Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Import af Cayin fra Kina? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nogen som har erfaringer med at købe direkte fra Kina? Jeg overvejer meget kraftigt noget Cayin, og hvis det er muligt at spare penge ved at købe det dernede, ja så.....
Nogle der har erfaringer? Gode links?

mvh
Dennis

P.S. Dette er IKKE en indbydelse til diskussion om arbejdsløn, børnearbejde osv.!!!

Til top Vis DennisDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisDK

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der har forsøgt "hjemme import" :D

Jeg har set på nogle Rør forstærkere fra over there
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Momor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg bor i Kina

også noget cayin i det lokale supermarkede for et par uger siden.

Det koster ikke en skid. bla en står 2 kanals integreret for 1500kr, kan dog ikke huske den specifikke model.

Men så snart Europa importørerne har dækket udgifter, avancer, moms etc så skal den nok koste 10k.

Til top Vis Momor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Momor

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo netop det. Tænkte man måske kunne spare en pæn slat hvis man selv tog kontakt....
Til top Vis DennisDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisDK

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter lige med på den her, da jeg også godt ku tænke mig noget Cayin uden at gå fallit (SU-budget).
Til top Vis AndersS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersS

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt fra www.NYsound.com før.. kan anbefales.

Ellers kig på www.ornec.com

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har erfaringer med import via Ebay, det ser ud til at være meget billigere end Ornec.com
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Ornec og nysound er faktisk ret billigt. De leverer forholdsvist hurtigt og det er pakket godt ind. Jeg har købt amp, cd og højttalere gennem disse to firmaer.
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

sonyes skrev:
Ornec og nysound er faktisk ret billigt. De leverer forholdsvist hurtigt og det er pakket godt ind. Jeg har købt amp, cd og højttalere gennem disse to firmaer.

Hvad med skat når det er importeret uden for EU?

Hvad med indgangsspænding 110V/220V?

Mvh

Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Der bliver tillagt told og moms på varer, der importeres fra et land udenfor EU - regn med ca 35% til dette og diverse gebyrer for toldbehandling. Husk der opkræves også moms af forsendelsesomkostningerne. Det er selvflgelig ikke alle forsendelser fra udlandet, der opkræves moms på, men du kan ikke være sikker, så læg disse omkostninger på, så kan du kun blive positive overrasket, hvis de ikke gør det. Men gør de ikke har du rent faktisk pligt til at informere Skat om at du har købt en vare i udlandet og selv indbetale moms og told.

Jeg ved ikke om Nysound kan levere med 220V - Ornec burde kunne, da de er baseret i England.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Ja der kommer told på hvis det bliver taget i tolden! Der er ikke told på forsendelsesomkostningerne. 35% oveni beløbet er en fin rettesnor. Så får du ihvertfald ikke nogle ubehagelige overraskelser. Mht spændingen så kan du jo smide nysound en mail og spørge. De svarer hurtigt. Ornec leverer 220V produkter.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Ang. uenigheden om, hvorvidt der kommer moms på forsendelsen eller ej:

Hvis du får en vare sendt med posten (f.eks. en stak dvd'er), skal du OGSÅ betale moms af forsendelsesomkostningerne.

Hvis du får en vare sendt med et fragtfirma (DHL, FedEx el. lign.), skal du IKKE betale moms af fragtomkostningerne.

Det er i hvert fald sådan, jeg har fået det udlagt (og har fået bekræftet af egne erfaringer).

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:

Ang. uenigheden om, hvorvidt der kommer moms på forsendelsen eller ej:

Hvis du får en vare sendt med posten (f.eks. en stak dvd'er), skal du OGSÅ betale moms af forsendelsesomkostningerne.

Hvis du får en vare sendt med et fragtfirma (DHL, FedEx el. lign.), skal du IKKE betale moms af fragtomkostningerne.

Det er i hvert fald sådan, jeg har fået det udlagt (og har fået bekræftet af egne erfaringer).

Samme erfaring her!

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

sonyes skrev:
Ja der kommer told på hvis det bliver taget i tolden! Der er ikke told på forsendelsesomkostningerne. 35% oveni beløbet er en fin rettesnor. Så får du ihvertfald ikke nogle ubehagelige overraskelser. Mht spændingen så kan du jo smide nysound en mail og spørge. De svarer hurtigt. Ornec leverer 220V produkter.

Der er vel ikke told/skat på ornec, hvis det sendes fra England - som er med i EU? eller hvad?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Der er vel ikke told/skat på ornec, hvis det sendes fra England - som er med i EU? eller hvad?

De sender fra kina direkte til dig.

Citér:

5. Do i pay import duty or VAT?

Yes, as all items are sent from CHINA you may be subject to import duties and taxes, which are the responsibility of the recipient. Rates vary by country and by what was ordered so we are not able to supply an estimated cost. Contact the recipient's customs offices for more information.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at spørge om der tillægges moms og evnt told på varer, der importeres fra udlandet. Der pålægges 25% moms på alle varer, mælk, leverpostej, brød, biler, hifi, knappenåle, kort sagt, ALT hvad, der sælges i Danmark. Det eneste, der ikke er moms på er jyske dollars

Hvis man går hen i en forretning, er en 1/4 del af prisen på varen moms - sådan er det - det er ikke min, men de skiftende regeringers skyld, altså den danske befolkning, der har valgt det således.

I Danmark har man valgt at prisen, der skrives på varen er incl. moms, dette er ikke tilfældet i alle lande udenfor Danmark, eksempelvis USA, hvor 'sales-tax' som det hedder der, pålægges ved kassen. Så køber man ind for 100 dollars, betaler man, i Californien, 108,50 dollars, i og med at de har 8,5% moms. (Der er så ikke sales tax på fødevarer, undtaget luxusvarer).

Ved køb fra et andet EU land er momsen inkluderet, ligesom i Danmark, men den er stadig betalt.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at spørge om der tillægges moms og evnt told på varer, der importeres fra udlandet. Der pålægges 25% moms på alle varer, mælk, leverpostej, brød, biler, hifi, knappenåle, kort sagt, ALT hvad, der sælges i Danmark. Det eneste, der ikke er moms på er jyske dollars

Hvis man går hen i en forretning, er en 1/4 del af prisen på varen moms - sådan er det - det er ikke min, men de skiftende regeringers skyld, altså den danske befolkning, der har valgt det således.

I Danmark har man valgt at prisen, der skrives på varen er incl. moms, dette er ikke tilfældet i alle lande udenfor Danmark, eksempelvis USA, hvor 'sales-tax' som det hedder der, pålægges ved kassen. Så køber man ind for 100 dollars, betaler man, i Californien, 108,50 dollars, i og med at de har 8,5% moms. (Der er så ikke sales tax på fødevarer, undtaget luxusvarer).

Ved køb fra et andet EU land er momsen inkluderet, ligesom i Danmark, men den er stadig betalt.

Det må så være 20% af en vares pris der er moms

Pris uden moms 100 kr.
Moms(25%)         25 kr.
Pris inkl moms   125 kr.

Moms i % af prisen = 25 / 125 = 0,20
Momsen udgør altså 20% af varens pris og ikke 25%..

Sku bare lige være flueknepper, pointen er jo stadig den samme

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Selvfølgelig. Jeg mente blot om prisen var incl vat/tax - eftersom det var en engelsk hjemmeside og deres contact adresse er Oxford UK. Men det var da træls at det sendes fra kina

Jeg må hellere kigge på brugt-markedet

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
plafitracer skrev:

Det må så være 20% af en vares pris der er moms

Pris uden moms 100 kr.
Moms(25%)         25 kr.
Pris inkl moms   125 kr.

Moms i % af prisen = 25 / 125 = 0,20
Momsen udgør altså 20% af varens pris og ikke 25%..

Sku bare lige være flueknepper, pointen er jo stadig den samme

den danske moms er 25%. når den trækes fra er det 20% attså en fjeredel når skattefar skal have og en femtedel når han giver tilbage ellers går regnestykket ikke op

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes