Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pick-up til SME 3009R (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har købt en 3009R arm og skal snart til at bygge en plint til et drev fra en Denon DP-59L. Spørgsmålet er så nu, hvad jeg skal vælge? Budgettet lyder på ca. 2000 kr. men hvis i mener der findes noget fantastisk til fx 3000 kr. kan der godt spares op! Jeg har tidligere haft en Denon DL-103 som jeg var glad for, men har overvejet blandt andet DL-103R der kan fåes til lidt over 2k i udlandet og en Audio Technica OC9MLII til lidt over 2k i USA ($279.95). Jeg ved godt sidst nævnte måske ikke er optimal i armen, får resonansen til ca. 8,2 Hz. er det ikke for lavt?
Kan i komme med nogen anbefalinger? Det skal være MC pick-up'er!
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hvad med en alm. dl 103 som lige har været tur forbi Van Den Hul (860.- + ca.3500.-).Det burde sætte selv en Koetsu Rosewood i skammekrogen.

Selv om 103R modellen er mere velopløst,så har den ikke den charme som den klassiske.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej, ja jeg kender jo den gamle og R modellen skulle da såvidt jeg har læst have en mere "HIFI-rigtig" tilgang til tingene. Men ville høre om der var andre pick-up'er, hvilket der givet vis er. problemet er at jeg er lidt ny på området + jeg sidder et sted hvor butikkerne med lyd ikke falder over hinanden (dog er både mictor og thorhauge "lige om hjørnet" men de handler da ikke pick-up'er?), så kom gerne med nogle forslag.
Omkring OC9MLII har jeg læst at den skulle spore utroligt godt og være meget detaljeret med en slank bas, er der nogen der kan bekræfte det?

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Forresten er der nogen der kender indgangs impedansen på en AUDIO 04? eller kan man bare måle den med et multimeter mellem stel og +?

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

slet ikke nogen der har et bud?

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:
Hej, ja jeg kender jo den gamle og R modellen skulle da såvidt jeg har læst have en mere "HIFI-rigtig" tilgang til tingene. Men
ville høre om der var andre pick-up'er, hvilket der givet vis er. problemet er at jeg er lidt ny på området + jeg sidder et sted hvor butikkerne med
lyd ikke falder over hinanden (dog er både mictor og thorhauge "lige om hjørnet" men de handler da ikke pick-up'er?), så kom gerne med nogle
forslag.Omkring OC9MLII har jeg læst at den skulle spore utroligt godt og være meget detaljeret med en slank bas, er der nogen der kan bekræfte
det?

jeg synes at have læst at den OC9MLII er i den bløde ende (compilance)

der er andre pick-upper MEN til nogle helt andre priser

Forslag:køb den billige denon dl 103 (€119) og de næste par år kan du jo spare op til en bedre p-u

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har erfaring med AT OC7, som har visse opbygningsmæssige ligheder med OC9 (det V-formede armatur). Jeg har haft to, og de har begge haft et meget dybt lydbillede, men samtidig så smalt (korridoragtigt), at det er diskvalificerende i mine ører.  Jeg tror, det hænger sammen med armaturets geometri. Desuden knækkede nålen af borfanen under almindelig brug på dem begge (det yderste af fanen flækkede).

DL 103 er sjov. Super til prisen. Dynamisk, god til stemmer, men uopløst opad i diskanten (det høres på bækkener fx.). Vil passe godt i din arm. Vær opmærksom på, at DL103 trods løfter om det modsatte kan have ret skæv kanalbalance. På den konto fik jeg umiddelbart byttet mit 1. eksemplar. Hvilket leder mig til at der kan være fordele ved at handle lokalt (det var "Hifiklubben" i Århus, Nørre Alle).

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Tak for respons! jeg regnede lige lidt på resonansen igen med OC9'eren og den er lige under 8 Hz hvilket jo ikke er optimalt, synes heller ikke at det med at fanen knækker tiltrækker mig. Denon DL-103 har jeg jo som sagt haft og var glad for den, den er hamrende engagerende, men som der bliver sagt, ikke så detaljeret op efter. Derfor er jeg godt nok blevet lidt hooked på en 103R som kan fåes her til 180£: http://www.hifix.co.uk/sku.lasso?item=b1d59d67dcdc925a74f49e 7f86ec6dbe0ca237496b63826b har den stadig mange af evnerne fra en "normal" dl-103 eller er den helt anerledes?
Forresten er der nogen der har handlet der?

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

nu har jeg lyttede på begge 103'er og ja R modellen lyder mere detajleret og flot.Men den alm. vinder fordi den er mere vedkommende,sjover og
musikalsk

Jeg kan godt forstå din nysgerrighed-Køb R modellen og få det overstået.den alm kan man jo altid købe til små pengene,hvis du ikke bryder dig om
R-modellen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes