| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moin.....
Er der nogle der har prøvet/hørt denne kombi - Sme V sammel med DL-103R ??
Er en Sme V arm ikke tung nok (jeg har sådan en lille metalplade ( ballast weight ) som vejer 3gram som man kan sætte imellem arm og pickup) eller spiller DL-103R bare bedere sammel med de tunge Sme arme ?
Hvis jeg bruger den lille plade ( ballast weight ) så har min Sme V arm en effective mass på 13.5 !
Her er et foto af denne Sme ballast weight plade til at lægge imellem !

|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bl.a kørt med den på en helius Scorpio med A.N sølv og det gik fint-så jeg tror du får et godt resultat med V armen
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Avid Volvere med SME 309 arm, og bruger Denon DL-103R med fint resultat. Har prøvet at sætte "ballast vægte" på, men ikke med bedre resultat! Jeg tror Denon's opgivne data med hensyn til eftergivenhed på R modellen, skal tages med et gran salt. Har tideligere haft en SME 20a med SME V arm, hvor jeg spillede med både DL-103 og DL-304, med godt resultat, sidstnævnte kørte helt fantastisk godt i V armen.
Havde du ikke gang i en MC high-output PU ?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Hej
Jeg har en Avid Volvere med SME 309 arm, og bruger Denon DL-103R med fint resultat. Har prøvet at sætte "ballast vægte" på, men ikke med bedre resultat! Jeg tror Denon's opgivne data med hensyn til eftergivenhed på R modellen, skal tages med et gran salt. Har tideligere haft en SME 20a med SME V arm, hvor jeg spillede med både DL-103 og DL-304, med godt resultat, sidstnævnte kørte helt fantastisk godt i V armen.
Havde du ikke gang i en MC high-output PU ?
Mvh
|
|
|
Hejsa...
Jo jeg spiller på en BlackBird - som er en MC med High-output.... men jeg har sku hørt så meget om den DL-103R og hvis man ikke har prøvet den så kan jeg jo ikke snakke om den DL-103R !
Kan du få din Avid til at synge ?? den kræver lidt justering... men er den først rigtig justeret så synger den sku !
Velkommen i Avid klubben 
Ps... noget jeg glæder mig til at høre - er de Transfiguration pickup som VassagoHifi har fået hjem.... de skulle vare toppen af pickuper !
Hilsen King
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jo, jeg synes bestemt min Avid Volvere "synger" men den er jo også rimelig nem at justere. Fjederhøjden skal jo bare justeres, så remmen kører midtpå den afdrejede anlægsflade under talerkenen, og selvfølgelig skal alt jo være i vater.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Hej
Jo, jeg synes bestemt min Avid Volvere "synger" men den er jo også rimelig nem at justere. Fjederhøjden skal jo bare justeres, så remmen kører midtpå den afdrejede anlægsflade under talerkenen, og selvfølgelig skal alt jo være i vater.
Mvh
|
|
|
Det er ikke så vigtig at selve ophænget er 100% i vatter... det har meget mere at sige at selve ophænget køre lige op & ned igen som et stempel, den må ikke stå og sveje lidt skjev til siderene !
På min Avid/Acutus køre ophænget lige op & ned... jeg har også justeret den så det køre 101% og det har super megt at sige om selve lyden på de Avid pladespiller 
De skriver også i Avid manualen - det med at justere selve ophænget !
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Aaahhh King, selvfølgelig skal ophænget være i vater Hvis du starter med at justere underdelen i vater, vil overdelen også bevæge sig op og ned uden at sveje, hvis det er i vater-
Mvh
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Hej
Aaahhh King, selvfølgelig skal ophænget være i vater Hvis du starter med at justere underdelen i vater, vil overdelen også bevæge sig op og ned uden at sveje, hvis det er i vater-
Mvh
|
|
|
Oki.... hvis du mener det - men jeg vil nu ikke give dig ret !
Ps... nu har jeg justeret alle moder fra Avid - og hvis du gør som du siger (bare den er i vatter) så spiller den ikke som en Avid skal .... men ok bare du er tilfreds !!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Conrad Mas fra Avid skriver til mig i mail og i manualen
Absolute level is not important (so dont get your bubbel level out) Make sure the suspension moves up/down in a very smooth movement with no wobble - then its right !
Og der er ham der har lavet alle de Avid værker !
Ps... men ok - jeg ville bare hjælpe dig !
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu, er det ikke sådan, at jeg bare har sat den i vater. Jeg har selvfølgelig også set efter, at den ikke wobbler, hvilket den gjorde til at starte med, da undestellet ikke var helt i vater...og ja, det kan høres. Så den er både i vater og wobble fri, det bør den vel ikke blive ringere af, eller????
Mvh
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Hej
Nu, er det ikke sådan, at jeg bare har sat den i vater. Jeg har selvfølgelig også set efter, at den ikke wobbler, hvilket den gjorde til at starte med, da undestellet ikke var helt i vater...og ja, det kan høres. Så den er både i vater og wobble fri, det bør den vel ikke blive ringere af, eller????
Mvh
|
|
|
Godt så.... det glæder mig at du er tilfreds - med din Avid pladespiller 
Og nu tilbage til tråden !
|
| Til top |
|
| |