| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige bestilt et sæt nye monoblokke til mit anlæg som jeg forventer at modtage om en 10 dages tid. Imellemtiden kunne det være sjovt med en lille konkurrence. 
Normalt skal folk gætte et mærke men jeg vil prøve noget nyt så nu skal der gættes en pris. Alle må gætte med men jeg vil blive glad for det hvis dem der evt kender mærket ikke afslører hvad det er.
Nåh, men videre til konkurrencen, jeres pris gæt skal være for begge monoblokke og ikke kun en enkelt.
Her er lidt specifikationer per monoblok :
200 W i 8 ohm/400 w i 4 ohm
600 VA Transformer
60.000 uf
6 par(12 stk ialt) udgangstransistorer per monoblok
24 KG
Her er lidt billeder :

Værsgo og gæt løs! 
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJ15024 og MJ15025 fra ON Semiconductr.. Det har sgu aldrig haft noget med Sanken transistorer at gøre!!!
Budet må være noget Kina-gejl af en slags.. Jeg har set billedet før kan bare ikke huske hvor. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
10.000 kr?
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
7000,- samlet
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver et skud fra hoften på 15.000,-
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
MJ15024 og MJ15025 fra ON Semiconductr.. Det har sgu aldrig haft noget med Sanken transistorer at gøre!!! |
|
|
Haha, det må så være en bøf fra min side af, mener der stod sanken på en eller anden side. Beklager, det er rettet nu. 
|
| Til top |
|
| |
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xindak XA8800MN Monoblock amp x 2 - omkring 12.000 dkr?
__________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
iggu skrev:
| Xindak XA8800MN Monoblock amp x 2 - omkring 12.000 dkr? |
|
|
Du da for dum, bedte netop om at folk IKKE skulle afsløre mærket, men prisen er korrekt. 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaee... Hvis den var fra et kendt amerikansk firma, ville den sikkert ligge på 25-40.000.- pr stk. Er det er ukendt Kina-produkt, kan selv samme produkt måske købes for 4-8.000,- pr stk. Og det behøver det absolut ikke at være ringere af.... Hvem husker ikke da der pludselig dukkede en kina-forstærker op der mindede mistænkeligt meget om en Red Rose. Hvis ikke jeg husker helt galt, var den 100% identisk bortset fra navneskiltet, idet den kom fra samme fabrik i kina som den "originale" AMERIKANSKE udgave. Til gengæld var prisen NOGET anderledes, og så kan man jo overveje om det er kineserne der sælger den med mega stort tab, eller amerikanerne der sælger den med mega stor avance   . __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen når prisen er korrekt er konkurrencen vel ovre?
__________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
35.000,- for begge  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gættede uden at have læst, hvad de andre havde skrevet. Det er meget svært for mig at gætte sådan en pris. Men ok, komponenterne ser ikke specielt dyre ud. Meeeen, det kan man jo ikke altid regne med.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
iggu skrev:
| Jamen når prisen er korrekt er konkurrencen vel ovre? |
|
|
Konkurrencen skulle løbe indtil jeg fik dem og selv afslørede mærke og pris.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Tjaaee... Hvis den var fra et kendt amerikansk firma, ville den sikkert ligge på 25-40.000.- pr stk. Er det er ukendt Kina-produkt, kan selv samme produkt måske købes for 4-8.000,- pr stk. Og det behøver det absolut ikke at være ringere af.... Hvem husker ikke da der pludselig dukkede en kina-forstærker op der mindede mistænkeligt meget om en Red Rose. Hvis ikke jeg husker helt galt, var den 100% identisk bortset fra navneskiltet, idet den kom fra samme fabrik i kina som den "originale" AMERIKANSKE udgave. Til gengæld var prisen NOGET anderledes, og så kan man jo overveje om det er kineserne der sælger den med mega stort tab, eller amerikanerne der sælger den med mega stor avance   .
|
|
|
Enig. 
Red Rose har vi også diskuteret her for nogle dage siden. Det var en forstærker som Red Rose solgte for 7000 USD men som kunne købes direkte fra kina under et andet navn til 1000 USD. Så er man godt dum hvis man betaler 7000 USD, dvs 6000 USD MERE bare for et "fint" mærke. 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Tjaaee... Hvis den var fra et kendt amerikansk firma, ville den sikkert ligge på 25-40.000.- pr stk. Er det er ukendt Kina-produkt, kan selv samme produkt måske købes for 4-8.000,- pr stk. Og det behøver det absolut ikke at være ringere af.... Hvem husker ikke da der pludselig dukkede en kina-forstærker op der mindede mistænkeligt meget om en Red Rose. Hvis ikke jeg husker helt galt, var den 100% identisk bortset fra navneskiltet, idet den kom fra samme fabrik i kina som den "originale" AMERIKANSKE udgave. Til gengæld var prisen NOGET anderledes, og så kan man jo overveje om det er kineserne der sælger den med mega stort tab, eller amerikanerne der sælger den med mega stor avance   .
|
|
|
Ja de vil også have løn i usa, som alle andre. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit gæt er max 6000kr sættet.
Har set dem et sted før kan bare ikke huske hvor og der kostet de ikke meget. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
Enig. 
Red Rose har vi også diskuteret her for nogle dage siden. Det var en forstærker som Red Rose solgte for 7000 USD men som kunne købes direkte fra kina under et andet navn til 1000 USD. Så er man godt dum hvis man betaler 7000 USD, dvs 6000 USD MERE bare for et "fint" mærke. 
|
|
|
Men ikke desto mindre skal der nok være nogle der har købt den dyre, og endda påstår at kunne høre forskel.. Hvis de kan høre et andet navneskilt, kan de sikkert også høre græsset gro....
Du kan i øvrigt være sikker på, at kineserne også tjener fedt på at sælge forstærkeren under 1000 USD. Hvorfor den så skal koste 7000 USD med Red Rose skilt på fatter jeg ikke. Det viser bare hvad det er man betaler for ved dyre High End mærker. Det er ikke produktet... Men man får et voldsomt dyrt navneskilt    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er prisen i dansk forretning eller fra nettet?
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sagt det før og gør det igen:
ja, Red Rose har lavet deres trans-grej i kina. og det stunt var ikke kønt.
men lad nu for pokker være med at skære Red Rose over en og samlet kam: hvis I sætter jer lidt ind i firmaets produktlinjer, vil I vide at langt fra det hele er OEM fra østen...
der er både amerikanske rørkontruktører og en svensk bånd-"guru" ind over.
jeg er for såvidt ligeglad; men det er altså misvisende at skære firmaet over en kam. om kan kan lide deres produkter, prissætning osv eller ej.
tilbage til tråden.
mvh,
mikkel, KBH
|
| Til top |
|
| |