| Forfatter |
|
panduro Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
som skrevet i emnet, hvilken effekt forstærker ville i vælge, nakamichi pa-5 serie 2 eller harman kardon citation 16.
de skal spille sammen med en holfi 3.5.1, b&W matrix 805 og denon dvd 3910.
mvh panduro
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
min bror spiller PA5 II og er fuldstændig 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tussegamle HKer, er det rene bras  Tag den anden  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh - jeg ved snart ikke. Det er to forstærkere fra to forskellige genrationer, som også Rockforlife antyder med diplomatisk snilde.
Det er efter min mening to gode forstærkere, og H/K 16'eren er ældre - ca. '74 - '78.
Jeg synes, at de begge spiller fint og ser dejlige ud - på hver deres måde. Jeg ville klart vælge H/K'eren men det skal helst være i 16A-versionen, hvor Matti Ottala vist har haft en finger med i spillet. Tillige ville jeg sikre mig, at den var nychecket/serviceret for div. komponent-ældningstegn.
PA5 II kender jeg kun lydmæssigt, men kender den ikke rent teknisk - spiller fint og jeg mener, at MKII - versionen ligesom sin storebror PA7 II er "the one to get". Også denne ville jeg have checket op først. Heller ikke helt ung mere.
Jeg har bl.a. lyttet på en H/K 16A i mange år - og den har været driftsikker som en tysk generator altid. Jeg synes også, at DEN lyder særdeles fint - med en dejlig stram dyb bas og egner sig godt til en højttaler, som ikke er for langt fremme i skoen i toppen. Samtidig synes jeg, at den er tæskeflot og emmer af klasse. (dæmpningsfaktor 300 - dobbelt strømforyning - 25kg)
Men - hver mand sin smag!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Jeg vil uden forbehold anbefale Nakamichi´en. Den er ganske enkelt rigitg lavet. Der er et minimum af ting som kan gå istykker. Det eneste som jeg har hørt om, er releerne til udgangen som skulle renses. Jeg bruger selv en PA5II, og den virker og virker. Jeg vil vove den påstand at en PA5II har længere - eller samme -levetid som de bedste forstærkere!
Hvis den er ens varm på begge køleprofiler og tænder uden mislyde, så er den nok iorden. Der kan være et eller andet, men jeg synes de er noget af det mest gedigne hifi jeg kender. Lytterne holder på min trods en efterhånden høj alder. De er jo snart 20 år.
Prisen bør ligge mellem 3-4 K....efter stand. Til ca. 4.000, så skal den stå i mint stand.
MVh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
panduro Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svarende.
jeg er også vild med pa-5 s.2, hvilket er godt da det er den der står på anlægshylden, er bare blevet tilbudt en hk 16, og det er vist en 16a så vidt jeg husker, troede bare kun der var en model.
ud over gamle lytter hvad ville en hk 16 så fejle?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at der gælder det same som for alle forstærkere, som har passeret ungdommen:
En generel opmærksomhed på det faktum at komponentværdier kan være skredet hist og pist = kontrol og re-justering af biasstrømmen samt en kontrol og efterjustering af DC-balancen.
Lytterne KAN være helt ok, men også her vil det være godt at kontrollere og evt. udskifte (dog ikke sikkert, at det er nødvendigt) - de kan stadig være gode.
Min HK 16A er fra 1976 og er i fin stand - spiller som den skal og opfører sig i det hele taget stabilt - også når den får noget til føden, så det KAN være, at den 16A, som du har fået tilbudt er ok, men jeg VILLE lade den checke.
VH
Freddy
|
| Til top |
|
| |
panduro Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor for man tjekket sådan en gammel sag?
tak for alle svarende ;)
|
| Til top |
|
| |