| Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes efterhånden der skulle ske lidt med min Rega. Plinten er fra den gang der blev brugt spånplade , så gad vide om der er noget at hente med en tungere plint?
Alt er demonteret forsigtigt og kan til enhver tid bringes tilbage. Alle de originale mål er overholdt.
Dette er 35 mm mahogny, det er godt nok kun Sipo mahogny men en del tungere end spånplade.

Her er der lige en prøve med sleben plint, der er dog ikke motor i endnu.

Jeg giver det lige en gang lak hvis det nu spiller ok. Så går der lidt inden jeg kan komme videre , lakken skal tørre 12 timer inden der kan mellemslibes
Så kan jeg jo lige nå en koncert med John Fogerty i aften mens det tørrer

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu meget pænt ud, men er det ikke farligt så langt som armen hænger "ud over" ? Tænker bare på pilfingre osv. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
| Det ser sgu meget pænt ud, men er det ikke farligt så langt som armen hænger "ud over" ? Tænker bare på pilfingre osv. |
|
|
Det har du ret i men den hænger over pilfingrehøjde. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en der ved hvor mange gange lak sådan en børge skal have og hvordan man kan se om det er nok? Er der gyldne regler i omløb her i dette forum . Dette inlæg burde måske være under diy, men det er jo ikke ægte diy hvor man starter med at fælde et træ og strikke en motor .  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tørre - slibe - lak - tørre - slibe - lak jo flere gange jo dybere ser det ud, hvis du kan følge mig, som om du ser gennem flere lag glas. slibe finere og finere.
Tænk et flygel får et sted mellem 10 og 50 lag 
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
tørre - slibe - lak - tørre - slibe - lak jo flere gange jo dybere ser det ud, hvis du kan følge mig, som om du ser gennem flere lag glas. slibe finere og finere.
Tænk et flygel får et sted mellem 10 og 50 lag 
|
|
|
Tak for det, så er det om at være tålmodig og sætte en uge eller mere af til det. så kan jeg jo fikse et motorophæng i ventetiden .
På den originale Rega hænger motoren i en 3-4 mm krydsfiners eller lign. plade.
Jeg tror jeg laver et poleret dæksel af aluplade , er det mon en dårlig ide, støjmæssigt? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
trapez Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Slowon
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Er der en der ved hvor mange gange lak sådan en børge skal have og hvordan man kan se om det er nok? Er der gyldne regler i omløb her i dette forum . Dette inlæg burde måske være under diy, men det er jo ikke ægte diy hvor man starter med at fælde et træ og strikke en motor . |
|
|
hehe det er vel indbegrebet af værkstedshumor
mit bud er jo stivere plint,jo bedre..og hæng så den motor op i gummi evt O-ringe!find de blødeste fødder,med mindre underlaget (hylden) er totalt vibrationsdæmpet.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pio.
Du er dæjlme sej.. syntes det er et fedt projekt/ide..
Glæder mig til at se et færdigt projekt men sjovt at følge dig også.. har selv tænk på at gå i gang med noget.. har en planer 2 jeg kunne bruge dele fra til lidt sjov:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
piobyte skrev:
Er der en der ved hvor mange gange lak sådan en børge skal have og hvordan man kan se om det er nok? Er der gyldne regler i omløb her i dette forum . Dette inlæg burde måske være under diy, men det er jo ikke ægte diy hvor man starter med at fælde et træ og strikke en motor . |
|
|
hehe det er vel indbegrebet af værkstedshumor
mit bud er jo stivere plint,jo bedre..og hæng så den motor op i gummi evt O-ringe!find de blødeste fødder,med mindre underlaget (hylden) er totalt vibrationsdæmpet. |
|
|
Hvordan i o-ringe? kunne godt bruge ideer selv? jeg ville bygge et ophæng med alu og noget gummi af en art imellem motor og alu!! Ville det ikk virke tror du?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
en trekantet flange med huller i hjørnerne kunne gøre det! men gummi imellem motor og aluflangen,vil naturligvis være lettere at lave,og tager vel de værste vibs..sålænge din plint vejer godt,vil den være istand til at absorbere en del støj,men lavfrekvent rumlen er din fjende så!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
motoren på min project-spille er ophængt i gummi- O-ringe
jeg tror at man kan se et billed af det på deres hjemmeside.( Xpresion og rpm 4 ) ved jeg at de har sådan et ophæng
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
| en trekantet flange med huller i hjørnerne kunne gøre det! men gummi imellem motor og aluflangen,vil naturligvis være lettere at lave,og tager vel de værste vibs..sålænge din plint vejer godt,vil den være istand til at absorbere en del støj,men lavfrekvent rumlen er din fjende så! |
|
|
Er ikke helt med på den med den trekantede flange med huller?
Men ja til de andre ting:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
trapez skrev:
| en trekantet flange med huller i hjørnerne kunne gøre det! men gummi imellem motor og aluflangen,vil naturligvis være lettere at lave,og tager vel de værste vibs..sålænge din plint vejer godt,vil den være istand til at absorbere en del støj,men lavfrekvent rumlen er din fjende så! |
|
|
Er ikke helt med på den med den trekantede flange med huller?
Men ja til de andre ting:-)
MVH Don |
|
|
motorspindlen skulle være fæstet til aluflangen,præcis som du ville med gummi imellem.
edit: måske ville det være en hjælp,hvis du har set motorer på ældre thorens,hvor motoren er forsynet med en trekantet flange under spindelen!
de tre hjørner skulle være forsynede med huller,som du satte splitter i med O-ringe til plinten.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
don dario skrev:
trapez skrev:
|
|
Er ikke helt med på den med den trekantede flange med huller? Men ja til de andre ting:-) MVH Don |
|
|
motorspindlen skulle være fæstet til aluflangen,præcis som du ville med gummi imellem.
de tre hjørner skulle være forsynede med huller,som du satte splitter i med O-ringe til plinten. |
|
|
Ok dvs. at der ska gummi både mellem motor og alu og alu mellem plint?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
trapez skrev:
don dario skrev:
trapez skrev:
|
|
Er ikke helt med på den med den trekantede flange med huller? Men ja til de andre ting:-) MVH Don |
|
|
de tre hjørner skulle være forsynede med huller,som du satte splitter i med O-ringe til plinten.
|
|
|
Ok dvs. at der ska gummi både mellem motor og alu og alu mellem plint?
MVH Don |
|
|
ikke nødvendigvis..men det ville da være optimalt! kønt blir det ikke,men lidt afdækning hjælper sikkert.
henvisningen til thorensmotorer,skyldes jeg har bygget en del td160 samt andre modeller med trekantet flange over i skiferplint,i starten som fattigmands efterligninger af sme`s 20/30,men senere med enkelt plint,dvs uden flydende plint i gummitårns ophæng.
den mere enkle udgave havde samme lydsignatur eller klang om man vil,og den smule ro der manglede i forhold til dobbeltdækkeren,krævede et meget seriøst anlæg at profitere af 
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
don dario skrev:
trapez skrev:
don dario skrev:
trapez skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ok dvs. at der ska gummi både mellem motor og alu og alu mellem plint? MVH Don |
|
|
ikke nødvendigvis..men det ville da være optimalt! kønt blir det ikke,men lidt afdækning hjælper sikkert.
henvisningen til thorensmotorer,skyldes jeg har bygget en del td160 samt andre modeller med trekantet flange over i skiferplint,i starten som fattigmands efterligninger af sme`s 20/30,men senere med enkelt plint,dvs uden flydende plint i gummitårns ophæng.
den mere enkle udgave havde samme lydsignatur eller klang om man vil,og den smule ro der manglede i forhold til dobbeltdækkeren,krævede et meget seriøst anlæg at profitere af  |
|
|
Øh man kan da ikke se det ophænh motoren sidder på? eller er det bare mig som er forvirret?
Tak for dine svar og tålmod!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser skisme godt ud den nye plint der, selv bare der hvor tingene ligger på det ubehandlede træ. :)
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt ok,kan ikke scanne tegninger alligevel.
"fidusen" ligger i at bruge en "hals" hvor motoren stikker rotoren igennem og er fæstet til..denne flange skal så have huller i yderkanten,hvori O-ringene er gjort fast og har den anden ende fæstnet i plinten.
regamotoren som jeg husker den,har også huller hvor gummiophænget er fæstet.disse huller spænder du O-ringene i via evt splitter eller små ringe,og den anden ende af O-ringene gør du fast i plinten.
med den korte afstand mellem pladetallerken og plint,bliver du nok nødt til at udvidde hullet,eller forsænke lidt i periferien omkring hullet,for at give plads/dybde til de stags eller skruer som skal holde plintens fæste til O-ringene!
håber det kan bruges,mine ord til at erstatte tekniske tegninger rækker ikke bedre.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
helt ok,kan ikke scanne tegninger alligevel.
"fidusen" ligger i at bruge en "hals" hvor motoren stikker rotoren igennem og er fæstet til..denne flange skal så have huller i yderkanten,hvori O-ringene er gjort fast og har den anden ende fæstnet i plinten.
regamotoren som jeg husker den,har også huller hvor gummiophænget er fæstet.disse huller spænder du O-ringene i via evt splitter eller små ringe,og den anden ende af O-ringene gør du fast i plinten.
med den korte afstand mellem pladetallerken og plint,bliver du nok nødt til at udvidde hullet,eller forsænke lidt i periferien omkring hullet,for at give plads/dybde til de stags eller skruer som skal holde plintens fæste til O-ringene!
håber det kan bruges,mine ord til at erstatte tekniske tegninger rækker ikke bedre. |
|
|
OK det lyder spænende men du har ikke noget tegninger over det? jeg kan sende dig min email via privat besked?
Jeg er lidt langsom og ska nogen gange se det på en tegning og SÅ kører det:-)
Endnu en gang tak for god vejledning!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |