Emne: Import af Cayin fra Kina? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nogen som har erfaringer med at købe direkte fra Kina? Jeg overvejer meget kraftigt noget Cayin, og hvis det er muligt at spare penge ved at købe det dernede, ja så..... Nogle der har erfaringer? Gode links?
mvh Dennis
P.S. Dette er IKKE en indbydelse til diskussion om arbejdsløn, børnearbejde osv.!!!
|
| Til top |
|
| |
Landsbytosse Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der har forsøgt "hjemme import" :D
Jeg har set på nogle Rør forstærkere fra over there
|
| Til top |
|
| |
Momor Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg bor i Kina
også noget cayin i det lokale supermarkede for et par uger siden.
Det koster ikke en skid. bla en står 2 kanals integreret for 1500kr, kan dog ikke huske den specifikke model.
Men så snart Europa importørerne har dækket udgifter, avancer, moms etc så skal den nok koste 10k.
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jo netop det. Tænkte man måske kunne spare en pæn slat hvis man selv tog kontakt....
|
| Til top |
|
| |
AndersS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter lige med på den her, da jeg også godt ku tænke mig noget Cayin uden at gå fallit (SU-budget).
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har erfaringer med import via Ebay, det ser ud til at være meget billigere end Ornec.com
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ornec og nysound er faktisk ret billigt. De leverer forholdsvist hurtigt og det er pakket godt ind. Jeg har købt amp, cd og højttalere gennem disse to firmaer.
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
| Ornec og nysound er faktisk ret billigt. De leverer forholdsvist hurtigt og det er pakket godt ind. Jeg har købt amp, cd og højttalere gennem disse to firmaer. |
|
|
Hvad med skat når det er importeret uden for EU?
Hvad med indgangsspænding 110V/220V?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver tillagt told og moms på varer, der importeres fra et land udenfor EU - regn med ca 35% til dette og diverse gebyrer for toldbehandling. Husk der opkræves også moms af forsendelsesomkostningerne. Det er selvflgelig ikke alle forsendelser fra udlandet, der opkræves moms på, men du kan ikke være sikker, så læg disse omkostninger på, så kan du kun blive positive overrasket, hvis de ikke gør det. Men gør de ikke har du rent faktisk pligt til at informere Skat om at du har købt en vare i udlandet og selv indbetale moms og told.
Jeg ved ikke om Nysound kan levere med 220V - Ornec burde kunne, da de er baseret i England.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der kommer told på hvis det bliver taget i tolden! Der er ikke told på forsendelsesomkostningerne. 35% oveni beløbet er en fin rettesnor. Så får du ihvertfald ikke nogle ubehagelige overraskelser. Mht spændingen så kan du jo smide nysound en mail og spørge. De svarer hurtigt. Ornec leverer 220V produkter.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. uenigheden om, hvorvidt der kommer moms på forsendelsen eller ej:
Hvis du får en vare sendt med posten (f.eks. en stak dvd'er), skal du OGSÅ betale moms af forsendelsesomkostningerne.
Hvis du får en vare sendt med et fragtfirma (DHL, FedEx el. lign.), skal du IKKE betale moms af fragtomkostningerne.
Det er i hvert fald sådan, jeg har fået det udlagt (og har fået bekræftet af egne erfaringer). __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
|
Ang. uenigheden om, hvorvidt der kommer moms på forsendelsen eller ej:
Hvis du får en vare sendt med posten (f.eks. en stak dvd'er), skal du OGSÅ betale moms af forsendelsesomkostningerne.
Hvis du får en vare sendt med et fragtfirma (DHL, FedEx el. lign.), skal du IKKE betale moms af fragtomkostningerne.
Det er i hvert fald sådan, jeg har fået det udlagt (og har fået bekræftet af egne erfaringer).
|
|
|
Samme erfaring her!
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
| Ja der kommer told på hvis det bliver taget i tolden! Der er ikke told på forsendelsesomkostningerne. 35% oveni beløbet er en fin rettesnor. Så får du ihvertfald ikke nogle ubehagelige overraskelser. Mht spændingen så kan du jo smide nysound en mail og spørge. De svarer hurtigt. Ornec leverer 220V produkter. |
|
|
Der er vel ikke told/skat på ornec, hvis det sendes fra England - som er med i EU? eller hvad? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
|
Der er vel ikke told/skat på ornec, hvis det sendes fra England - som er med i EU? eller hvad?  |
|
|
De sender fra kina direkte til dig.
Citér:
5. Do i pay import duty or VAT?
Yes,
as all items are sent from CHINA you may be subject to import duties
and taxes, which are the responsibility of the recipient. Rates vary by
country and by what was ordered so we are not able to supply an
estimated cost. Contact the recipient's customs offices for more
information. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at spørge om der tillægges moms og evnt told på varer, der importeres fra udlandet. Der pålægges 25% moms på alle varer, mælk, leverpostej, brød, biler, hifi, knappenåle, kort sagt, ALT hvad, der sælges i Danmark. Det eneste, der ikke er moms på er jyske dollars 
Hvis man går hen i en forretning, er en 1/4 del af prisen på varen moms - sådan er det - det er ikke min, men de skiftende regeringers skyld, altså den danske befolkning, der har valgt det således.
I Danmark har man valgt at prisen, der skrives på varen er incl. moms, dette er ikke tilfældet i alle lande udenfor Danmark, eksempelvis USA, hvor 'sales-tax' som det hedder der, pålægges ved kassen. Så køber man ind for 100 dollars, betaler man, i Californien, 108,50 dollars, i og med at de har 8,5% moms. (Der er så ikke sales tax på fødevarer, undtaget luxusvarer).
Ved køb fra et andet EU land er momsen inkluderet, ligesom i Danmark, men den er stadig betalt.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at spørge om der tillægges moms og evnt told på varer, der importeres fra udlandet. Der pålægges 25% moms på alle varer, mælk, leverpostej, brød, biler, hifi, knappenåle, kort sagt, ALT hvad, der sælges i Danmark. Det eneste, der ikke er moms på er jyske dollars 
Hvis man går hen i en forretning, er en 1/4 del af prisen på varen moms - sådan er det - det er ikke min, men de skiftende regeringers skyld, altså den danske befolkning, der har valgt det således.
I Danmark har man valgt at prisen, der skrives på varen er incl. moms, dette er ikke tilfældet i alle lande udenfor Danmark, eksempelvis USA, hvor 'sales-tax' som det hedder der, pålægges ved kassen. Så køber man ind for 100 dollars, betaler man, i Californien, 108,50 dollars, i og med at de har 8,5% moms. (Der er så ikke sales tax på fødevarer, undtaget luxusvarer).
Ved køb fra et andet EU land er momsen inkluderet, ligesom i Danmark, men den er stadig betalt. |
|
|
Det må så være 20% af en vares pris der er moms  Pris uden moms 100 kr. Moms(25%) 25 kr.Pris inkl moms 125 kr. Moms i % af prisen = 25 / 125 = 0,20 Momsen udgør altså 20% af varens pris og ikke 25%.. Sku bare lige være flueknepper, pointen er jo stadig den samme  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
Ved køb fra et andet EU land er momsen inkluderet, ligesom i Danmark, men den er stadig betalt.
|
|
|
Selvfølgelig. Jeg mente blot om prisen var incl vat/tax - eftersom det var en engelsk hjemmeside og deres contact adresse er Oxford UK. Men det var da træls at det sendes fra kina 
Jeg må hellere kigge på brugt-markedet 
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
plafitracer skrev:
|
|
|
|
Det må så være 20% af en vares pris der er moms
Pris uden moms 100 kr. Moms(25%) 25 kr. Pris inkl moms 125 kr.
Moms i % af prisen = 25 / 125 = 0,20 Momsen udgør altså 20% af varens pris og ikke 25%..
Sku bare lige være flueknepper, pointen er jo stadig den samme
|
|
|
den danske moms er 25%. når den trækes fra er det 20% attså en fjeredel når skattefar skal have og en femtedel når han giver tilbage ellers går regnestykket ikke op __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|