror er bedst, og så se om den passer ind i stuen, ellers kan den (måske) returneres.
Og så fandt jeg en e-mail adresse på AudioArt på www.whestaudio.co.uk, så den har jeg skrevet til. Jeg tvivler dog på at jeg får svar på min e-mail, men skal nok post'e det hvis det skulle ske.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Ja jeg købte selv Whest uden at høre den, og jeg er meget fornøyd så jeg er måske ikke den rette til at give dig råd om at lytte først |
|
|

Tak for det, jeg vil holde øje med ham.
Nightpuma skrev:
| Hvorfor ikke købe en PS.20? |
|
|
Når nu 30'eren er på vej, og lader til at være en tydelig forbedring og tættere på Reference end på MS.20, så har jeg svært ved at "nøjes" med den "gamle" model. Generelt har jeg det svært med at skulle nøjes med mindre end det jeg mener at have råd til, og når jeg har sparet har jeg som regel altid fortrudt bagefter.
Tilbuddet på 860 GBP er vel ganske ok, men PS.20 har jo et par år på bagen, og jeg kører regelmæssigt efter teorien om at der sker altså noget med teknikken selv om grundprincipperne er de samme.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Hvis du får købt den reference modellen fra Whest, håber jeg du poster nogle lytteinntrykk. Jeg er forøvrig enig med deg i at man sjeldent kommer godt ud med at spare pænger på at finde noget billigere.
Lykke til i jagten
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
| Hvis du får købt den reference modellen fra Whest, håber jeg du poster nogle lytteinntrykk. |
|
|
Naturligvis. Nu må vi se hvornår Whest er klar med den, jeg skulle få besked når det sker.
|
| Til top |
|
| |