Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller problemer-Technics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sugardaddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 August 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej Forum folks

Jeg har en Technics SL-1300, som har nogle problemer med som jeg søger svar på!

Jeg har lige købt en Behringer PP-400 preamp hvor jeg gerne vil bruge den i sammenhæng med!

Preampen er helt ny og jeg har afprøvet den med en anden pladespiller så det burde ikke være den der er noget i vejen med!

Problemet er at for det første spiller den virkelig lavt i fht den anden pladespiller jeg har, og så er der ligesom noget støj! Støjen er ligesom en frekvens-kurve loop jeg kan høre, og nogle gange går der en radiostation ind på den! Det der ground (12 v) fork stik synes ikke at afhjælpe problemet ved montering på preampen, da det overhovedet ingen effekt har synes jeg!

Kan det være GND fork stikket som er i stykker, og hvis ja kan sådan et laves og er det overhovedet rentabelt?

Hvordan kan det være pladespilleren spiller virkelig lavt på trods af at preamp tager phono signalet og laver det om til et line-level signal?

Ville en ny pickup afhjælpe problemet?

Og hvad kan man gøre for at afhælpe både støj og volumedrop?

Ser frem til at høre jeres forslag!

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hvilken pick up er det?
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 31 August 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Lyder som om du har en MC pickup siddende og der ikke er MC stepup i Behringeren.

sugardaddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 September 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se hvilken pickup det er men jeg kan tage den af armen og der er fire 'dupper' ligesom her :: på et rundt stik som tilkobles armen!

Undskyld men kan ikke de rigtige termer ved pladespillere, men jeg tror nu pickuppen er mer eller mindre død men kan den støj være skabt af pickuppen eller kan der være andre faktorer, jeg synes støjen går lidt væk når jeg har frakobler den!

Men kan det betale sig at købe en ny og hvad koster det og hvilken er at foretrække, da mit brug er begrænset?

Og ang MC pickup ville jeg så stadig kunne høre det, halvt så højt som ved en 'normal' pickup/pladespiller?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

sugardaddy skrev:
Kan ikke se hvilken pickup det er men jeg kan tage den af armen og der er fire 'dupper' ligesom her :: på et rundt stik som tilkobles armen!

Det er så ikke kun pick-up'en du fjerner men også tonearmshovedet (:: er hvad man bla. kalder en SME type fatning (universel standard)).

sugardaddy skrev:
Undskyld men kan ikke de rigtige termer ved pladespillere

Start gerne her.

sugardaddy skrev:
Men kan det betale sig at købe en ny og hvad koster det og hvilken er at foretrække, da mit brug er begrænset?

Jow da - hvis den du har nu vitterligt er udtjent. Audio Technica har et par billige MM modeller du kunne overveje. AT-95E eller AT-110E.

sugardaddy skrev:
Og ang MC pickup ville jeg så stadig kunne høre det, halvt så højt som ved en 'normal' pickup/pladespiller?

En low output MC har et udgangssignal der er ca. 1/10 af hvad en MM producerer. Omtrentligt 0.3mV-0.5mV istedet for 3mV-5mV. Så hvis du bruger en LO-MC sammen med en MM phono-indgang vil signalet blive meget lavt.

SL-1300 manual.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes