|
Hej,
Jeg har netop sat en Linn Projekt til mit anlæg. Spillen har stået nogle år og samlet støv, høvlen var vist godt slidt før den blev sendt på loftet, men jeg vil nu gerne have ordentligt liv i den igen for at mindes den analoge tidsalder og fordi konen har 2 meter spændende vinyl, jeg aldrig har hørt.
Er der nogle, der kan give en god, gerne grundig, vejledning i hvordan man sætter pladespillen op?
Indtil videre har jeg:
1. Sat spillen på en Riaa fra Pro-ject (instillet til mc). Resten af anlægget er en passiv forforstærker, ICE fra AR, Sonus Faber Minuetto 2. Sikret pladespilleren står plant 3. Købt men ikke monteret en ny Ortofon MC pick-up
Det er lykkedes mig at spille et par numre, men det lyder ualmindeligt dårligt. Især må jeg trække på smilebåndet når pick-uppen uden ydre indblanding danser tværs over pladen og ud over kanten.
Hvordan justerer jeg armen, så den holder pick-uppen i sporet, hvordan finder jeg det rette vægttryk og er der ellers noget jeg skal være opmærksom på, også når jeg skal til at skifte pick-uppen.
Bedste hilsener
|