| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg lige vise et par billeder af det udstyr jeg har købt ind de sidste par dage. F... det er farligt at deltage i HiFi4all.dk.  Ja det er jo godt nok en Denon, men jeg er vild med deres pladespillere  .  Her er så det lille sæt bestående af Onkyo Integra A-8170 forstærker og Onkyo T-4150 tuner  Og så det "store" sæt bestående af Onkyo P-3060 forforstærker og Onkyo M-5060 effektforstærker Så mangler det bare at få en plads i huset og nogle højttalere, tror jeg starter med mine KEF Coda 9 og håber så med tiden at falde over nogle gode reference af en art.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint sæt det ældre Onkyo. Jeg er selv lidt Onkyoholic Det er slet ikke dårligt at være.
Kender du denne side fra Holland , der er mange fine Onkyoer. Se bla under arkiv for alle de gamle
http://www.hnny.nl/archief.html
Eller dette forum Tyskland
www.gardi.de
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Fint sæt det ældre Onkyo. Jeg er selv lidt Onkyoholic Det er slet ikke dårligt at være.
Kender du denne side fra Holland , der er mange fine Onkyoer. Se bla under arkiv for alle de gamle
http://www.hnny.nl/archief.html
Eller dette forum Tyskland
www.gardi.de
|
|
|
Takker, jeg har som sædvanlig givet alt for meget for udstyret, bliver bare grebet i, at nu skal jeg have det  . Men du vil jo ikke af med dit "barn"  , håber jeg en dag opdriver sådan 1 eller 2 af dem. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe herligt ikke "bare" at se noget farlig forkromet grej herinde*S*
Kender ikke så meget til Onkyo som sådan, da jeg i tidernes morgen valgte "Kenwood" i stedet for, men mener at kunne huske noget om, at det var meget ens grej dengang i 80erne *S*
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg regner med at beholde den når jeg finder en Mcintosh effekt. Det er næsten synd at afhænde den når den nu er helt færdig med en nænsom renovering og den spiser jo ikke brød så den kommer nok i kælderen til det andet ældre grej. Men kommer der uventet det rigtige bud så kan det jo være den bliver solgt .
Der bliver længere og længere imellem man ser dem , jeg tror de fleste er gået tabt fordi ejerne har vurderet en renovering for dyr , og så er den jo kun lavet i 100 eksemplarer. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
|
Nej jeg regner med at beholde den når jeg finder en Mcintosh effekt. Det er næsten synd at afhænde den når den nu er helt færdig med en nænsom renovering og den spiser jo ikke brød så den kommer nok i kælderen til det andet ældre grej. Men kommer der uventet det rigtige bud så kan det jo være den bliver solgt .
Der bliver længere og længere imellem man ser dem , jeg tror de fleste er gået tabt fordi ejerne har vurderet en renovering for dyr , og så er den jo kun lavet i 100 eksemplarer.
|
|
|
Må jeg ikke være med her?
Af ren og skær nysgerrighed og uvidenhed.
Kan du ikke, Piobyte, fortælle lidt mere om din Onkyo?
Onkyos storhedstid (i 2 kanaler ihvertfald) sluttede vist inden jeg rigtig kom i gang med hifi.
Det Onkyo jeg kan huske lige inden Audioscan lukkede var vist nærmest udelukkende surroundgrej. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Der bliver længere og længere imellem man ser dem , jeg tror de fleste er gået tabt fordi ejerne har vurderet en renovering for dyr , og så er den jo kun lavet i 100 eksemplarer. |
|
|
Do vover at sætte den ned i en kælder dit skarn      Næ du så skal den hellere hjem til mig  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hehe herligt ikke "bare" at se noget farlig forkromet grej herinde*S*
Kender ikke så meget til Onkyo som sådan, da jeg i tidernes morgen valgte "Kenwood" i stedet for, men mener at kunne huske noget om, at det var meget ens grej dengang i 80erne *S* |
|
|
Da jeg var ung og disse ting var nye, var jeg til Denon, men man bliver jo voksen en dag :) Ved ikke hvad det er med Onkyo, det er først opstået for nylig da jeg købte en Onkyo 674E, men det er nok "lyden" jeg synes der er fed sammen med mine KEF´er og så er det jo til at betale (næsten). Bliver ikke sjovt når konen opdager mine indkøb       . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, der er min pladespiller. Et flot eksemplar til sølle 500,-. Købt brugt dengang man spåede Vinylen total død og alle bare skulle af med Deres pladespiller. Min DP47 bliver stående. Elsker dens solide direct drive og spiller faktisk ganske fornuftigt til de penge __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Jamen, der er min pladespiller. Et flot eksemplar til sølle 500,-. Købt brugt dengang man spåede Vinylen total død og alle bare skulle af med Deres pladespiller. Min DP47 bliver stående. Elsker dens solide direct drive og spiller faktisk ganske fornuftigt til de penge |
|
|
Det er det jeg siger, har givet alt for meget for den  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Music4life skrev:
|
Jamen, der er min pladespiller. Et flot eksemplar til sølle 500,-. Købt brugt dengang man spåede Vinylen total død og alle bare skulle af med Deres pladespiller. Min DP47 bliver stående. Elsker dens solide direct drive og spiller faktisk ganske fornuftigt til de penge
|
|
|
Det er det jeg siger, har givet alt for meget for den .
|
|
|
Sådan er livet. Det handler om udbud og efterspørgsel. Men sjovt folk nu tror at Deres gamle pladehøvl igen nu kan sælges for guld. Vi er sgu mærkelige  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hans J skrev:
Music4life skrev:
|
Jamen, der er min pladespiller. Et flot eksemplar til sølle 500,-. Købt brugt dengang man spåede Vinylen total død og alle bare skulle af med Deres pladespiller. Min DP47 bliver stående. Elsker dens solide direct drive og spiller faktisk ganske fornuftigt til de penge
|
|
|
|
|
|
Sådan er livet. Det handler om udbud og efterspørgsel. Men sjovt folk nu tror at Deres gamle pladehøvl igen nu kan sælges for guld. Vi er sgu mærkelige  |
|
|
naaa, det er fordi det er kram det gamle l**t    . Og en ny pickup så kan de bare komme med deres USB-pladespillere  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Music4life skrev:
Hans J skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Sådan er livet. Det handler om udbud og efterspørgsel. Men sjovt folk nu tror at Deres gamle pladehøvl igen nu kan sælges for guld. Vi er sgu mærkelige 
|
|
|
naaa, det er fordi det er kram det gamle l**t   . Og en ny pickup så kan de bare komme med deres USB-pladespillere 
|
|
|
Hvad for et søm sidder der på den nu
Er det en blank dykker
På min sidder der en Denon Dl160 standard monteret __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hans J skrev:
Music4life skrev:
Hans J skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Sådan er livet. Det handler om udbud og efterspørgsel. Men sjovt folk nu tror at Deres gamle pladehøvl igen nu kan sælges for guld. Vi er sgu mærkelige 
|
|
|
naaa, det er fordi det er kram det gamle l**t   . Og en ny pickup så kan de bare komme med deres USB-pladespillere 
|
|
|
Hvad for et søm sidder der på den nu
Er det en blank dykker
På min sidder der en Denon Dl160 standard monteret |
|
|
Min må nøjes med en Grado. Desværre vidste ham jeg købte den af ikke hvor gammel den er. Men den spiller godt synes jeg, selvom det ikke er sat ordentligt op endnu  , har jeg prøvelyttet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var også hooked på Onkyo engang - havde et par M5099 effekter til at biampe mine svært forvoksede Coral Studio 400 og sandelig også et helt par P3099 forforstærkere - hvoraf den ene mest var til reservedele..
Men især ladekapaciteten i effektforstærkerne og relæerne i forforstærkerne giver jo som bekendt op på et tidspunkt. Lyset i udstyringsmetre og til kontrollamper var glødelamper - der brændte ud på et par år.
Nye relæ'er i forforstærkeren var, som at få en helt ny pre. - så længe det varede.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
|
|
|
Eller min !

Sådan et skrummel spiller nu helt hæderligt - men skal eddergodtnok stå vandret ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 05:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det Accuphase er lækkert  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Uha det Accuphase er lækkert  |
|
|
Helt enig ;) Tuneren imponerer stadig med sin evne til at støvsuge æteren (troede lige jeg havde fundet et østland - 104.4 det var så en Bornholm's nærradio)
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Eller min !

Sådan et skrummel spiller nu helt hæderligt - men skal eddergodtnok stå vandret ;)
|
|
|
Det er ren vintage __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg fat i et sæt KEF 103.4   De lyder glimrende må jeg sige    .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |