| Forfatter |
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Min pladespiller har tilsyneladende statisk elektricitet. Det var vist ikke så smart at bruge den støvekost til rengøring. Når jeg skifter plader, så knitre...knitre...knitre. Hvordan er det lige, man løser det problem. Findes der stadigvæk den tingest, som vist hedder en Defluxer?. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes den der hedder Zerostat 3. Om den så virker efter hensigten ved jeg ikke.
Prøv evt. at skrue en smule ned for brugen af den kulfiber børste? Eller en anden type pladebørste der ikke er med kulfiber måske?
Hvis luften er ekstra tør hos dig kunne det måske afhjælpes med nogle planter?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet. Overvejer den. Men 550 kr. ja så er den også betalt. Ja jeg bruger ikke den kulfiberbørste mere, mener den hedder swiffer.  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Hjalmer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv at tørre din plademåtte af med skyllemiddel
Virkede for mig __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for tippet. Hvad med pickuppen. Kan der også være berørt. Eller hur.  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Hjalmer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har her de sidste dage snart været hele pladesamlingen igennem med skyllemiddel eneste minus har været at pickuppen har virket som pladerenser første gang jeg spillede pladen efter vask. PS husk at vaske efter med lunkent vand __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
|
Hejsa
Min pladespiller har tilsyneladende statisk elektricitet. Det var vist ikke så smart at bruge den støvekost til rengøring. Når jeg skifter plader, så knitre...knitre...knitre. Hvordan er det lige, man løser det problem. Findes der stadigvæk den tingest, som vist hedder en Defluxer?.
|
|
|
Det er ikke engang sikkert det er pladespilleren, det er snarere dig selv og dine omgivelser.
Zerostat og lignenede kontraptioner virker fortrinligt, og nej, det er ikke en defluxer. En defluxer er en afmagnetiseringsspole til tonehoveder o.l.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Der findes den der hedder Zerostat 3. Om den så virker efter hensigten ved jeg ikke.
Prøv evt. at skrue en smule ned for brugen af den kulfiber børste? Eller en anden type pladebørste der ikke er med kulfiber måske?
Hvis luften er ekstra tør hos dig kunne det måske afhjælpes med nogle planter?
Mvh.
|
|
|
Den virker i den grad, og bortset fra farven uden tvivl identisk med mit eksemplar fra forrige århundrede indkøbt for en langt mere beskeden pris
|
| Til top |
|
| |