| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til det danske analog folk.
Her er endnu et tweak som også VIRKER!
Det der tales om her er nogle Eat Cool Dampere.
Og de se sådan her ud:
Har nu haft dem i ca tre måneder og og er blevet testet godt igennem(A/B/A) osv.
Det første jeg umiddelbart lagde mærke til var at min forstærkers/rørs Efter/egen klang ændres markent.. især meget tydeligt ved "flotte" vokaler og akustisk musik(eks spansk guitar Trio Trovarroco) strengens efterklang blev nu afrundet meget mere blødt og flot, man fornemmer også meget mere hva rum de optræder i!!
En anden ting jeg også lagde mærke til var at den smule "anstrengthed" der opstod i meget få stykker musik, nu pludselig forsvandt helt!!?
Det var bare et MEGET kort forklaring af den store succes de Eat Cool Dampere har og kan kun sige til jer rørvenner at de ska helt klart prøves og de passer på rigtigt mange rør såsom:
diameter fra 19.5 to 22 mm.
12AT7: ECC81, 6201, E81CC, ECC801, B309, 6060, 6679, 7728, CV455, CV2016, CV8154
12AU7: ECC82, E82CC, 6067, B339, 5814, 6189, 6680, 7730, CV491, CV8155
12AX7: ECC83, E83CC, ECC803, 7025, 5751, 7058, 7729, 6681, CV492, CV8156
6DJ8: ECC88, E88CC, 6922
EL84, EF86 og mange andre...
De mindsker microfoni og giver længere levetid på rørene!
Og de kan blandt andet købes hos Vassagohifi, det var ham der i starten var flink at låne mig dem til afprøvning, men han er snu er han, for han vidste jo at de virkede og ja så var jeg jo nød til at købe dem
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom gerne med jeres mening eller nogle eventuelle sprøgsmål!?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Minder noget om de Pearl Tube Coolers jeg anvender. De fungerer primært som køleplader og skulle forlænge rørenes levtid, men en vis dæmpning er der også. Princippet er dog lidt anderledes med 2 silikoneringe der strammer omkring selve køleflangen.
Har kun dette billede ... beklager støvet, men rørene trækker det til sig som magneter

Bemærk også det venstre rør (Indgangsrøret E81CC) der har en ekstra "hat" på. Den er limet fast og virker også som dæmper. Husker ikke fabrikatet, men det var ikke billigt. Limen kan dog opløses så de kan anvendes igen på et andet rør.
Lydmæssigt vil jeg sige dæmpningen skaber mere ro og afgjort dæmper mikrofonien. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du ændre klangen fra din forstærker markant? Er du ikke tilfreds med den som standard?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Minder noget om de Pearl Tube Coolers jeg anvender. De fungerer også som køleplader og skulle forlænge rørenes levtid. Princippet er dog lidt anderledes med 2 silikoneringe der strammer omkring selve køleflangen.
Har kun dette billede ... beklager støvet, men rørene trækker det til sig som magneter

Bemærk også det venstre rør (Indgangsrøret E81CC) der har en ekstra "hat" på. Den er limet fast og virker også som dæmper. Husker ikke fabrikatet, men det var ikke billigt. Limen kan dog opløses så de kan anvendes igen på et andet rør.
Lydmæssigt vil jeg sige dæmningen skaber mere ro og afgjort dæmper mikrofonien. |
|
|
OK de ser også spændene ud.. har set de Pearl før men aldrig prøvet dem før! men den anden du har har jeg aldrig set før?? virker den?
Den ser ellers spændene ud din forstærker også!
Kan også nemt genkende det med roren i lydbilledet, det er lidt det jeg mener når jeg snakker om "anstrengthed" osv.. er ik en haj til at formulere sig lige rigtigt hver gang:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Hvorfor vil du ændre klangen fra din forstærker markant? Er du ikke tilfreds med den som standard?
|
|
|
BÅde ja og nej.. den spillede fint men det kunne så åbentbart gøres bedre... jeg er altid åben for at prøve noget nyt men det er ikke altid at det er bedre.. men i dette tilfælde var det!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don, hvad koster de ? og er det alle rør der skal have ?
Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny Thorhauge integreret (som kører med ECC81 og ECC82) og kunne man lige klemme en ekstra tand ud af den, siger jeg da ikke nej til det  __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny Thorhauge integreret (som kører med ECC81 og ECC82) og kunne man lige klemme en ekstra tand ud af den, siger jeg da ikke nej til det  |
|
|
Hej Peiter.
Jamen jeg de koster normalt vidst nok 210-230 men vassagohifi sælger dem til enten til 180 eller 190 kr stk.
Og ja ville komme dem på alle de rør de kunne passe på.. De virker altså.
Smider du ikke et par billeder herind af din rørfætter:-) evt med og uden låg:-)
Thorhauge laver også nogle gode forstærkere ! sku faktisk have besøgt ham for noget tid siden men har der har bare været så meget og har solgt min bil osv.. men den dag kommer nok snart!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !Jeg er nu ikke så glad for at man pakker sine rør ind, men har da prøvet det for ca. en 20 år siden, da var mit anlæg ikke så godt som det er nu og den gang kunne jeg ikke høre nogen forbedring, men det kan da være jeg kan i dag  så er det bare om mine øre kan i dag   jeg har et rør i min cd der kan det da være jeg skulle prøve der.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
<div style="text-align: center;"><span style="color: rgb(0, 51, 0);">Hej der !</span><br style="color: rgb(0, 51, 0);"><br style="color: rgb(0, 51, 0);"><span style="color: rgb(0, 51, 0);">Jeg er nu ikke så glad for at man pakker sine rør ind, men har da prøvet det for ca. en 20 år siden, da var mit anlæg ikke så godt som det er nu og den gang kunne jeg ikke høre nogen forbedring, men det kan da være jeg kan i dag </span> <span style="color: rgb(0, 51, 0);"> så er det bare om mine øre kan i dag </span>  <span style="color: rgb(0, 51, 0);"> jeg har et rør i min cd der kan det da være jeg skulle prøve der.</span>
|
|
|
Ja jo ældre man bliver så..... øh..... haha..
Jamen hva er det for en cd spille og hva rør sidder i?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Peiter skrev:
|
Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny Thorhauge integreret (som kører med ECC81 og ECC82) og kunne man lige klemme en ekstra tand ud af den, siger jeg da ikke nej til det 
|
|
|
Hej Peiter.
Jamen jeg de koster normalt vidst nok 210-230 men vassagohifi sælger dem til enten til 180 eller 190 kr stk.
Og ja ville komme dem på alle de rør de kunne passe på.. De virker altså.
Smider du ikke et par billeder herind af din rørfætter:-) evt med og uden låg:-)
Thorhauge laver også nogle gode forstærkere ! sku faktisk have besøgt ham for noget tid siden men har der har bare været så meget og har solgt min bil osv.. men den dag kommer nok snart!!
MVH Don |
|
|
Prisen lyder da ellers ikke afskrækkende, nogen specielt man skal kontakte ?
Jeg har snuppet nedenstående fra hf4a, da den blev anonceret som en nyhed, desværre kun med hat (den er ellers nydelig indeni) ...

2 x 70 watt med KT 88/6550, kraftig strømforsyning, 500 watt trafo og 4 stk. drosselspoler. 2 støjsvage blæsere er monteret i bunden og sørger for lang levetid til rørene. Blæserne kan afbrydes med kontakt på bagplade.
Specifikationer:
- Frekvensområde: 20 hz.-0,4 dB. - 55 khz.-1dB ved udgangseffekt 25 watt.
- Indg. Impedans 100 k.ohm
- Vægt 30 kg.
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
don dario skrev:
Peiter skrev:
Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny Thorhauge integreret (som kører med ECC81 og ECC82) og kunne man lige klemme en ekstra tand ud af den, siger jeg da ikke nej til det 
|
|
|
Hej Peiter. Jamen jeg de koster normalt vidst nok 210-230 men vassagohifi sælger dem til enten til 180 eller 190 kr stk. Og ja ville komme dem på alle de rør de kunne passe på.. De virker altså. Smider du ikke et par billeder herind af din rørfætter:-) evt med og uden låg:-) Thorhauge laver også nogle gode forstærkere ! sku faktisk have besøgt ham for noget tid siden men har der har bare været så meget og har solgt min bil osv.. men den dag kommer nok snart!! MVH Don |
|
|
Jeg har snuppet nedenstående fra hf4a, da den blev anonceret som en nyhed, desværre uden hat (den er ellers nydelig indeni) ...

2 x 70 watt med KT 88/6550, kraftig strømforsyning, 500 watt trafo og 4 stk. drosselspoler. 2 støjsvage blæsere er monteret i bunden og sørger for lang levetid til rørene. Blæserne kan afbrydes med kontakt på bagplade.
Specifikationer:
- Vægt 30 kg.
|
|
|
Nej det er ikke så galt..
Ja den ser fin må man sige.. glæder mig mere til at hører den engang hos steen..
Ja rene fra vassagohifi sælger dem.. har vidst et par stykker tilbage. www.vassagohifi.com
Kan man hører blæserene?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Peiter skrev:
don dario skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
Hej Peiter. Jamen jeg de koster normalt vidst nok 210-230 men vassagohifi sælger dem til enten til 180 eller 190 kr stk. Og ja ville komme dem på alle de rør de kunne passe på.. De virker altså. Smider du ikke et par billeder herind af din rørfætter:-) evt med og uden låg:-) Thorhauge laver også nogle gode forstærkere ! sku faktisk have besøgt ham for noget tid siden men har der har bare været så meget og har solgt min bil osv.. men den dag kommer nok snart!! MVH Don |
|
|
Jeg har snuppet nedenstående fra hf4a, da den blev anonceret som en nyhed, desværre kun med hat (den er ellers nydelig indeni) ...
Specifikationer:
- Vægt 30 kg.
|
|
|
Nej det er ikke så galt..
Ja den ser fin må man sige.. glæder mig mere til at hører den engang hos steen..
Ja rene fra vassagohifi sælger dem.. har vidst et par stykker tilbage. www.vassagohifi.com
Kan man hører blæserene?
MVH Don |
|
|
Nej, blæserne (2 stk.) bemærker du ikke, men det kommer self an på hvor tæt du befinder dig i forhold til den. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok men det er da smart at du kan slukke dem..
Hva har du ellers af hifi?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
ok men det er da smart at du kan slukke dem..
Hva har du ellers af hifi?
MVH Don |
|
|
Thorhauge'n trækker et par Magnepan MG 12 og den får input fra en Benchmark DAC1. Iøvrigt spiller den også lyd fra DVD, video/tv. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok hvordan er de magnepaner? har ikke hørt den model.. den benchmark er god.. en klassiker.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
ok hvordan er de magnepaner? har ikke hørt den model.. den benchmark er god.. en klassiker.
MVH Don |
|
|
Godt spørgsmål Du er da velkommen til at høre dem hos mig på et tidspunkt, ellers kan du nok høre dem hos HiFi4You i Esbjerg hvor de sælges (som det eneste sted i DK). __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Det er en Audio Node CD 2 total modifiseret, røret er et Simens ECC81 med sorte anoder 

MVH
Don |
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
don dario skrev:
| ok hvordan er de magnepaner? har ikke hørt den model.. den benchmark er god.. en klassiker. MVH Don |
|
|
Godt spørgsmål Du er da velkommen til at høre dem hos mig på et tidspunkt, ellers kan du nok høre dem hos HiFi4You i Esbjerg hvor de sælges (som det eneste sted i DK). |
|
|
Ok jamen det vil jeg da gerne en dag hvor jeg kommer forbi Sjælland:-) Tak
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
don dario skrev:
<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Det er en Audio Node CD 2 total modifiseret, røret er et Simens ECC81 med sorte anoder  </span>
MVH
Don |
|
|
|
|
|
Uha den siemens rør er gode.. de koster også lidt.. (men så længe det ikke er et mached pair 803:-)
Du ska da bare have sådan et par Eat cool dampere så!! DE VIRKER!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |